Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از استادان حوزه و دانشگاه در این مراسم در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی بنا گذاشته شده و تبیین‌کننده مکتب جهاد و شهادت است به تشریح انواع کمال از منظر قرآن پرداخت و گفت: خداوند متعال همه انسان‌ها را با فطرت کمال طلب خلق کرده و مسیر کمال را نیز برای انسان روشن ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، کمال را به ۲ نوع کمال واقعی و کمال مجازی تقسیم و تصریح کرد: پروردگار عالم ۱۲۴ هزار پیغمبر خود را به میان مردم فرستاد تا کمال حقیقی را به آنان بشناساند چرا که در صورت شناخت این نوع کمال و بندگی خداوند، انسان به مرتبه خلیفةالله خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه خداوند راه‌یافتگان در مسیر کمال حقیقی را یاری داده و راه را بر آنان آسان می‌نماید، ادامه داد: از زمانی که امام خمینی‌(ره) یک نفره، جریان انقلاب را آغاز کرد تاکنون بیش از ۷۷ سال می‌گذرد و کسی باور نداشت آن اطلاعیه سیاسی امام راحل در دهه ۲۰ و انقلابی که ایجاد کرد روزی خواب را از چشمان ابرقدرت‌های جهان بگیرد.

این استاد اخلاق یادآور شد: امام خمینی (ره)، انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری یک رهنمود مهم از قرآن کریم را برای همگان بیان کرده و مردم را به آن فرا می‌خوانند و آن این است که تکلیف خداوند بجا آورده شود.

ماندگاری، تکلیف خداوند را هدایت مردم و تکلیف مردم را شکر این هدایت خواند و گفت: گروهی از مردم که توانستند این شکر هدایت را بجا آورده و رستگار شوند، شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه پیام شهدا برای رسیدن مردم به کمال، حرکت در مسیر هدایت الهی است، افزود: مردم ایران در دوران طاغوت، حرکت و جنبش خود را آغاز کردند و خداوند برکتی چون انقلاب را اعطا کرد و از طرفی دیگر نیز هیچ انقلابی همچون انقلاب جمهوری اسلامی با سرعت به پیروزی نرسید چرا که مردم به خوبی در وادی حرکت و پیروی از امام خمینی (ره) به میدان آمدند و از هیچ کمکی فروگذاری نکردند.

این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: امثال شهید بهشتی و ۷۲ شهید هفتم تیر می‌توانستند فارغ از دغدغه‌ها و مشکلات، جریان عادی زندگی خود را ادامه دهند اما رسالت را در سربازی ولایت دیدند و از آنجایی که پس از واقعه هفتم تیر، بساط منافقین در کشور برچیده شد، امام خمینی (ره) از این واقعه هفتم با عنوان انقلاب سوم یاد کردند.

ماندگاری به ترفندها و توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از فرزندان ایران را به شهادت رساندند و پس از آن نیز دشمن با حمایت تمام‌قد از صدام، جنگی نابرابر را پیش آورد اما انقلاب همچنان ایستاده  و مبارزه کرد و امروز هم دشمن پس از جنگ سیاسی، نظامی و فرهنگی به جنگ اقتصادی امید بسته است اما شهدا از همه مردم می‌خواهند که در این نبرد نیز با تمام توان ایستادگی کنند و کم نگذارند.

وی یادآور شد: بدون شک برای پروردگار آسان است که به ملت ایران پیروزی در این جنگ اقتصادی را نیز اعطا کند اما لازمه آن حرکت و ادای شکر هدایت است.

به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر، سه‌شنبه شب نیز با سخنرانی حمیدرضا مقدم‌فر معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد جامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

حادثه بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیر ۱۳۶۰ منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از اعضای این حزب شد. رحمان استکی نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این واقعه به خیل شهدا پیوست.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری انقلاب اسلامی ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری امام خمینی هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت

اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران روز پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عبدالوهاب عبدی‌پور،جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در راستای برگزاری کنگره ملی ۲هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه شهدا و رزمندگان باشت با میزبانی شهدا و خانواده‌های والا مقامشان و با حضور سردارفدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

عبدی پور در خصوص اجرای اجلاسیه شهدای شهرستان باشت افزود: اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان که از این تعداد دو شهید نیز گمنام هستند در روز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبشهت‌ماه از ساعت۹صبح در مصلی امام خمینی (ره) باشت برگزار خواهد شد. 

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت افزود: مراحل کار فضاسازی مکان اجلاسیه در دست اقدام است و این آمادگی وجود دارد که با حضور اعم مردم به شکل باشکوهی برگزار شود. 

عبدی پور بیان کرد: اجلاسیه شهدا رأس ساعت ۹ صبح در مصلی نماز جمعه شهرستان باشت با حضور مسئولین کشوری و لشکری، استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم با سخنرانی سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برگزار خواهد شد و به‌صورت زنده از شبکه استانی دنا پخش خواهد شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت در پایان گفت: از عموم مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان باشت و هم استانی‌های عزیز، خانواده‌های محترم شهدا و رزمندگان و ایثارگران برای شرکت در این اجلاسیه دعوت به عمل می‌آید.

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • گرامیداشت از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کابل
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت