Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:28:22 GMT

چرا سیمان تا ۲ برابر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۷۰۸۳

چرا سیمان تا ۲ برابر گران شد؟

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل سیمان سامان غرب محدودیت برق صنایع سیمان و به تبع آن کاهش تولید را تنها عامل افزایش قیمت سیمان طی چند وقت اخیر دانست.

شهریار گراوندی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی چند وقت اخیر قیمت سیمان در سراسر کشور افزایش قابل توجهی داشته، اظهار کرد: این افزایش بسته به منطقه و تمرکز صنایع سیمان در آن منطقه متفاوت است، اما بیشترین افزایش را در تهران و مازندران به میزان حدود دو برابر داشتیم و در منطقه غرب این افزایش قیمت کمتر و در کرمانشاه نزدیک به ۴۰ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل اصلی این افزایش قیمت را محدودیت برق صنایع سیمان در فصل تابستان اعلام کرد و گفت: کارخانه‌های سیمان مکلف به محدودیت مصرف برق شدند و از همین رو میزان تولیدات نیز به همین نسبت پایین آمده است.

این فعال صنعت سیمان، میزان کاهش تولید سیمان رخ داده را در کارخانجات متعدد متخلف و بین حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد عنوان کرد.

گراوندی با بیان اینکه سال گذشته هم در چنین ایامی دوباره محدودیت مصرف برق و گران شدن سیمان را داشتیم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این گرانی سیمان تا زمانی که محدودیت برق وجود داشته باشد برقرار باشد و پس از آن قیمت‌ها کاهشی شود، مگر آنکه دولت در این مدت فکری به حال محدودیت برق صنایع سیمان بکند.

وی معتقد است، دلیل اینکه با کاهش تولید سیمان افزایش قیمت آن در فصل تابستان بیشتر است، به دلیل بالا بودن تقاضا در این فصل و رونق ساخت و ساز می‌باشد.

مدیرعامل سیمان سامان غرب با  اشاره به اینکه در فصل زمستان نیز صنایع سیمان با محدودیت سوخت مواجهند، اضافه کرد: چون در زمستان ساخت و ساز و تقاضا پایین است، افزایش قیمت چندان محسوس نیست.

گراوندی تاکید کرد: متاسفانه سیمان هم محصولی نیست که بتوان آن را برای تامین نیاز بازار در فصل خاصی تولید و ذخیره کرد، بلکه تولید آن باید مستمر باشد.

وی اشاره‌ای هم به نیاز سالانه سیمان کشور داشت که کمتر از ۶۰ میلیون تن در سال می‌باشد و افزود: صنایع سیمان کشور ظرفیت تولید ۹۳ میلیون تن سیمان در سال را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سيمان كرمانشاه قطع برق صنایع سیمان محدودیت برق افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 87 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.98 درصد کاهش 81 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.906 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور 1.483 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 2.87 میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا 13.15 میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با 12.58 میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به 26.49 میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/57

دیگر خبرها

  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست