Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:48:55 GMT

جشن انفال امسال در استان سمنان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۴۷۲۷

جشن انفال امسال در استان سمنان برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان از برگزاری جشن انفال در این استان تا پیش از نیمه نخست امسال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، علی یحیایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 95 درصد از اراضی ملی استان سمنان دارای اسناد تک‌برگی کاداستر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این میزان برابر با بیش از میلیون هکتار از اراضی ملی است که حالا سند تک‌برگی کاداستر برای آن صادر شده است.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان تصریح کرد: سمنان سومین استان کشور از نظر اخذ اسناد تک‌برگی کاداستر برای اراضی ملی است و این رتبه با توجه به وسعت و پراکندگی اراضی ملی این استان بسیار درخور توجه بوده و جزو موفقیت‌های مهم دستگاه‌های ذی‌ربط محسوب می‌شود.

یحیایی تصریح کرد: برای اخذ اسناد کاداستر اراضی ملی استان سمنان، چهار ایستگاه ماهواره‌ای ویژه ثبت در سامانه "شمیم " در استان سمنان ایجاد شده است.

سامانه شمیم، سامانه‌ای است که اطلاعات موقعیت دقیق اراضی و حدود املاک کشور توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آن ثبت شده و افراد دارای مجوز می‌توانند با استفاده از این اطلاعات، اقدام به تهیه نقشه‌های کاداستری با دقت بسیار بالا کنند.

ورود به سایت شمیم از طریق آدرس این سامانه یعنی shamim.ssaa.ir امکان‌پذیر بوده و پس از ورود می‌توان با مراجعه به بخش مدیریت کاربران برای ثبت‌نام اقدام کرد.

از آنجا که نقشه‌برداری از همه اراضی کشور با استفاده سامانه شمیم با دقت بسیاری زیادی انجام می‌گیرد و این امر همراه با مزایای متعددی برای کشور است.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین موانع بر سر راه این اداره کل در راستای تکمیل صدور اسناد کاداستر برای 5 درصد باقیمانده از اراضی ملی این استان و برگزاری جشن انفال خاطرنشان کرد: قطعات ریز و تداخلات اراضی ملی با اراضی هم‌جوار و پراکندگی بالای اراضی ملی باقیمانده از جمله عواملی بود که کار صدور اسناد تک‌برگی کاداستر برای 5 درصد باقیمانده از این اراضی را با کندی مواجه کرده است.

سند کاداستری جزیره هرمز صادر شد رئیس کل دادگستری مازندران: 88 درصد اراضی استان دارای سند کاداستری شدند پرونده کاداستر اراضی کشاورزی استان قزوین تا سال 1405 بسته می‌‌شود

یحیایی با تأکید بر اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان تکمیل صدور اسناد کاداستر برای اراضی ملی را در اولویت کاری خود قرار داده است ابراز امیدواری کرد که تا پیش از نیمه نخست امسال جشن انفال در استان سمنان برگزار شود.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی استانداری سمنان کشاورزی استانداری سمنان تک برگی کاداستر اراضی ملی جشن انفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی هفته هلال احمر ۳۰ عنوان برنامه در استان سمنان اجرایی خواهد شد، ابراز داشت: آغازگر برنامه‌ها طبق روال معمول غبارروبی مزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های جان باختگان راه امام راحل و انقلاب است.

وی ضمن بیان اینکه فردا سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه هلال احمر میزبان رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: جزئیات اقدامات و برنامه‌های هلال احمر طی یک سال گذشته از طریق اصحاب رسانه به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه رژه خودرویی برای فردا سه شنبه برنامه‌ریزی شده است، ابراز داشت: دوره دوازدهم مسابقه استانی دادرس نیز طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

درخشان بابیان اینکه تشریح برنامه‌های هلال احمر در نماز جمعه برای عموم مردم دیگر برنامه مهم است، در ادامه تصریح کرد: در میعادگاه نماز جمعه ایستگاه سلامت سنجش فشار خون نیز دایر خواهد بود.

وی از برگزاری مانور سراسری پناه گیری در مدارس با محوریت خانه‌های هلال برای روز ۲۳ اردیبهشت خبر داد و افزود: هدف از این برنامه توجه دانش آموزان و انتقال آگاهی غیر مستقیم به خانواده‌ها پیرامون روش صحیح پناه گیری هنگام بحران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، انجام طرح نیابت، برگزاری اردوی توان افزایی و مانور بهداشت و درمان و اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم تنها بخشی از برنامه‌های مهم هفته هلال را در بر دارد.

کد خبر 6098150

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان