Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین،‌ نامه داوطلبان دوره ۳۵ از المپیاد ادبی به شرح زیر است:

ریاست محترم کمیتۀ المپیاد ادبی

با سلام و احترام
در آزمون مرحلۀ دوم دورۀ سی‌وپنجم المپیاد ادبی، مشکلاتی وجود داشته است که پس از برگزاری آزمون و انتشار دفترچۀ سؤالات و پاسخنامه، داوطلبان المپیاد ادبی را دچار سرخوردگی و ناامیدی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش‌آموزانی که با وجود همه‌گیری و سیاست‌های محدودکنندۀ مربوط به آن، با علاقه و پشتکار ماه‌ها زحمت کشیدند و انتظار داشتند آزمونی با این سطح از اهمیت و تأثیر، به دور از اعمال سلیقه‌های غیرعلمی و مخصوصاً اصولی‌تر از پیش برگزار شود؛ اما چنین نشد. صاحب‌نظران و دانش‌آموختگان رشتۀ زبان و ادبیات فارسی در این مدتِ پس از آزمون، در حمایت از دانش‌آموزان، نظرات و نقدهای خود را در قالب یادداشت‌هایی مستند در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که امیدواریم به دست و نظرِ کمیتۀ محترم رسیده باشد. در زیر، خلاصه‌ای فهرست‌وار از این مشکلات ارائه شده است:
۱. عدم تناسب تعداد سؤالات با حجم منبع در برخی از منابع (مانند کلیله و دمنه، ادبیات معاصر نثر و دفتر شعر زمستان)؛
۲. وجود پرسش‌های خارج از محدوده‌ی منابع اعلام شده (مانند ‌کشف الاسرار)؛
۳. عدم اصولی و به‌قاعده بودن پرسش ها و
۴. وجود اشکال یا ابهام در «۱۷ سؤال».
با توجه به این مشکلاتِ اساسی، آزمون مرحلۀ دوم امسال، معیار مناسبی برای سنجش و گزینش دانش‌آموزانِ مستعد و توانمند در اختیار کمیته قرار نمی‌دهد.
اکنون داوطلبان این دوره از المپیاد ادبی به همراهی مدال‌دارانِ سال‌های گذشته، صاحب‌نظران و دانش‌آموختگان رشتۀ زبان و ادبیات فارسی، از کمیتۀ محترم المپیاد ادبی درخواست می‌کنند دیدگاه خود را نسبت به این آزمون و سؤالات آن روشن کند و برای حذف یا اصلاح پرسش‌های مبهم و مشکل‌دار به‌سرعت اقدام فرماید.
امید است کمیتۀ محترم به این درخواست و پیشنهاد توجه فرماید و دیدگاه و تصمیم خود را در زودترین زمان ممکن به صورت مکتوب منتشر کند.

۴۷۴۷

کد خبر 1645714

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات المپیاد ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد