Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان آئین افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در سال تحصیلی 1402-1401 با حضور جمعی از مسئولین استانی در سنندج برگزار شد.

صبح امروز مراسم نمادین افتتاحیه اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان با حضور معاونین تربیت بدنی و سلامت و پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، جمعی از مسئولین، اولیا و نو آموزان در دبستان استقلال ناحیه یک سنندج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با اشاره به ساحت شش گانه سند تحول بینادین در آموزش و پرورش، گفت: هدف نهایی این سند تربیت دانش آموزان برای ورود و نقش آفرینی در جامعه است .  

خوش گوار ساحت تربیت زیستی و بدنی را مهم‌ترین ساحت دانست و اظهار کرد: این ساحت بر سلامت جسمانی و ایجاد و حفظ و ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: بدون شک طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان مهم‌ترین پیش نیاز و مقدمه شکل گیری ساحت تربیت زیستی و بدنی در مجموعه آموزش و پرورش است و مهم‌ترین اقدامی که ما به دنبال اجرایی شدن آن هستیم سلامت جسمانی و روحی و روانی دانش آموزان است.

خوش گوار شناسایی به موقع و مداخله بهنگام را دو رکن اصلی برنامه سنجش دانست و گفت: ما هر ساله در آموزش و پرورش آزمون‌های استخدامی داریم و علی رغم اینکه جوانان و تحصیلکردهایی داریم که نمرات علمی بالایی کسب می کنند اما در مرحله مصاحبه و سنجش سلامت آنان مواردی از کم شنوایی و کم بینایی مشاهده می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه طرح سنجش باید از دو منظر مورد توجه قرار گیرد، افزود: خانواده باید با این طرح همکاری کنند و اولین فایده طرح نصیب خانواده‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه حاکمیت و دولت و بخش اداری نیز از نتایج طرح سنجش بهره مند خواهند شد؛ گفت: با شناسایی، تشخیص و رفع ناهنجاری ها قطعا هزینه های درمان و هزینه‌هایی که بر دولت تحمیل خواهد شد مرتفع و به حداقل خواهد رسید.

خوش‌گوار در پایان از بخش‌ها درون سازمان و شرکای آموزش و پرورش از جمله دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان کردستان خواست همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم نوآموزان استان را با کمترین مشکل وارد آموزش و پرورش کنیم.

همچنین طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت رسمی دانش آموزان را بر عهده دارد؛ گفت: تعلیم و تربیت در دنیا بالاترین نوع سرمایه‌گذاری و مهم‌ترین رکن جامعه است.

محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دنیا رشد کرده و به مرحله توسعه رسیده است؛ اظهار کرد: رمز ماندگاری آموزش و پرورش در مرحله توسعه یافتگی «کیفیت آموزشی» است.

وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یکی از گلوگاه های کیفیت بخشی دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان یک برنامه ملی و فرابخشی است؛ آموزش و پرورش را یکی از حقوق حقه انسان ها نام برد و خاطرنشان کرد: کار وزارت آموزش و پرورش بستر سازی و زمینه سازی است .

وی ادامه داد: آموزش و پرورش زمینه‌ای را فراهم می‌کند که کودکان با همه استعدادها و توانایی‌ها و محدودیت‌ها بتوانند از سفره تعلیم و تربیت بهره‌مند شوند.

محمدی با بیان اینکه جامعه هدف را نوآموزان بدو ورود به دبستان است؛ گفت: برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان تضمین کننده کیفیت آموزش است و خروجی برنامه سنجش کیفیت بخشی به آموزش و پرورش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه پایه اول ابتدایی پایه بنیادین سنوات تحصیلی است؛ خاطرنشان کرد: متولیان آموزش و پرورش باید با علم و اطلاع  نوآموزان را وارد بدنه آموزش و پرورش کنند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش موجب می شود که متولیان تعلیم و تربیت با علم و آگاهی با دانش آموزان برخورد کنند؛ گفت: برنامه سنجش نوعی پیشگیری است.

محمدی اجرای برنامه سنجش را یکی از برنامه‌های مهم و اساسی آموزش و پرورش دانست و افزود: باید تلاش کرد دانش آموزان را با سلامت و مداخلات بهنگام وارد چرخه آموزش و پرورش کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان همراهی و همکاری خانواده ها در اجرای برنامه سنجش را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ورود به موقع و مداخله بهنگام و ارجاع عمومی و تخصصی موجب ارتقای کیفیت آموزشی و پیشگیری از افت تحصیلی خواهد شد.

محمدی از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز یکشنبه 5 تیرماه در 15 پایگاه سنجش استان خبر داد و با بیان اینکه حدود 7 هزار نوآموز دوره پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته‌اند؛ گفت: پیش‌بینی می‌شود که حدود 25 هزار نوآموز ورود به دبستان در این برنامه شرکت کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از صداوسیمای مرکز کردستان و خبرنگاران محلی در پوشش و انعکاس اخبار سنجش، بر اطلاع رسانی گسترده برای پوشش برنامه سنجش تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم پایگاه سنجش سلامت نوآموزان به صورت نمادین با حضور مسئولین استانی در دبستان استقلال ناحیه یک سنندج افتتاح شد و تعدادی از نوآموزان نیز از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان آموزان بدو ورود به دبستان اجرای برنامه سنجش برنامه سنجش سلامت تعلیم و تربیت دانش آموزان مهم ترین خوش گوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه