Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@10:45:49 GMT

سفر وزیر میراث فرهنگی کشورمان به جمهوری آذربایجان

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۵۹۳۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان با هدف شرکت در یازدهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی - oic - , وارد فرودگاه باکو شد.
در اجلاس سه روزه وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی oic که با عنوان "نقش جوامع محلی در توسعه گردشگری" برگزار می‌شود، نقشه راه توسعه گردشگری کشور‌های عضو و اثرات منفی کرونا بر این صنعت بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرغامی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری کشور‌های اسلامی گفت: گردشگری دینی و زیارتی از مزیت‌های نسبی کشور ما هم محسوب میشود و هدفمان تقویت و تسهیل روابط گردشگری بین کشور‌های اسلامی است.
وی افزود: ما باید از مزیت اسلامی بودن استفاده بکنیم و تا انجاییکه امکان دارد فعالیت‌های گردشگری را بین کشور‌های عضو افزایش دهیم.
مهندس ضرغامی در حاشیه یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی قرار است، علاوه بر دیدار با دبیر کل oic و برخی وزرای گردشگری این کشور‌ها، با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری در جمهوری آذربایجان نشست کاری داشته باشد.

دیدارضرغامی با رییس آژانس گردشگری جمهوری آذربایجان
مهندس ضرغامی در حاشیه اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی با " فواد نقی اف " دیدار و بر توسعه همکاری های گردشگری تاکید کرد .
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو ؛ مهندس " ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشورمان که امروز برای حضور در یازدهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی oic به باکو سفر کرده است ضمن دیدار با " فواد نقی اف " رییس آژانس گردشگری جمهوری آذربایجان درباره توسعه مناسبات گردشگری و فرهنگی گفتگو کرد .
وی با اشاره به ظرفیت های ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه ی صنعت گردشگری گفت : پیوستگی " مذهبی " , " فرهنگی " و " خویشاوندی " دو ملت مهمترین مولفه در افزایش همکاری های دو طرف است .
ضرغامی افزود : ایران و جمهوری آذربایجان میتوانند با همکاری هم در عمل " گردشگری اقوام و خویشاوندی " را عینیت دهند . و ما بایستی در عمل برخی موانع را حذف کنیم و این اراده وجود دارد .
" فواد نقی اف " رییس آژانس گردشگری جمهوری آذربایجان هم با قدردانی از حضور نمایندگان ایران در این اجلاس گفت : هرچند این دیدار در چارچوب اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی انجام میشود ولی بایستی این نوع دیدارها را زیاد کنیم .
وی با اشاره به بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده میان کشورها افزود : امیدواریم با کاهش بیماری همه گیر کرونا شاهد افزایش تردد گردشگری میان دو کشور باشیم .

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر دفاع در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال «روسلان ژاک سیلیکوف» وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگ‌های پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند