Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس جامعه نابینایان استان البرز گفت: مبلمان شهری باید به‌گونه‌ای باشد که ناتوانان جسمی همانند دیگر افراد از فضاهای تفریحی، ورزشی، علمی و... بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، حمیدامیدوارنیا در اولین روز از برگزاری کارگاه آموزشی مناسب‌سازی معابر شهری که روز دوشنبه ششم تیرماه در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد:  مناسب سازی شهر کرج برای معلولین به دلیل  شیب جغرافیایی ابن کلانشهر  بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رفع مشکلات و معضلات تردد معلولین در سطح شهر با توجه به وضعیت معابر و اماکن، عزمی جدی را می‌طلبد. در این راه آنچه انتظار می‌رود، ایجاد فرصت‌های برابر برای معلولین و دیگر اقشار جامعه است.

امیدوارنیا برگزاری کارگاه آموزشی مناسب‌سازی معابر شهری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آنچه باید به عنوان خروجی این کارگاه‌ها مدنظر قرار گیرد، رفع همه مشکلات در خصوص این قشر ناتوان جسمی اعم از تردد و بهره‌مندی از فضاهای شهری است.

وی تاکید کرد: مبلمان شهری باید به‌گونه‌ای باشد که ناتوانان جسمی همانند دیگر افراد از فضاهای تفریحی، ورزشی، علمی و... بهره‌مند شوند.

همه اقشار باید به طور مساوی از امکانات شهری بهره‌مند شوند

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: همه عناصر شهری باید به طور مساوی برای همه اقشار اجتماع تدارک دیده شوند و توجه به  این مهم به ویژه برای افراد ناتوان جسمی ضروری است.

جواد چپردار در این مراسم اظهار کرد: همه عناصر شهری باید به طور مساوی برای همه اقشار اجتماع تدارک دیده شوند و توجه به  این مهم به ویژه برای افراد ناتوان جسمی ضروری است.

وی ادامه داد: با همین رویکرد و نظر به نیاز شهر کرج به ایجاد فضاهایی مناسب برای افراد کم‌توان و ناتوان باید از برگزاری این دوره‌های کارگاهی نهایت استفاده را به نفع این قشر برد.

وی همچنین در خصوص همکاری با شهرداری و دیگر ارگان‌های حمایتی از قشر معلول جامعه قول مساعد داد و افزود: شورای شهر کرج برای آنکه معلولان نیز مانند سایر افراد از حق خود در برخورداری از فضاهای شهری بهره‌مند شوند نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با عنوان اینکه، رعایت نکردن قوانین مناسب سازی و رفع موانع معماری در سطح شهر مشکلات عدیده‌ای برای افراد معلول، جانباز، افراد کم توان، سالمندان و ... ایجاد می‌کند اظهار امیدواری‌کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی که مبنای آن ایجاد تغییرات مثبت در زیرساخت‌های شهری است، زمینه را برای رفع موانع و مشکلات فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهره مند شوند مناسب سازی برای افراد شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟