Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج مصطفی خرسندی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا درباره بزرگداشت مقام مداح اهل بیت مرحوم محمد علی کریمخانی اظهارداشت: مرحوم کریمخانی از مداحان اشعار دینی و اسلامی بود که نواهای سرشار از عشق و شوق وی برای اهل بیت(ع) ماندگار و جاودانه شده است.

مشاور معاون اجتماعی شهردار تهران افزود: مجلس بزرگداشتی با حضور جامعه مداحان و جامعه هنرمندان و ورزشکاران روز سه شنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مسجد نظام مافی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات مدیره کانون مداحان کشور و شعرای آئینی کل کشور ادامه داد: نوای ماندگار استاد کریم‌خانی در قطعه معروف «آمده‌ام، ای شاه» قلب میلیون‌ها دلداده به خاندان عصمت و طهارات را از اقصی نقاط جهان به بارگاه منور رضوی گره زد و موجب نجواهای عاشقانه با هشتمین خورشید امامت شد.

خرسندی که از جانبازان دوران دفاع مقدس است گفت : نواهای ماندگار آن عاشق ولایت در عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان نیز همواره شورآفرین محافل مذهبی و مجالس عزاداری است.

محمدعلی کریم‌خانی مداح و خواننده مذهبی ایرانی سال ۱۳۲۹ در نرجه استان قزوین متولد شد و روز ۳۰ خرداد جاری در سن ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 وی با خواندن قطعه «آمده‌ام ای شاه پناهم بده - خط امانی ز گناهم بده» برای علی بن موسی الرضا(ع) ساخته آریا عظیمی‌نژاد، محبوبیت خاصی بین مردم یافت. مرحوم کریم‌خانی از کودکی خواندن آواز در مجالس مذهبی را آغاز کرد و بعد از اینکه متوجه توانایی‌های خود شد، پیش از جوانی به تهران مراجعه کرد.

ویژگی خاص مرحوم کریم‌خانی در خوانندگی، صدای بلند او بود که با وجود ورود به دهه هفتم زندگی، این ویژگی هرگز از او کاسته نشد. آثاری که او می‌خواند برای اهل بیت(ع) بود و در همین پیوند آلبوم «ساقی سرمست» را به آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد در رثای شهدای کربلا منتشر کرد که تنظیم و حال و هوای آن با آثار دیگری که برای امام هشتم شیعیان خوانده شده بود، تفاوت داشت.

«نجوای عاشورایی» و «حسین آرام جانم - حسین روح و روانم» از دیگر آثار مرحوم کریم‌خانی هستند.

برچسب‌ها کانون مداحان شهرستان ری محمد علی کریمخانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون مداحان شهرستان ری کانون مداحان شهرستان ری مرحوم کریم کریم خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه

دریافت 28 MB کد خبر 6093575

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد