Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار احمد علی گودرزی روز دوشنبه در پایش نوار مرزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مرزهای شمال غرب کشور امنیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم مرزبانی انسداد کامل مرزهاست تا هیچ کسی به خود اجازه ندهد به صورت غیرقانونی از طریق مرزها ورود پیدا کند.

وی با اشاره به نقش انسداد مرزی در تولید امنیت پایدار افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت عزم جدی برای انسداد مرزها، معابر نفوذی، خلاهای مرزی، احداث پایگاه ها، برجک ها و راههای مرزی به ویژه در استان های کردستان،‌ آذربایجان غربی، بخشی از کرمانشاه، پاوه و اورامانات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت تجهیز مرزبانی به سیستم‌های کنترل پیشرفته بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا کنترل مرزهای خود را با سیستم های الکترونیکی و اپتیکی انجام می دهند و کشور ما نیز در چند سال گذشته زیرساخت های لازم را برای استفاده از سیستم های الکترونیکی و اپتیکی در مرزها فراهم کرده و اولویت انتظامی کشور و مرزبانی نیز بر همین مبنا استوار است.

فرمانده مرزبانی کشور به نقش مردم در تامین امنیت مرزها اشاره کرد و ادامه داد: هم افزایی، همدلی و هماهنگی خوبی بین مردم با مرزبانان به وجود آمده و مرزنشینان، مرزبانان را به عنوان حافظان نظم و امنیت در کنار خودشان می دانند؛ به ویژه روحانیون،‌ امامان جماعت، متنفذان، ریش سفیدان و سایر مردم ارتباط و همکاری خوبی با ما دارند.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرز حریم و ناموس یک کشور است که باید از آن حفاظت شود، گفت:‌ در اجرای فرمان مقام معظم رهبری، طرح موازات و همدلی را در هفت مرحله به اجرا گذاشته ایم و بیشترین امکانات مورد نیاز بهداشتی درمانی را در مواقع بحران در اختیار مرزنشینان قرار دادیم که همین امر باعث شده احترام و هماهنگی متقابلی بین مرزبانان و مردم به وجود بیاید.

به گزارش ایرنا، صبح امروز فرمانده مرزبانی کشور به صورت هوایی از مناطق مرزی جنوب آذربایجان‌غربی بازدید کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ارومیه پیرانشهر مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ارومیه پیرانشهر مجلس شورای اسلامی ارومیه پیرانشهر مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان

 ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد.

به گزارش تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان