Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:06:38 GMT

تیرآهن 14 اصفهان چند کیلو است؟

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۲۵۱۶

تیرآهن 14 اصفهان چند کیلو است؟

آیا درباره مشخصات این مقطع فولادی مهم و پرکاربرد اطلاعاتی دارید؟ آگاهی از مشخصات انواع تیرآهن‌ها باعث مدیریت بهتر پروژه‌های ساخت‌وساز می‌شود. شناخت درست به شما امکان تصمیم‌گیری مناسب در هر پروژه را می‌دهد. در نتیجه هم از نقطه‌نظر امور مالی و هم زمان‌بندی و از جهات دیگر می‌توانید مدیریت کار را بهتر پیش ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از آیرومارت، در ادامه درباره تیرآهن 14 و وزن آن بیشتر خواهید خواند. 

با مشخصات تیرآهن 14 آشنایی دارید؟

مقاطع فولادی مختلف در داخل کشور هم تولید می‌شوند و بازار پررونقی دارند. تیرآهن ۱۴ در کارخانه‌هایی مانند ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود و از مهم‌ترین پروفیل‌های ساختمانی به‌شمار می‌رود. محصولات مذکور به‌عنوان نعل، خرپا، تیر و ستون در پروژه‌های ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. تیرآهن‌های ۱۴ از آلیاژهای فولادی مختلف  ST44، ST37 و ST52 ساخته و بعد از انجام آزمایش‌های مختلف راهی بازار می‌شوند. تغییرات آب‌وهوایی روی کیفیت و سلامت تیرهای ۱۴ اثرگذار هستند. در نتیجه، هزینه‌هایی برای محافظت و نگهداری از آن‌ها به پروژه‌های مختلف تحمیل می‌شود. پیش از آن که به‌ سراغ وزن تیرآهن‌ها و به‌ویژه تیرآهن ۱۴ برویم و بگوییم که تیرآهن ۱۴ اصفهان چند کیلو است، نگاهی به کاربردهایش هم خواهیم داشت.

کاربرد تیرآهن 14 چیست؟

تیرآهن‌ها کاربردهای زیادی دارند. در پروژه‌های ساخت‌وساز از این مصالح در نقش‌های زیر استفاده می‌شود:

پل‌های لانه زنبوری ستون و خرپا نعل برای پوشش سقف‌ها

وزن تیرآهن‌ 14 چقدر است؟

تیرآهن‌های ۱۴ به‌صورت شاخه‌ای و با طول ۱۲ متر به بازار عرضه می‌شوند. اگر بپرسید که تیرآهن 14 اصفهان چند کیلو است هم باید بگوییم که وزن هر شاخه از این محصول معادل با ۱۵۵ کیلوگرم است. البته این رقم تنها وزنی نیست که تیرآهن‌ها دارند و به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات در دو وزن دیگر هم قابل خرید هستند. وزن سبک و متوسط. وزن سبک ۱۲۰ کیلویی است و وزن متوسط هم تقریبا ۱۳۰ کیلو عنوان می‌شود.

وزن تیرآهن 14 نسبت به انواع دیگر کمتر است. برای همین هم قیمت تیرآهن 18 و 16  از آن بیشتر است و گران‌تر هستند. باید بدانید که تیرآهن‌های ۱۴ برای برخی از پروژه‌ها بیش از حد ظریف و سبک هستند. در این مواقع از تیرآهن‌های ۱۶ و ۱۸ استفاده می‌شود. تیرآهن‌های ۱۸ سنگین‌تر از دو مورد دیگر هستند و در سازه‌های سنگین و ساختمان‌هایی با تعداد طبقات زیاد استفاده می‌شوند. 

فرمول محاسبه تیرآهن‌ها از جمله تیرآهن 14

تیرآهن‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

هاش یا معمولی لانه زنبوری دوبل

برای محاسبه وزن هر یک از این انواع، فرمول‌هایی وجود دارد. برای مثال، فرمول وزن هاش یا معمولی مطابق زیر است: 

طول تیرآهن (m) × وزن یک متر از تیرآهن از جدول اشتال = وزن تیرآهن معمولی یا هاش (Kg)

احتساب وزن تیرآهن‌های لانه‌زنبوری هم به‌شکل زیر است:

طول تیرآهن (m) × وزن یک متر از تیرآهن لانه زنبوری از جدول اشتال = وزن تیرآهن لانه زنبوری (Kg)

جهت محاسبه وزن تیرآهن‌های دوبل هم از روش زیر استفاده می‌شود:

2 × طول تیرآهن هاش (m) × وزن یک متر از تیرآهن هاش از جدول اشتال = وزن تیرآهن دوبل (Kg)

عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن 14 چیست؟

برای خرید تیرآهن ۱۴ باید نسبت به عواملی آگاه باشید. چه عواملی؟ مواردی که می‌توانند بازار مقاطع فولادی را تحت‌تأثیر قرار بدهند. برند تیرآهن از جمله عوامل اصلی در تعیین قیمت است. برخی از شرکت‌ها تولیدات باکیفیت‌تری نسبت به رقبا دارند. قیمت محصولات این شرکت‌ها هم بیشتر است. به جز مقوله برند و کارخانه تولید، عوامل دیگری هم در تعیین قیمت‌ها نقش دارند. برای مثال، عرضه و تقاضای بازار یا رخدادها و تصمیم‌گیری‌های خردوکلان اقتصادی می‌توانند نرخ قیمت مقاطع فولادی مختلف از جمله تیرآهن‌ها را تغییر بدهند. سایز و وزن تیرآهن هم که در این زمینه نقش پررنگی دارند. قیمت تیرآهن 14 نسبت به تیرآهن‌های ۱۶ و ۱۸ کمتر است چون وزن کمتری هم دارد.

هزینه حمل‌ونقل هم می‌تواند بازار تیرآهن‌ها را دچار نوسانات مختلف کند. در فصول سرد سال که نیاز به جابه‌جایی تیرآهن‌ها با کامیون‌های مسقف است، هزینه‌ها بیشتر از زمان‌های دیگر سال می‌شوند. آخرین و البته مهم‌ترین عاملی که باید در اثرگذاری قیمت تیرآهن قید کنیم، دلار است. نوسانات ارزی هم می‌توانند روی تغییرات نرخ تیرآهن 14 و محصولات مشابه آن تأثیر بگذارند. همان‌طور که می‌بینید، بازار تیرآهن‌های مختلف از عوامل متعددی اثرپذیر هستند. بنابراین، برای مدیریت پروژه‌های مختلف، نیاز به مراجعی معتبر جهت استعلام‌گیری قیمت‌ها دارید.

کارخانه‌های تولید تیرآهن 14 را می‌شناسید؟

مقاطع فولادی مختلف از جمله تیرآهن‌ها با افتخار در کارخانه‌های داخلی هم تولید می‌شوند. از جمله شرکت‌های فعال در حوزه تولید این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فولاد ناب تبریز مجتمع تولیدی فولاد صنعت بناب پروفیل صنعت ماهان فولاد خوزستان مجتمع جهان فولاد غرب کرمانشاه و ...

در آخر

برای آگاهی از قیمت مقاطع فولادی مختلف از جمله تیرآهن ۱۴ باید به مراجع و منابعی معتبر دسترسی داشته باشید. هر چقدر که دقیق‌تر درباره قیمت‌های به‌روز اطلاعات کسب کنید، مدیریت پروژه‌هایتان ساده‌تر می‌شود. یکی از این مراجع، شرکت آیرومارت (پیشرو صنعت نفت آسیا) است. آیرومارت از شرکت‌های بازرگانی فعال در حوزه فولاد و آهن آلات است که امکان استعلام قیمت‌های مقاطع فولادی مختلف را به شما می‌دهد. با مراجعه به این وبسایت آیرومارت به نشانی iromart.com می‌توانید از نرخ به‌روز محصولات فولادی باخبر شوید.

 دسترسی به مراجع آنلاین برای باخبرشدن از قیمت‌ها و تهیه مقاطع فولادی راهی نوین و مقرون‌به‌صرفه است. یادتان باشد که آیرومارت علاوه بر خدماتی که عنوان شد، تحلیل‌هایی درباره نوسانات قیمت‌ها هم برای مخاطبان ارائه می‌کند. شناخت این پایگاه و مراجعه به آن خالی از لطف نیست. این نام را به‌خاطر بسپارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت تیرآهن مقاطع فولادی مختلف قیمت تیرآهن لانه زنبوری وزن تیرآهن تیرآهن ها تیرآهن ۱۴ پروژه ها تیرآهن 14 قیمت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «قلمروزدایی علم و دین» تألیف گریگور داوس به تازگی با ترجمه جواد درویش آقاجانی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

پروفسور گریگور داوس (زاده ۱۹۵۷)، استاد دانشگاه نیوزلند است که در زمینه فلسفه دین مدرک دکتری دارد. هدف این کتاب، تحلیل منازعه «علم و دین» از طریق توسعه رویکردهای ممکن به روابط بین آن‌ها و همچنین توسعه مفهومی علم از یک سو و دین از سوی دیگر است. کتاب در مقابل مدل‌های ساده‌تر از روابط علم و دین، مدل پیچیده‌تری را پیشنهاد می‌دهد که شامل چهار بُعد برای پرداختن به رابطه علم و دین است و عبارت‌اند از: بُعد شناختی، غایت‌شناختی، نهادی و معرفت‌شناختی، بُعد شناختی به محتوای گزاره‌های علمی و دینی می‌پردازد. بُعد غایت‌شناختی به اهداف مندرج در علم و دین اختصاص دارد. بُعد نهادی شامل بررسی رابطه علم و دین از طریق سازمان‌های اجتماعی مرتبط با آن‌هاست. بُعد معرفت‌شناختی هم به صورت‌های مختلف معرفت، زبان و منابع دانش می‌پردازد.

مجموعه بن‌مایه‌های کمبریج تا به‌حال در ۲۵ سرفصل موضوعی مختلف منتشر شده است. سرفصل موضوعی فلسفه این مجموعه در ۱۵ شاخه و تاکنون ۲۲۸ کتاب تقدیم جامعه علمی کرده است. همچنین در سرفصل موضوعی دین نیز ۸ شاخه مختلف مورد توجه قرار گرفته و ۸۱ کتاب منتشر شده است. همان‌طور که گفته شد در شاخه فلسفه دین تا به حال ۳۱ کتاب منتشر شده است که در حال حاضر ترجمه ده کتاب از آن مجموعه به فارسی عرضه شده است.

فلسفه دین در کشورمان نیز در سال‌های اخیر مورد توجه استادان و محققان به‌ویژه نسل جوان‌تر قرار گرفته است. البته با توجه به گستره موضوعی مباحث فلسفه دین، میزان دغدغه‌مندی نسبت به هر کدام از این موضوعات در جوامع مختلف متفاوت است. موضوعاتی نظیر «معنای زندگی»، «علم و دین»، «خداباوری»، «تکثرگرایی» و «مسئله‌های شر و رنج» که در زمره موضوعات اصلی و مشترک مباحث فلسفه دین‌اند، مصادیقی از چالش‌های فکری محیط‌های علمی ایران نیز محسوب می‌شوند. به هر روی، انتشار کارهای متنوعی در سال‌های اخیر در فضای فکری فلسفه دین ایران ستودنی است. مجلات، کتاب‌ها، مقالات و رساله‌های دانشجویی مختلف در کنار برگزاری رویدادهای علمی و پژوهشی متنوع، اگر چه سرمایه‌ای خوب هستند اما ناکافی برای تحقیقات بیشتر و کامل‌تر در آینده است.

این کتاب با ۱۲۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090175 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است