Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن یار محمدیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: به‌طور طبیعی استان‌های مرزی و شرقی کشور کشفیات بیشتری دارند اما پنج درصد کشفیات هم در این حوزه سهم بزرگی است اما  به‌واسطه وجود ایست و بازرسی‌های قوی در شرق و جنوب این استان، بسیاری از مواد مخدری که با مقصد استان‌های دیگر از اصفهان رد می‌شود در حوزه این استان کشف و ضبط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: این استان به لحاظ قرار گرفتن در محور شمالی، جنوبی و شرقی و غربی مرکز کشور از شرایط خاصی برخوردار است و به‌طور طبیعی درگیری‌های زیادی در مورد قاچاق مواد مخدر در حاشیه کویر و در محور جنوب به شمال استان وجود دارد.

وی اضافه کرد:سهم استان اصفهان در حوزه گرایش به اعتیاد و فراوانی اعتیاد کمتر از میانگین کشوری است و با توجه به اینکه گرایش به اعتیاد و فراوانی اعتیاد در دنیا بالای پنج درصد و در کشور هم حدود پنج درصد است اما در استان اصفهان میزان شیوع ۲.۴ درصد و کمتر از نصف میانگین کشوری است.

یار محمدیان بابیان اینکه حوزه مواد مخدر به‌عنوان یک حوزه فرابخشی است و یک بخش به‌تنهایی نمی‌تواند در این زمینه کار کند، افزود: ۱۸ دستگاه در این شورا حضور دارند و همه آن‌ها باید به‌خوبی به وظایف خود عمل کنند و درصورتی‌که حتی یک دستگاه نسبت به وظایف خود کوتاهی کند عملکرد بقیه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد  هم به‌عنوان حلقه واسطه بین دولت و مردم هستند و کمیته مشارکت‌های مردمی و سمن‌ها به‌عنوان زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هستند که این کمیته به‌عنوان مهم‌ترین کمیته‌ای که در زمان حاضر فعال است و دعوتی از حدود ۱۰۰ سمن استان به‌عمل‌آمده تا تقسیم‌کاری در این زمینه با آن‌ها انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: موازی کاری‌هایی در برخی سازمان‌های مردم نهاد  وجود دارد که این‌گونه کارها در مواقعی مشکلاتی را به وجود می‌آورد و به دنبال این هستیم که همه را حول یک محور هماهنگ کنیم تا بتوانیم شهر و استان را ازنظر آسیب‌ها و به‌ویژه آسیب‌های حوزه مواد مخدر بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: سند اجتماعی شدن حوزه مواد مخدر از چند سال گذشته ابلاغ‌شده و باید مردم را در این زمینه مشارکت دهیم و مردم درصحنه وارد شوند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به‌طورجدی به این حوزه ورود پیداکرده است.

یار محمدیان با اشاره به چالش‌های داخلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: کوتاهی‌هایی در حوزه پیشگیری به‌عنوان مهم‌ترین حوزه در این راه انجام‌شده است البته کارهای بسیاری هم انجام‌شده و نباید دستگاهی را در این زمینه متهم به کوتاهی کنیم اما بهتر از این‌ها در حوزه خانواده و مخاطب‌اند کانون‌های مختلف جامعه، دانشگاه و مدارس باید بهتر از این کار شود.

به گفته وی، مسائل مالی دستگاه‌ها هم مشکلی در این زمینه است و کمبود بودجه و امکانات آن‌ها را در عمل به وظایفشان درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر با مشکل مواجه کرده است.  

۲۶ ژوئن برابر با پنجم تیرماه توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها مواد مخدر اصفهان ستاد مبارزه با مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر اصفهان ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر اصفهان ستاد مبارزه با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان پنج درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه