Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از النشره، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، پس از دیدار با «نجیب میقاتی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان گفت: ما از میقاتی برای تسهیل سفر کادر رهبری جنبش حماس به لبنان قدردانی کردیم. همچنین انتصاب مجدد او را به ریاست دولت تبریک گفتیم و برایش در تشکیل آن آرزوی موفقیت کردیم با امید به اینکه این دولت بتواند مشکلات مردم لبنان را برطرف و ثابت کند که یکی از نشانه‌های وحدت و ثبات لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه افزود: در دیدار با میقاتی، درباره تحولات پرونده فلسطین به ویژه بیت المقدس، مسجد الاقصی، کرانه باختری، نوار غزه و وضعیت مردم فلسطین در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بحث و تبادل نظر کردیم. بخش زیادی از مذاکرات ما با میقاتی به پرونده آوارگان فلسطینی ساکن اردوگاه‌ها در لبنان و اوضاع انسانی آنها اختصاص یافت و ما بار دیگر بر موضع ثابت خود مبنی بر مخالفت با مقیم ساختن آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر و پایبندی به حق بازگشت تأکید کردیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: ما بار دیگر بر حمایت قاطع خود از لبنان در مقابل تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مرزها و منابع طبیعی این کشور تأکید و از اتحاد لبنان در مسئله ترسیم مرزها و حفاظت از ثروت‌ها و منابع طبیعی اش قدردانی کردیم.

وی در پایان گفت: ما همچنین درباره تحولات و اوضاع منطقه رایزنی کردیم و میقاتی مواضع مثبت و بسیار دلگرم کننده‌ای در قبال برادران فلسطینی اتخاذ کرد.

گفتنی است رئیس دفتر سیاسی حماس در رأس هیئتی بلندپایه از مقامات این جنبش، سه شنبه گذشته به لبنان سفر کرد و تا کنون با مقامات رسمی و حزبی و گروه‌های مقاومت لبنانی و فلسطینی دیدار و رایزنی کرده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسماعیل هنیه نجیب میقاتی فلسطین حماس لبنان اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه اعلام کرد که حماس همچنان مشتاق دستیابی به توافق آتش‌بس جامع است که در جریان آن «تجاوز اسرائیل» به غزه پایان یابد؛ خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه تضمین شود و یک توافق جدی برای تبادل اسرا شکل بگیرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تداوم تجاوزگری، تلاش برای گسترش دایره جنگ و کارشکنی در روند فعالیت بازیگران میانجی و طرف‌های مختلف متهم کرد.

ساعاتی پیش یک مقام فلسطینی به رویترز گفت که «مذاکرات قاهره با چالش‌های جدی مواجه شده است، زیرا اشغالگران اسرائیلی از دادن تعهد به آتش‌بس فراگیر خودداری می‌کنند.»

وی در ادامه افزود که هیات حماس همچنان به امید آنکه میانجی‌ها بتوانند طرف اسرائیلی را تحت فشار قرار داده و نظر آنها را در خصوص آتش‌بس تغییر دهند، در قاهره حضور دارند.

در روزهای اخیر قاهره و دوحه میزبان هیات‌های از جنبش حماس، آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف رسیدن به نقطه آتش‌بس و تبادل اسرا هستند. به گزارش منابع مصری ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا از روز جمعه برای شرکت در دور جدید مذاکرات آتش‌بس در قاهره حضور دارد.

جنبش حماس خواستار توقف کامل جنگ، خروج نیروهای ارتش اسرائیل از باریکه غزه و تعیین سازوکار تضمین شده برای تبادل اسرا است. در سوی مقابل اما دولت نتانیاهو تمایلی برای پذیرش آتش‌بس پایدار در نوار غزه ندارد.

با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه درخواست حماس برای توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه «غیر قابل‌قبول» است، افزود: «پذیرش درخواست حماس به معنای پذیرش باقی ماندن این گروه در قدرت و همچنین تسلیم شدن در مقابل ایران است.»

کد خبر 6097474

دیگر خبرها

  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • اسماعیل هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • حماس خواهان فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش علیه خبرنگاران شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد