Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:37:40 GMT

درآمد گمرک استان اصفهان ۳۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۳۸۰۶

درآمد گمرک استان اصفهان ۳۷ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل گمرک استان اصفهان، روز دوشنبه به نقل از رسول کوهستانی پزوه افزود: گمرک استان در مدت یادشده سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی، درآمد حاصل از عوارض صادراتی در سه ماهه ابتدای امسال گمرک استان را ۶۰۹  میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: گمرک اصفهان در این مدت یک هزار و ۲۳۶  میلیارد ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالاهای وارداتی دریافت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۷۵ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک اصفهان ادامه داد: ضمانت نامه‌های بانکی ماخوذه گمرکات استان در سه ماهه سالجاری بیش از یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱۰  درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: امسال برای حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری بیش از یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال ضمانت‌نامه بانکی مدت دار گرفته شد که ضمانت نامه‌های اخذ شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ برابر رشد داشت.

کوهستانی پزوه خاطرنشان کرد: در سه ماهه سالجاری بیش از یک هزار ۵۵۸ میلیارد میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول شده که در مقایسه با بهار سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان صادرات غیر نفتی مدت مشابه سال میلیارد ریال درصد افزایش یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌ای به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال به مدت شش ماه آغاز شد که این پروژه در راستای تسهیل در عبورومرور و ایمنی بالاتر برای شهروندان در خروجی شهر اصفهان به سمت تهران بوده‌ است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با اظهار کرد: پس از احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار که برای تسریع در عبور و مرور شهروندان احداث شده، این پروژه به دلیل تردد بالا، عرض کم ترافیکی موجود در خروجی میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم و حوادث ایجاد شده در این مسیر آغاز و در حال اجراست.

وی افزود: ۳۰ درصد ردیف اعتباری برای تعریض، ساماندهی و ایمن‌سازی خروج میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم در ۱۴۰۲ اختصاص داده شد و عملیات اجرایی آن نیز در ماه‌های پایانی سال قبل آغاز گردید و ۷۰ درصد بودجه آن در سال جاری تأمین اعتبار گردید.

سلطان‌آقایی با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در منطقه و شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تأثیرات این پروژه کاهش آلودگی هوا و تسهیل ترافیک به‌دلیل روان‌سازی ترددها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح منطقه خاطر نشان کرد: امسال بودجه عمرانی منطقه بیش از ۳۰ درصد افزایش و هم اکنون در حال تکمیل پروژه‌های قبلی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید هستیم.

کد خبر 747753

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان