Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهری گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی از تولیدات هنری تهیه‌کنندگان، کارگردانان، تدوینگران و بازیگران چهارمحال و بختیاری در راستای آگاهی‌بخشی و آموزش همگانی استقبال و این تولیدات را از سوی رسانه‌ها منتشر می‌کند، زیرا که این آثار کمک شایانی به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۵۰ درصد از کلانتری‌های استان زیر پوشش مددکاری‌های معاونت اجتماعی قرار گرفته و حدود ۱۸ کلانتری در استان مشاور و مددکار دارند و پارسال ۱۲ هزار پرونده به مراکز مشاوره ارجاع داده شده است.

معاونت اجتماعی در حوزه‌های مختلف روانشناختی، خانواده، ازدواج، تربیتی، تحصیلی، روانسنجی، تست‌های هوش، شخصیتی و مواردی از این قبیل به متقاضیان مشاوره می‌دهد.

بیشتر بخوانید

انعقاد تفاهم نامه در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی اجتماعی

شهروندان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز مشاوره می‌توانند از مشاوره‌های تلفنی نیز استفاده کنند و پارسال ۷۸ درصد پرونده‌های ارجاع شده به نیروی انتظامی به کمک همین مشاوره‌ها مصالحه شده است.

از ابتدای امسال تا کنون ۳۷۰ مورد خدمات مشاوره‌ای انجام شده که حوزه‌های خانواده، مشکلات اجتماعی، مددکاری و روانسنجی به ترتیب بیشترین موضوعات مشاوره‌ها بوده است.

امسال تعداد دو هزار و ۷۸۳ مراجعه به کلانتری‌ها ثبت شده و تعداد پرونده‌های تشکیل شده از این مراجعات یک هزار و ۶۰۵ بوده که برای دریافت مشاوره به مراجع قضایی ارسال شده و از این تعداد یک هزار و ۲۸۱ مورد یعنی نزدیک به ۸۰ درصد مراجعات منجر به مصالحه شده است.

پلیس علاوه بر وظیفه سلبی وظیفه ایجابی نیز دارد و ۱۲ اداره کل در تهران در حوزه ایجابی با عنوان‌هایی از قبیل افکارسنجی، مطالعات تحقیقاتی، مشاوره، آموزش همگانی و مستندات فعالیت می‌کند.

بیشتر خطراتی که در فضای مجازی متوجه کودکان و نوجوانان می‌شود به علت عدم آشنایی خانواده‌ها با این فضا است که سبب بروز مشکلات می‌شود که آموزش خانواده در کاهش بروز برخی از این مشکلات موثر است.

خبرگزاری پلیس به عنوان یک مرجع رسمی برای اطلاع‌رسانی مواردی که به پلیس مربوط می‌شود، فعالیت می‌کند و به طور میانگین روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تماس با ۱۱۰ برقرار می‌شود که انتشار درست و دقیق اخبار ناشی از این تماس‌ها نیازمند همت و همکاری خبرگزاری‌های استان است.

اما برخی مواقع در فضای مجازی خبر‌های بدون منبع پخش می‌شود که تفتیش فضای عمومی و استرس را به همراه دارد، اما تنها راه مقابله با خبر‌های کذب ایجاد عملیات روانی خوب پلیس است که گاهی می‌تواند فضا را کنترل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاونت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرماندهی انتظامی آثار هنری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد