Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:05:22 GMT

۷۰ نفر از مبلغان دینی شهرستان پاکدشت تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۵۷۷۰

۷۰ نفر از مبلغان دینی شهرستان پاکدشت تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه پاکدشت در این مراسم که شامگاه دوشنبه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: امام راحل بر اساس نیازهای کشور فرمان تأسیس ۱۸ نهاد از جمله سازمان تبلیغات اسلامی را تا سال ۱۳۶۱ صادر فرمودند و پس از امام راحل نیز رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم توجه و توسعه فعالیت آن‌ها تأکید داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام حسن لزومی افزود: در سالگرد تأسیس این نهادها لازم است تا علل شکل‌گیری آن مورد بررسی قرار گرفته و عملکرد آن‌ بر اساس منظومه فکری امام راحل بررسی شود تا نتایج حاصله به درستی تبیین شده و اگر اشکالی در کار وجود دارد، در صدد نقص آن برآمد.
وی با اشاره به این که امام راحل همواره به امر تبلیغ و بیان فعالیت‌های صورت گرفته به مردم تأکید داشتند اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب دشمنان داخلی و خارجی کشور از جمله ضد انقلاب، گروهک‌های منافقین، چپ‌گراها و توده‌ای‌ها علیه انقلاب سیاه نمایی کرده و دشمنان خارجی نیز با استفاده از رسانه‌های مختلف، نظام را ناکارآمد جلوه می‌دادند و این فرمان امام در تأسیس سازمان تبلیغات در راستای خنثی کردن این توطئه صورت گرفت.
لزومی با اشاره به این که قرار نبود تا با تغییر نظام، معجزه‌ای بزرگ در کشور صورت گیرد اظهار داشت: کشور در طول ۴۳ سال گذشته با انواع و اقسام توطئه‌ها ازجنگ تحمیلی، ترور، تهدید، تحریم و از دست دادن شخصیت‌های بزرگی همچون شهید بهشتی همراه بود و با وجود این دسیسه‌ها، باز هم کشور دستاوردهای بسیار عظیمی به دست آورده که حتی دشمنان نظام را نیز به ان اعتراف دارند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت گفت: امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف صنعت، اقتصاد، فرهنگ و حوزه‌های علمی با پیشرفت‌های چشمگیری همراه شده ولی چون خودمان در کشور و در کوران این پیشرفت‌ها قرار داریم، به خوبی آن را درک نمی‌کنیم.
وی حوزه تبلیغ را کاری بسیار مهم و تخصصی اعلام کرد و افزود: شخص مبلغ باید روانشاس، جامعه شناس، آگاه به نیازهای درونی جامعه و عالم به علوم روز باشد تا بتواند نیازهای جوانان را به خوبی درک کرده و برای سوالات آن پاسخ قانع کننده ارائه کند، موضوع مهمی که به خوبی در شهید مطهری می‌توان آن را مشاهده کرد که با تحقیق و مطالعه و به عنوان یک کارشناس، توانستند کتبی را منتشر کنند که به نیازهای امروز جامعه نیز پاسخ دهد.
امام جمعه پاکدشت تأکید کرد: امروز جوانان ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف انقلاب و مسائل دینی سئوال دارند،  این سوال یا برای آنان ایجاد شده و یا برای آنان با القاء مطالب مختلف ایجاد کرده‌اند و لازم است تا با مطالعه دقیق، جواب قانع کننده به آنان ارائه کرد.


۴۵۹ هیأت مذهبی در پاکدشت فعالیت دارد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۴۵۹ هیأت مذهبی دارای پرونده در مناطق مختلف شهرستان پاکدشت فعالیت دارند که این هیأت‌های ظرفیت ویژه‌ای در حوزه فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.
حجت الاسلام محمد فرجی افزود: به منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان پاکدشت، ۲۵ مؤسسه قرآنی، ۳۶ خانه قرآن شهری و ۱۳ خانه قرآنی روستایی در بخش مرکزی پاکدشت فعالیت دارند که این خانه‌ها تا کنون ۴۰ حافظ کل و بیش از ۳۰۰ حافظ ده‌ها جزء از قرآن مجید را تربیت کرده‌اند.
وی همچنین از فعالیت ۲۰۰ مداح ثبت شده در شهرستان پاکدشت خبر داد.
فرجی تصریح کرد: در حوزه اعزام مبلغ جهادی در سه سال گذشته و در هر مناسبت، ۳۰ مبلغ جهادی با همکاری امام جمعه و حوزه‌های بسیج به مناظ محروم و فاقد مبلغ از جمله کمپ‌های ترک اعتیاد، کوره‌پزخانه‌ها، اماکن عمومی، بوستان‌ها و مناطق روستایی و دورافتاده شهرستان اعزام شدند که اثربخشی مناسبی در حوزه‌های فرهنگی به همراه داشته‌اند.
وی همچنین از راه‌اندازی ستاد تسهیل ازدواج شهرستان پاکدشت و انجام ۲۰ مورد ازدواج موفق به همت داره تبلیغات اسلامی پاکدشت خبر داد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت تصریح کردک با هدف تقویت گروه‌های جهادی و ایجاد شبکه جهادگران، تا کنون پنج هزار بسته ارزاق عمومی و چهار هزار بسته پروتئینی بین نیازمندان شناسایی شده پاکدشت توزیع شده است.
وی از انجام ۱۰ مورد اردوی جهادی پزشکی در مناطق محروم، برگزاری دوره‌های مهدویت، دوره‌های امر به معروف و نهی از منکر، آموزش ضمن خدمت معاونین پرورشی مدارس، اجرای طرح نسل سلیمانی‌ها، برگزاری جشن‌های مردمی در بیمارستان‌ها و تربیت ۱۶۳ مدافع سلامت به منظور کمک به کادر درمان از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت در سال‌های اخیر یاد کرد.
فرجی اظهار داشت: به منظور گرامیداشت دهه ولایت و امامت، برنامه جشن‌های مردمی در ۵ بوستان شهرستان پاکدشت برگزار می‌شود تا این این جشن‌ها به عید سعید غدیرخم ختم شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل است.

برچسب‌ها کانون مداحان سازمان تبلیغات اسلامی اردوی جهادی پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون مداحان سازمان تبلیغات اسلامی اردوی جهادی کانون مداحان سازمان تبلیغات اسلامی اردوی جهادی پاکدشت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت سازمان تبلیغات امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع شامگاه جمعه در مراسم یادبود حافظان محراب و منبر قوچان هم‌زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام در بقعه آقانجفی قوچانی اظهار کرد: قرار گرفتن جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون وجود داشته است و پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی را بیشتر آشکار کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش‌ها صورت گرفت تا این انقلاب و تئوری تمدن نوین اسلامی متوقف شود، گفت: بلافاصله پس از پیروزی، تمام ظالمان و مستکبران عالم به حمایت از صدام جمع شدند و جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و جریان دفاع مقدس برای این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکرده و به اهدافش نرسد.

وی با یادآوری این موضوع که وقتی جریان باطل به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی، ناتوانی فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی را به وجود آورد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر خود در تحقق اهداف و آرمان‌هایش ادامه می‌دهد.

مهدوی ارفع تحقق وحدت امت اسلامی برای تشکیل جبهه‌ای واحد برای مقابله با استکبار را یکی از اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی وظیفه و تکلیفی بوده که از ابتدای خلقت همه انبیای الهی به دنبال آن بودند یعنی خط مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه در چله دوم انقلاب باید منشور ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهیم هم در خودسازی هم تمدن سازی و…، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای منبر به تبیین ارزش‌های و آرمان‌های اسلام پرداخته شود و زمینه رهبری مردم را به سمت انجام‌وظیفه سوق داد.

وی پایگاه مسجد را محور همه فعالیت‌ها خواند که مردم پشتوانه این حرکت هستند و تصریح کرد: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اسلام بوده و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد شکل بگیرد تا اسلام جهانی شود.

مهدوی ارفع هدایتگری، تحقق حاکمیت الهی و هدایت مردم به سمت سعادت و کمال را هدف بعثت انبیا برشمرد و بیان کرد: فلسفه پیامبران الهی این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند را داشته باشند و از طاغوت، کفر، بی‌دینی و الحاد پرهیز کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت خود همواره در مسیر مبارزه با طاغوت و طاغوتیان حرکت کردند، افزود: امام صادق (ع) به دنبال پیاده‌سازی حاکمیت مطلق الهی بر اساس سیره تمدن سازی اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند و در این مسیر منظومه فکری و عملی و اجتماعی اسلام را تدوین کردند.

وی با بیان این مطلب که در طول حیات امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار نفر شاگردی ایشان را کردند، گفت: امام صادق (ع) در اقدامی راهبردی به بیان احکام فقهی و زندگی به همراه سبک حیات طیبه پرداخته و با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی پرداختند.

مهدوی ارفع تأکید کرد: امام صادق علیه اسلام با تربیت شاگردان شبکه‌ای از مروجان و مبلغان دین اسلام و تفکر شیعی ایجاد کردند که هم زمینه ارتباط شیعیان با مردم فراهم شد هم تشکیلات و سازمانی برای ائمه بعدی به وجود آمد.

کد خبر 6096117

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران