Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون مستندسازی اموال منقول و غیرمنقول استان مرکزی، افزود: هرچه زمان در زمینه مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه های دولتی و اجرایی استان بگذرد کار پیچیده تر شده و بی انضباطی در مجموعه اموال و مالکیت دولت و دستگاه اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که پرونده‌های مفتوح و درخواست‌هایی دارند باید تسریع شود و در کنار فعالیت‌هایی که در زمینه ثبت اموال انجام می‌شود، مستندسازی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نیاز است مستندسازی اموال غیر منقول دستگاه‌های دولتی به گونه‌ای انجام شود که از دوباره کاری در این زمینه جلوگیری شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نشست‌هایی با هدف تعیین تکلیف اموال غیر منقول فاقد سند در این استان برگزار و اقداماتی نیز انجام شده است.

«سعید ملااسماعیلی» ادامه داد: پنج هزار و ۳۰۰ سند تک برگی برای اموال دولتی استان مرکزی صادر شده و اداره کل اقتصاد و دارایی و ثبت اسناد این استان در زمینه صدور این اسناد رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون هیچ سندی در استان مرکزی به نام رژیم سابق وجود ندارد و تمامی اسناد به نام دولت جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده‌ است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۱۹۹ مورد اطلاعات سندی و ۱۰ هزار و ۶۱۰ مورد اطلاعات ملکی این استان در سامانه سادا (سامانه جامع اموال ‌دستگاه‌های اجرایی) ثبت شده که این مهم نشان از افزایش مستند سازی اموال در استان دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اعتبارات دولتی محدود است و آموزش و پرورش راهی جز فروش اموال مازاد این اداره کل ندارد.

«نوربخش عسگری» افزود: آموزش و پرورش و سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی که املاک زیادی در استان دارند می‌توانند با شناسایی اموال مازاد و فروش آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان مرکزی می‌تواند با تغییر کاربری برخی اموال زمینه تجاری سازی و درآمدزایی را فراهم کند. 

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی استانداری مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی استانداری مرکزی اراک استان مرکزی استانداری مرکزی مستندسازی اموال استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟