Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:30:20 GMT

نیشابور در مصرف آب شرب رکورددار شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۴۶۴۸

نیشابور در مصرف آب شرب رکورددار شد

علیرضا اخویان روز دوشنبه در مراسم امضا تفاهم‌نامه سه‌جانبه آبفای نیشابور با اداره حفاظت محیط زیست و سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری نیشابور گفت: در پنج روز ابتدایی تابستان امسال، میزان مصرف آب شرب در نیشابور هفت درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، در این روز‌ها همه چاه‌ها برای آبرسانی در مدار قرار گرفته است و از ظرفیت مخازن هم به طور کامل استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره آب و فاضلاب نیشابور گفت: با همکاری اداره برق قطعی برق نیز نداشتیم و مجتمع فولاد خراسان و اداره منابع طبیعی هر کدام یک حلقه چاه کمکی را در اختیار گذاشته‌اند.

او گفت: بحران آب در دشت نیشابور از مرحله بحرانی گذشته و امروز همه افراد جامعه باید برای مقابله با این بحران مشارکت کنند، برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان تفاهم‌نامه‌هایی با ارگان‌های مختلف نیشابور از جمله آموزش و پرورش، هلال احمر و بسیج امضا شده و امروز هم تفاهمنامه مشترکی با اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور برای حفظ منابع آبی به امضا رسید.

اخویان گفت: سازمان‌های مزبور ۸۰ درصد جمعیت شهروندان نیشابور را پوشش می‌دهند و با کمک آن‌ها به دنبال بررسی راهکار‌های استفاده بهینه از منابع آبی و اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت منابع آبی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف بی رویه آب اداره حفاظت محیط زیست نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر میباشد افزود: یک چهارم مساحت شهرستان ذخایر معدنی میباشد و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت گردیده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری میباشند و در صورت فعال شدن این معادن، شدیداً ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت میباشد و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغیرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت:تغیر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

غنی زاده از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی بصورت سراسری در شهرستان برگزار گردد و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان