Web Analytics Made Easy - Statcounter

خارجی‌ها ؛ مشتریان پروپاقرص بازار چینی در تهران بفرمایید غذای چینی برنج چینی گران‌تر از برنج ایرانی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین‌، تمام کالاها و اجناس عرضه شده در بازار چینی‌ها، از چین و سایر کشورهای آسیایی مانند مالزی، تایلند و کره است. همچنین این بازار مواد غذایی مورد نیاز رستوران‌های فرانسوی ایتالیایی و ملل مختلف را تأمین می‌کند و رستوران‌های بسیاری به‌صورت تلفنی یا اینترنتی به آنها سفارش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر این بازار حسابی سابقه دارد و برای علاقه‌مندان به غذاهای ملل به‌ویژه غذاهای آسیایی مکانی آشناست.

خارجی‌ها ؛ مشتریان پروپاقرص بازار چینی در تهران

فروشندگان با دیدن مشتری قدم به قدم با او همراه می‌شوند تا کالای مورد نیازش را پیدا کند. به همین خاطر وقتی مشتری در حال دیدن قفسه‌های رنگارنگ این مغازه‌هاست، در زمینه قیمت یا کیفیت محصول او را راهنمایی می‌کنند. برخلاف دیگر بازارها از شلوغی و ازدحام خبری نیست. چون اغلب خریداران مشتری‌های ثابت هستند و به‌صورت تلفنی سفارش می‌دهند. اغلب مغازه‌های این بازار خاص‌ترین و متنوع‌ترین مواد غذایی را از سرتاسر جهان جمع‌آوری و به مخاطبشان عرضه می‌کند.

می‌توان این‌گونه استنباط کرد که این بازار، سوپرمارکتی بزرگ با تنوع زیاد در ارائه مواد غذایی بین‌المللی است. همچنین در بازار بهجت‌آباد میوه‌هایی که در جای دیگر کمیاب یا نایاب است، عرضه می‌شود. در واقع این بازار بهترین مکان برای گیاهخوران است و خوراکی‌های گیاهی مثل سوسیس گیاهی هم در اینجا پیدا می‌شود. اغلب مشتریان بازارچه بهجت‌آباد خارجی‌های مقیم مرکز هستند. حتی جلبک برای تهیه سوشی که یک غذای معروف ژاپنی است را در بهجت‌آباد می‌توانید بیابید. به گفته فروشندگان بیشتر افرادی که به بازارچه می‌آیند افراد خارجی هستند و قیمت برایشان اولویت دوم است.

بفرمایید غذای چینی

 همه فروشندگان این بازار ایرانی هستند، اما در کمال تعجب با تسلط فوق‌العاده‌ای به زبان چینی صحبت می‌کنند. می‌توانید در بازار چینی‌ها بهترین و خاص‌ترین محصولات را در قیمت‌های محتلف خریداری کنید. مواد اولیه غذا در هر کجا از جهان که باشیم، مهم‌ترین رکن پخت یک غذا به شمار می‌رود و این موضوع از حساسیت ویژه‌ای در میان مسلمانان برخوردار است.

در کشورهای جنوب شرق آسیا، غذاهایی طبخ می‌شود که با ذائقه ایرانیان تفاوت بسیاری دارد و خیلی از ایرانی‌ها حاضر نیستند حتی امتحانی مزه‌اش را بچشند. این فروشندگان به خوبی می‌دانند که مشتری‌های ایرانی باتوجه به ذائقه‌شان به دنبال چه نوع مواد می‌گردند و چینی‌ها چه می‌خواهند.

به همین خاطر در گنجینه‌های مخفی آنها محصولاتی یافت می‌شود که به راحتی در هربازاری وجود ندارد و حتی برخی از آبزیان که فروشش در ایران غیرقانونی است، اما چون اغلب مخاطبان این بازار چینی تبارها هستند و به مصرف این‌گونه مواد مانند هشت پا پاک شده یا صدف‌های مخصوص عادت دارند، به همین خاطر آنها را عرضه می‌کنند. قیمت این محصول برای ۱۵۰ گرم حدود ۳۰۰ هزار تومان است یا یک‌کیلو فیله خرچنگ یک میلیون و دویست هزار تومان به فروش می‌رسد.

برنج چینی گران‌تر از برنج ایرانی

ماده اصلی سوشی، برنج به همراه گوشت نوعی ماهی یا میگو است. بعضی از سوشی‌ها به‌صورت رول و پیچیده است و در بعضی هم مقداری گوشت ماهی پخته و طعم‌دار روی برنج پخته ریخته می‌شود. باتوجه به قیمت محصولات در این بازار، دوستداران «سوشی» برای تهیه مواد اولیه مبلغی حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنند. برای مثال برنج مخصوص سوشی  با مزه‌های گوناگون مانند برنج کره‌ای، ساده و... در این بازار فراوان و قیمت آن هم بسته به مقدار و نوعش متفاوت است.

نیم کیلو  برنج کره‌ای در این بازار به قیمت ۱۵۰ هزار تومان و یک بسته میگو خشک هم ۲۵۰ هزارتومان عرضه می‌شود. همچنین قارچ‌های مخصوص چین با عنوان «انوکی رشته ای» ۴ برابر قارچ‌های ایرانی قیمت دارد. از همه اینها گذشته، سبزیجات خاصی نیز در بازارچه بهجت‌آباد به چشم می‌خورد که مختص غذاهای خارجی است و مشتریان چینی و کره‌ای خاص خودش را دارد. این مشتریان حاضرند برای تهیه مواد غذایی مثل  سوشی تا چند برابر هزینه کنند.

منبع: همشهری آنلاین لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر بازار خوراکی اخبار مرتبط بازار خوراکی‌های اندونزی برای ماه رمضان +عکس ۱۳۹۷/۳/۱ آخرین ویدیو ها شهروند زیرکی که باند چکش را به دام پلیس انداخت ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۰۰:۳۰ فوران آتشفشان سن کریستوبال، نیکاراگوئه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۳:۰۹ قالیباف: برخی سوپر انقلابی ها هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند ولی از همه طلبکارند + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۳:۰۳ پیام الناز شاکردوست برای تولد ۳۸ سالگی اش + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۲:۵۷ محصولاتی که این روزها در بازار لبنیات کمیاب هستند ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۲:۲۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۰:۴۳ بازار خوراکی های عجیب و غریب چینی ها در ایران + عکس ۰۰:۳۵ بهترین میوه ها برای کاهش خطرات چاقی و دیابت ۰۰:۳۲ گران ترین طلاق های جهان ۰۰:۱۸ پاسخ فوری استقلال به انتقال دانشگر به سپاهان ۰۰:۱۶ صدور حکم اعدام برای سارق طلای زنان ۰۰:۰۹ افشای علت مرگ دی کاپریو در «تایتانیک» ۲۵ سال پس از اکران ۰۰:۰۶ اعلام قیمت جدید گوشت گوسفند و گوساله در بازار / یک کیلو ران گوساله چند؟ ۰۰:۰۱ نامه وزارت گردشگری به سازمان هواپیمایی: تصمیمتان را متوقف کنید! ۲۳:۵۴ استاندار تهران:  اگر فرزندآوری را به مساله اعتقادی تبدیل کنیم بسیاری از مسائل ما حل می‌شود ۲۳:۵۲ ذکر و دعا جهت عزیز شدن در نزد دیگران ۲۳:۴۸ جنجال جدید «جرارد پیکه» این بار با یک خبرنگار! ۲۳:۴۵ نحوه ذخیره پسوردها در گوگل کروم ۲۳:۴۱ شبیه ترین نقطه زمین به مریخ ۲۳:۳۸ درمان هایی که تصادفا طاسی را درمان کردند ۲۳:۳۴ امیرعبداللهیان با اردوغان دیدار کرد + عکس ۲۳:۲۹ رفع جرم و پلاک دندان در ۵ دقیقه با پوست گردو! + روش ۲۳:۲۷ هافبک پرسپولیس در حد ذخیره های سپاهان هم نبود! ۲۳:۲۶ برای مذاکره غیرمستقیم با ایران؛ رابرت مالی در دوحه ۲۳:۲۴ چگونه شوهر خود را حرف‌ گوش‌ کن کنیم؟ ۲۳:۲۲ علی باقری فردا در دوحه ۲۳:۱۵ ۹ راز زیبایی خیره کننده‌ مرلین مونرو که باید بدانید ۲۳:۱۳ ازدواج سالمندان با تمام خوب و بدهایش ۲۳:۰۹ فوران آتشفشان سن کریستوبال، نیکاراگوئه + فیلم ۲۳:۰۵ همه چیز درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان در ۱۴۰۱ ۲۳:۰۳ قالیباف: برخی سوپر انقلابی ها هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند ولی از همه طلبکارند + فیلم ۲۳:۰۰ مهمان بعدی فردوسی پور معلوم شد ۲۲:۵۹ روش های خانگی و فوری و سریع برای تسکین و درمان دندان درد ۲۲:۵۸ تولد نوزادی با ۲۴ انگشت! + عکس ۲۲:۴۸ کشتی توقیف شده ایرانی آزاد شد ۲۲:۳۹ بهترین مدل مانتو برای شکم دارها ۲۲:۲۴ محصولاتی که این روزها در بازار لبنیات کمیاب هستند ۲۲:۲۱ طول انگشتان شخصیت شما را آشکار می کند ۲۲:۱۹ فروش مجازی، مشکل عطاری های کشور ۲۲:۱۳ اگر در دریافت وام ازدواج و فرزندآوری مشکل داشتیم، چگونه شکایت کنیم؟ ۲۲:۱۳ چرا حبوبات حشره میزند؟ + بهترین راه حل خانگی ۲۱:۵۸ گیاهی با خاصیت های یک داروی خارجی ۲۱:۵۵ مخفی کردن چت های واتساپ از دید دیگران ۲۱:۵۳ خونه مادرشوهرت اینجوری با سیاست رفتار کن ۲۱:۴۶ مهمترین علل بی اشتهایی کودکان و نوزادان + درمان موثر ۲۱:۳۵ شستن مو با تاید، باعث ریزش میشه یا پرپشتی مو؟ ۲۱:۳۲ ایده های کاربردی برای اسباب کشی آسان + ​فیلم ۲۱:۳۰ ۳ شب و ۴ روز اقامت در هتل های دبی چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۲۱:۲۸ سه تست روانشناسی که هر فردی باید آن ها را بشناسد ۲۱:۲۴ طرز تهیه خورش «قیمه مشهدی» ۲۱:۰۳ مشاور امنیت ملی کاخ سفید: یک توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد که بخواهد آن را بپذیرد یا نه ۲۱:۰۱ امیرعبداللهیان:‌ به شرط رفتار واقع بینانه آمریکا و سه کشور اروپایی به نقطه توافق می رسیم ۲۱:۰۰ احتمال ریزش مجدد بازار رمزارزها وجود دارد! ۲۰:۵۶ مقصر تورم ۱۲ درصدی خرداد ماه کیست؟ ۲۰:۳۰ امضای تفاهم نامه همکاری ایرانسل و بنیاد علوی در زمینه محرومیت زدایی ۲۰:۲۹ فوری؛ تمدید قرارداد ستاره استقلال تا ۱۴۰۳ + عکس اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار خوراکی بازار خوراکی همین خاطر هزار تومان مواد غذایی بازار چینی ۱۴۰۱ ۰۴ ۰۶ بهجت آباد چینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود