Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:42:52 GMT

سه گانه برف خسرو معصومی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۳۳۹۴

سه گانه برف خسرو معصومی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «سه گانه برف» اثر خسرو معصومی شامل شش فیلم نامه از نوشته‌های این کارگردان سینما از سوی نشر سیب سرخ منتشر شد.

خسرو معصومی درباره این کتاب می‌گوید من در طول زندگی هنری خودم ۱۴ فیلم نامه نوشته‌ام که از میان آنها شش فیلم نامه حاضر در این کتاب شامل باد در علفزار می پیچد، رسم عاشق کشی، جایی در دور دست، تابو، خرس و کار کثیف موفق‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساسم این بود که خوانش این شش فیلم نامه با توجه به آثار سینمایی موفقی که از آنها ساخته شده برای دانشجویان سینما و به خصوص علاقه‌مندان به نگارش فیلم‌نامه جذاب و در روند کاری آنها مؤثر است. کما اینکه بسیاری از کارگردانان دیگر ایران از جمله آقای فرهادی هم این کار را کرده‌اند و کتاب فیلم نامه‌هایشان را منتشر کرده‌اند.

وی افزود: این شش اثر حاصل سی سال زحمت و تلاش من در این عرصه است. فیلم نامه‌های موجود در این کتاب در نسخه تصویری سینمایی خود و در جشنواره‌های معتبر بین المللی صاحب جوایزی نیز شده‌اند. این جوایز نه صرفاً به خاطر ساختار تکنیکال متن بلکه به خاطر درام و داستان نهفته در این کار به آن تعلق گرفته است.

این کارگردان سینما همچنین گفت: مخاطب این کتاب در دل این فیلم نامه‌ها با داستان بلند و حتی رمان مواجه است و همین جذابیت خوانش آن را افزایش می‌دهد. در کنار این مساله رخ دادن داستان‌های این آثار در اقلیم مازندران و جذابیت بصری و حسی حاصل از آن در پیشبرد داستان نیز به جذابیت این اثر افزوده است.

معصومی با اشاره به اینکه در کنار تجربه فیلم‌نامه نویسی دستی نیز بر آتش داستان‌نویسی دارد، عنوان کرد: من مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه را هم طی سال‌های فعالیتم نوشته‎ام که هنوز منتشر نشده است. این فیلم‌نامه‌ها نیز همگی روحی داستانی دارند و به خاطر قصه‌گو بودن نسخه سینمایی آن، علاقه مندان خاص خود را برای خوانش خواهد داشت.

کتاب «سه گانه برف» شامل فیلم نامه‌های باد در علفزار می‌پیچد، رسم عاشق کشی، جایی در دور دست، تابو، خرس و کار کثیف است.

خسرو معصومی زاده سال ۱۳۳۴ در بهشهر مازندران است. و تاکنون برای تولیدات سینمایی خود در جشنواره‌های سینمایی شانگهای، مسکو، دنور آمریکا،، دهلی، آسیا پاسفیک، پیونگ یانگ، سیدنی، آنتالیا و اسلو تقدیر شده است.

این کتاب روز ۱۱ تیر از ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

کد خبر 5524961 فاطمه ترکاشوند

منبع: مهر

کلیدواژه: پیونگ یانگ خسرو معصومی آنتالیا اسلو مسکو سیدنی انتشارات سیب سرخ معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی انقلاب اسلامی ایران ادبیات کودک و نوجوان دفاع مقدس سیدمحمد بهشتی انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی انتشارات شهید کاظمی انتشارات روایت فتح حوزه هنری یوسفعلی میرشکاک نقد کتاب بازی های رایانه ای انتشارات سوره مهر خسرو معصومی فیلم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟