Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از «گسترش تقوای اجتماعی» به عنوان هدف اصلی طراحی برنامه‌های تربیتی در دانشگاه یاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هادی بهرامی احسان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در اولین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه تهران، با نشانه‌شناسی و تحلیل هجوم سازمان‌یافته و مدیریت‌شده فرهنگی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و سایر بستر‌ها علیه جامعه اجرا می‌شود، به طراحی برنامه‌های فعالانه برای مواجهه دانشگاه‌ها با این هجوم تاکید کرد و گفت: در حال پیگیری یک مدل مدیریت محتوایی و معرفتی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نقش اساتید را در میدان مواجهه با هجوم فرهنگی، یک نقش بی‌بدیل دانست و گفت: برنامه اردویی فشرده معرفتی در تابستان ویژه اساتید و دانشجویان طراحی کرده‌ایم که خروجی آن، شبکه‌سازی برای آماده شدن اساتید و دانشجویان همیار جهت حضور در عرصه مقابله با هجوم فرهنگی است.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: امر به معروف و نهی از منکر را یک فرآیند تربیتی می‌دانیم و معتقدیم عمل به این فریضه باید بر اساس سیره پیامبر (ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تقوای اجتماعی دانشگاه ها فضای مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد