Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزءقاسمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، اول تا هفتم تیر‌ماه است، اما باید توجه داشت صرفه‌جویی در مصرف آب نباید منحصر به یک هفته خاص باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقلیمی که ایران دارد، نیازمند این هستیم که در طول سال مصرف بهینه در آب داشته باشیم، افزود: سال‌هاست ایران با مشکل کم‌آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند که این یک مسئله جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۷۵ درصد شهرها و روستاها در زنجان متکی به منابع آب‌های زیرزمینی است، ادامه داد: همین موضوع تغییرات اقلیمی چالش‌های آبی را تشدید می‌کند.

جزءقاسمی با بیان اینکه رژیم بارش‌ها عوض و از برف به باران تبدیل شده است، بیان کرد: بارندگی‌ها در استان زنجان به صورت کوتاه‌مدت و رگباری است که تاثیری در منابع آبی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: علاوه بر سفره‌های زیرزمینی که وضعیت مناسبی ندارد، روان‌آب‌های ورودی به سطوح‌ نیز با مشکل مواجه بوده و روان‌آب سد تهم نسبت به سال پیش بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۰ پروژه در روستاها در دست اجرا داریم تا بتوانیم مشکلات آبی را حل کنیم، تاکید کرد: به علت خشک‌سالی وضعیت مناسبی در روستاها نداریم.

جزءقاسمی با اشاره به بحث جهش تولید مسکن و تامین زیرساخت‌های این پروژه عنوان کرد: در غرب زنجان زیرساخت‌های ما پاسخگوی حجم جمعیت نیست و در این مناطق نیازمند زیرساخت‌های جدیدی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه مصرف آب در ماهنشان بسیار بالا و سه برابر الگوی مصرف است، گفت: سرانه مصرف آب استان ۱۸۹ لیتر است که این رقم در ماهنشان سه برابر است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات آبی در روستای ماه‌نشان فصلی بوده و اغلب در تابستان اتفاق می‌افتد، متذکر شد: دلیل این موضوع نیز مصرف در موارد مازاد مانند آبیاری باغ و باغچه است.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه در زنجان۴۰۰ هزار رشته انشعاب آب داریم، تصریح کرد: مصرف آب استان در حوزه صنعت و شرب ۱۰ درصد و ۹۰ درصد نیز در حوزه کشاورزی است اما تاکید ما در صرفه‌جویی آب شرب به علت این است که تامین آن بسیار هزینه‌بر و گران و منابع آبی نیز بسیار محدود است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه در هفت شهر استان تاسیسات فاضلاب یا در حال بهره‌برداری و یا در حال اجرا است، ادامه داد: در روستای «نصیرآباد» این طرح در حال بهره‌برداری و در روستای «تهم» و روستای «پری» نیز در حال اجرا است که هر دو در مرحله پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مطمئن‌ترین منبع برای صنایع ما بحث استفاده از پساب است، یادآور شد: ۹۹.۹ درصد فاضلاب را آب تشکیل می‌دهد که با بازچرخانی می‌توان از آن در صنایع استفاده کرد.

جزءقاسمی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در زنجان در زمینه آبرسانی به روستای گاوازنگ اضافه کرد: گاوازنگ نه شهر محسوب می‌شود و نه روستا و به همین دلیل از ارائه خدمات به این منطقه منع شده‌ایم و باید این منطقه تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه مجموعه استان تکلیف این مجموعه را روشن کند، افزود: تا این زمان برای رفاه حال این مجموعه چند شیر برداشت آب شد در منطقه فعال شده است.

گفتنی است، سوژه‌های مختلفی در مورد روستای گاوازنگ در فارس من خبرگزاری فارس ثبت و مخاطبان نسبت به عدم ارایه خدمات در این منطق که در چند کیلومتری شهر زنجان قرار دارد گلایه داشتند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان آبرسانی آب شرب گاوازنگ زنجان الحاق پروژه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به‌صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آب‌نما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آب‌نما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش‌بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آب‌رسانی نیز جزو فعالیت‌های همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش است و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود