Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد زاده امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از کمپ ترک اعتیاد اقامتی و بهبود معتادین خود معرف نور امید خلخال و در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: در حال حاضر این شهرستان تنها دارای یک مرکز و کمپ ترک اعتیاد اقامتی و بهبود اعتیاد با ظرفیت ۶۰ نفر است.

وی با اشاره به نگهداری معتادین متجاهر دراین کمپ اظهار کرد: در بسیاری از اوقات و با توجه به  ضرورت‌های جامعه و با صدور دستور قضایی معتادین متجاهر خطرناک دارای سابقه سرقت و جرایم کیفری متعدد پس از دستگیری توسط عوامل انتظامی برای نگهداری و سم‌زدایی یک ماهه به این مرکز هدایت و در کنار معتادین خودمعرف نگهداری می‌شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی‌زاده با اشاره به  خطرات ناشی از آلودگی معتادین خودمعرف بواسطه نگهداری معتادین متجاهر در یک محل افزود:  متاسفانه معتادین خودمعرف نیز در معرض خطر آلودگی‌های ناشی از اعتیاد این افرادبه انواع مواد مخدر صنعتی  قرار می‌گیرند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر خلخال با تاکید بر لزوم اجرای طرح توسعه فضای فیزیکی کمپ ترک اعتیاد نور امید خلخال اظهار کرد: اعضای هیئت امنای این کمپ ابتدا باید نقشه‌های طرح توسعه فضای فیزیکی را به شهرداری و مالک اصلی ساختمان کمپ ترک اعتیاد ارائه کنند تا پس از تایید آن در جلسه شورای اسلامی این شهر و همچنین کسب رای موافق از کمیسیون تطبیق این نقشه‌ها عملیاتی شود.

فرماندار خلخال خواستار تلاش دست اندرکاران کمپ ترک اعتیاد امید خلخال برای ارتقای سطح خدمات ارائه شده به معتادین نگهداری شده در کمپ ترک اعتیاد اقامتی و بهبود معتادین خود معرف در این کمپ شد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال با اشاره به ظرفیت ۶۰ نفری تنها کمپ ترک اعتیاد این شهرستان اظهار داشت: برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد و تلاش برای بهبود گرفتار شدگان در دام مواد مخدر و با پیگیری‌های صورت گرفته همچنین آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی، بزودی دو کمپ ترک اعتیاد اقامتی و بهبود اعتیاد در شهرهای خلخال و هشجین راه اندازی خواهد شد .

دادستان عمومی و انقلاب خلخال هم در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه معتادین متجاهر بزرگترین عامل افزایش سرقت‌های خرد در خلخال هستند، اظهار کرد: با هدایت معتادین متجاهر در ایام تعطیلات نوروز امسال به کمپ ترک اعتیاد این شهرستان و نگهداری ۳۵ روزه آنها در این محل  آمار سرقت‌های این شهرستان در مدت یاد شده ۶ برابر کاهش یافت.

وی ضرورت راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه معتادین مجاز متجاهر را در این شهرستان یادآور شد و افزود: یکی از ایرادات وارده در بحث مبارزه با مواد مخدر خلخال نگهداری و هدایت معتادین متجاهر در مواقع ضروری در کنار معتادین خود معرف در تنها  کمپ ترک اعتیاد اقامتی و بهبود این شهرستان است.

آرش جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه مراکز ترک اعتیاد سرپایی و متادون درمانی خلخال به علت ضعف نظارت دستگاه متولی، کارایی لازم را برای ترک اعتیاد معتادین نداشته و تبدیل به مراکز تجاری فروش داروهای ترک مواد مخدر شده اند، راه اندازی و افزایش کمپ‌های ترک اعتیاد معتادین خود معرف وهمچنین مراکز ترک اعتیاد اقامتی ویژه معتادین متجاهر بسیار تاثیر گذار در امر کاهش اسیب اعتیاد در جامعه این شهرستان خواهد بود .

دادستان خلخال اظهار کرد:  شهرداری به عنوان متولی اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی بوده و انتظار می رود با توجه به اینکه مالکیت کمپ ترک اعتیاد خلخال متعلق به شهرداری است، در اجرای طرح توسعه فضای فیزیکی این کمپ با اعضای هیئت امنای کمپ ترک امید خلخال همکاری کند.

 در این بازدید یاسر محمد پور مدیر عامل کمپ ترک اعتیاد نور امید خلخال نیز گفت: از آغاز فعالیت این کمپ در سال در سال ۱۳۹۶ به طور میانگین سالانه ۲۵۰ معتاد خود معرف در این مرکز نگهداری و برای بهبودی آنها از دام اعتیاد تلاش می‌شود.

وی اظهار کرد: در حالی که میانگین آمار بهبودی یافتگان از اعتیاد  در کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد کشور ۱۵ درصد از ظرفیت معتادین نگهداری شده در این مراکز است، کمپ ترک  اعتیاد نور امید خلخال موفق به دستیابی به بهبود ۳۵ درصدی معتادین اقامت کرده در این مرکز شده است.

امروز بمناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخر نمایشگاه کتاب از سوی کمپ ترک اعتیاد نور امید خلخال در محل پارک بازنشستگان شهر خلخال دایر و با حضور مسوولین این شهرستان افتتاح شد.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل مراکز ترک اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل مراکز ترک اعتیاد خلخال استان اردبیل مراکز ترک اعتیاد معتادین متجاهر مراکز ترک اعتیاد مبارزه با مواد راه اندازی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا جلایر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، ۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری افزون بر هزار و پانصد و هفتاد و پنج میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰ سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت دولت را از جمله مزیت‌های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید ۲۰ ساله داشته و با شستشوی حداقل ماهی یکبار می‌توان بازدهی آنان را افزایش داد.
جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس هم اظهار داشت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای همه تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشید‌ی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود