Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی رسالت دانشگاه ها را توجه ویژه به فرهنگ سازی و صیانت محیط زیست دانست.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ۶ تیر در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به فعالیت های دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه حفاظت از محیط زیست و مدیریت سبز، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی طی  سال های اخیر وارد رتبه بندی جهانی مدیریت سبز شد و روز به روز در حال ارتقا است؛ بطوریکه امروز در جایگاه سوم دانشگاه های کشور و ۱۵۵ جهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم توجه به محیط زیست در کشور بیداد می کند، افزود: در پی این بی توجهی شاهد خسارت های جبران ناپذیری هستیم.

حبیبی رسالت دانشگاه ها را توجه ویژه به فرهنگ سازی و صیانت محیط زیست دانست و تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی آمادگی دارد در تمامی حوزه های مرتبط با محیط زیست همکاری لازم داشته باشد.

حسن قاسم پور مدیرکل حفاظ محیط زیست استان اردبیل نیز با اشاره به همکاری های دانشگاه محقق اردبیلی با این اداره کل در زمینه های اجرایی، پژوهشی و تحقیقاتی، گفت: یکی از بهترین گروه های هدف ما اساتید و دانشجویان هستند که نقش همیار محیط زیست را ایفا می کنند.

وی افزود: محیط زیست بستر اصلی برای تامین آب، خاک و غذای سالم است.

قاسم پور با بیان اینکه کتاب شناخت محیط زیست تدوین شده و به عنوان دروس اختیاری در دانشگاه ها تعریف شده است، ادامه داد: انتظار می رود دانشگاه ها دانشجویان را جهت گذراندن این درس ترغیب نمایند.

مدیرکل حفاظ محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در بحث مدیریت سبز به صورت عملیاتی کار کرده است، گفت: از اساتید انتظار داریم در افزایش مسئولیت اجتماعی محیط زیست نقش پررنگی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه اردبیل محیط زیست دانشگاه محقق اردبيلي دانشگاه محقق اردبیلی محیط زیست دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج