Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:59:10 GMT

امکان مقاوم‌سازی «سرای حاج یوسف» وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۸۴۲۸

امکان مقاوم‌سازی «سرای حاج یوسف» وجود ندارد

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان اردبیل گفت: امکان مقاوم‌سازی «سرای حاج یوسف» وجود ندارد و باید تخلیه فوری و مقاوم‌سازی این بازار قدیمی در اولویت قرار گیرد.

محمد اعتماد اعجازی ۷ تیر در جریان بررسی آخرین وضعیت «سرای حاج یوسف» در اردبیل اظهار کرد: مرمت ساختمان‌ها و بناهای قدیمی در اولویت مسئولان امر به ویژه شهرداری قرار گرفته و به دنبال حادثه متروپل آبادان، مقاوم‌سازی، مرمت و بازسازی بناهای کم دوام به ویژه «سرای حاج یوسف‌» در اولویت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به صدور اطلاعیه تخلیه فوری این بازار از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: هر چند بیش از 100 کسبه در این بازار به فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند اما با گذشت 70 سال از عمر این بازار این بنا به یک بنای فرسوده و غیر مقاوم تبدیل شده که حتی امکان مقاوم‌سازی آن نیز در شرایط موجود فراهم نیست.


فرماندار شهرستان اردبیل حمایت همه‌جانبه از فعالان این بازار را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا به سرعت کسبه با تخلیه این بازار به بازسازی مجدد آن کمک کرده و در حقیقت برای ادامه فعالیت کسبه این بازار نیز آمادگی همراهی بیشتر را با پرداخت تسهیلات و صدور پروانه در فضاهای جدید داریم.


اعتماد اعجازی افزود: امیدواریم با همراهی صاحب ملک و کسبه این بازار تخلیه، بازسازی و مقاوم‌سازی این مجموعه را شاهد باشیم تا حوادث ناگواری را در این بازار شاهد نبوده و تجربه تلخ متروپل و پلاسکو در این مجموعه تکرار نشود.


اما کسبه «سرای حاج یوسف» که سال‌های طولانی است در این بازار مشغول فعالیت هستند، از ضرب‌العجل تعیین شده برای تخلیه این بازار گله‌مند هستند چرا که معتقدند در کمتر از 10 تا 15 روز نمی‌توانند واحدهای خود را تخلیه کرده و در کنار آن امکان انتقال این واحدها به یک مکان ایمن وجود ندارد و در حقیقت کسبه برخلاف مسئولان که نگران جان اهالی این بازار هستند، نگران معیشت و تأمین نیازمندی‌های خود هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مقاوم سازی ساختمان ها ساختمان پلاسکو ساختمان متروپل احیای بافت فرسوده سرای حاج یوسف مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، نشر صاد با ۱۹۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این‌تعداد ۳۵ عنوان به‌تازگی منتشر شده‌اند.

۱۸ اثر تازه نشر صاد نوشته نویسندگان نوقلم این انتشارات است که در دوره های خودنویس شرکت داشتند.

رونمایی از کتاب «پایتون» در سرای اهل قلم؛ برگزاری جشن امضا کتاب «بیروط» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه؛ رونمایی از کتاب «اساطیر در متون کهن فارسی» در سرای اهل قلم و نشست های نقد و بررسی و معرفی کتاب «دوران داوری» در سرای اهل قلم از جمله برنامه های جانبی این انتشارات در سی و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره مسابقه خودنویسی روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در سال جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

کد خبر 6093233 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه