Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جبارنژاد در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: این اقدام به طور مشترک و با همکاری کانون پرورش فکری استان انجام می شود. 

او می گوید: بر اساس یک نگاه سنتی کتابخانه محیطی است که خدمات کتابخانه ای شامل امانت کتاب به اعضا و مراجعه کنندگان آن ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته سرپرست اداره کل کتابخانه های  عمومی استان، چند سال اخیر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی کتابخانه ها را به یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی تبدیل کرده و در آنها بیش از ۴۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می شود. 

جبارنژاد می گوید: کودکان و نوجوانان گروه های هدف مشترک ۲ نهاد فرهنگی کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری هستند. 

او گفت: می توان با هم افزایی و همکاری لازم از سوی این ۲ نهاد فرهنگی، استفاده از ایده های نو و مبتکرانه آنها و پرهیز از هرگونه موازی کاری خدمات ارزنده تری به کودکان و نوجوان در کهگیلویه و بویراحمد ارائه داد. 

به گفته جبار نژاد، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در وهله نخست باید از خانواده ها و از سن کودکی آغاز شود. 

کبری اخلاقی نیا می گوید: بهترین کتابخوانان افرادی هستند که از سن کودکی با کتاب و مطالعه آن اُنس و الفت لازم را داشته اند. 

او می گوید: امروزه کتاب رقیبان بی شماری پیدا کرده و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز نسل جوان کشور و کهگیلویه و بویراحمد را در برگرفته  است. 

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، باید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را با نگاهی نو به نحو مطلوب مدیریت کرد و انتشار کتاب های خوب نیز یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه است. 

توزیع و اهدای کتاب و اجرای طرح کاروان کتاب در روستاهای بدون کتابخانه کهگیلویه و بویراحمد به صورت فصلی، انعقاد تفاهم نامه همکاری برای برگزاری نشست های مشترک کتابخوانی و برگزاری مسابقه های کتابخوانی، نقاشی و قصه گویی از دیگر مصوبات این دیدار بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد کتابخانه عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از ۹۴ معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: ۵۸۱ نفر در مهر سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مدنظر است.

وی افزود: دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی با اشاره به مشکل مسکن فرهنگیان افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌ است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

کد خبر 749375

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری