Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:03:09 GMT

تمام تحولات ریشه در رویکرد فرهنگی تربیتی دارد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۹۱۳۴

تمام تحولات ریشه در رویکرد فرهنگی تربیتی دارد

ایسنا/فارس رئیس سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ریشه تمام تحولات مورد نیاز کشور حتی در حوزه اقتصادی، در یک رویکرد فرهنگی تربیتی است، گفت: اگر ما می‌خواهیم در حوزه اقتصادی به پیشرفت برسیم اول باید در حوزه فرهنگی تربیتی کار بکنیم.

حسین عبادتی عصر دوشنبه ۶ تیر در جمع نمایندگان یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان فارس، گفت: تمام دستگاه‌ها باید سهم خود را نسبت به نظام تعلیم و تربیت از جمله آموزش و پرورش که مهمترین آن است ادا کنند؛ تمام وزارتخانه‌ها باید در نظر داشته باشند که نسبت به جریان تعلیم و تربیت سهمی دارند و این سهم را باید ادا کنند چرا که اگر این نگرش نباشد ما به آن سر منزل مقصود نمی‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به اینکه رفتار مسئولان نباید با حرف‌های آن‌ها در تعارض باشد، گفت: اگر ادعا می‌کنیم که مجلس دانش‌آموزی داریم و دانش‌آموزان ما محور هستند، باید پذیرای شنیدن سخنان آنان نیز باشیم.

عبادتی خطاب به دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی فارس که در این جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته بودند، گفت: با افتخار به شنیدن و یادداشت برداری از صحبت‌های شما پرداختم و گزارشی از صبحت‌های شما دانش‌آموزان را به مقام عالی وزارت خواهم رساند.
وی از دانش‌آموزان خواست تا از تصنعی و مصنوعی رفتار کردن پرهیز کنند و اجازه ندهند دیگران هم با آنان مصنوعی برخورد کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: این نکته را به یاد بسپارید که تعارفات الکی شما را دچار ریای سازمانی می‌کند که آفت فعالیت تربیتی تشکیلاتی به شمار می‌رود.

او گفت: اگر قرار باشد تشکیلات پیشتازان به تفکر نوین اسلامی دست یابد، با توجه به صحبت‌های خودتان قرار نیست کسی از بیرون آن را به تفکر مفهومی برساند، بلکه این کار شما دانش‌آموزان است که باعث به ثمر رسیدن آن می‌شود. 

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور، با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی، مجموعه‌ای است که تحقق ساحت اجتماعی تربیت ۶ ساحتی دانش‌آموز را ذیل سند تحول بنیادین برعهده ه دارد، گفت: طبیعتا ما تربیت تک ساحتی نداریم و نمیتوانیم بگوییم سازمان صرفا روی ساحت اجتماعی کار می‌کند.
وی ادامه داد:  بار اصلی در واقع تربیت ساحت اجتماعی متعلق به سازمان دانش‌آموزی است که دانش آموزان ذیل یک کار تشکیلاتی که با شعار هریک دانش‌آموز یک مهارت اجتماعی در این مسیر حرکت می‌کنند.

او در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر میزان اعتبار این سازمان گفت: اعتبار و سرانه هر عضو پیشتاز ما زیر ده تومان است که با توجه به حجم فعالیت‌هایی که در سازمان دانش‌آموز شکل می‌گیرد جا دارد که نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز  توجهی بیشتری به سازمان داشته باشند.
وی افزود: مربی‌های ما یک ریال حق‌الزحمه دریافت نمی‌کنند و همه، معلمانی هستند که علاوه بر رسالت اصلی خود که معلمی است به طور افتخاری کار مربیگری هم انجام میدهند؛ البته انتظار مادی ندارند ولی خوب است که از خود فعالیت‌ها حمایت بیشتری شود. 

عبادتی ادامه داد: باید توجه کنیم که تمامی تحولاتی که لازم داریم حتی در حوزه اقتصادی، ریشه آن در یک رویکرد فرهنگی تربیتی است، اگر ما می‌خواهیم در حوزه اقتصادی به پیشرفت برسیم اول باید در حوزه فرهنگی تربیتی کار بکنیم.
رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها باید سهم خود را نسبت به نظام تعلیم و تربیت از جمله آموزش و پرورش که مهمترین آن است ادا کنند؛ تمامی وزارتخانه‌ها باید در نظر داشته باشند که نسبت به جریان تعلیم و تربیت سهمی دارند و این سهم را باید ادا کنند اگر این نگرش نباشد ما به آن سر منزل مقصود نمی‌رسیم.

ساماندهی جریان اردوی گردشگری دانش‌آموزان

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، به برقراری اردوهای ملی با حضور معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی جدید این سازمان اشاره کرد و افزود: اردوها با تغییرات مختصری همراه است و بنا داریم مردادماه امسال اردوی سبلان را برای پسران و اردوی پیاده‌روی گردنه حیران تا اردوگاه فندقلو را برای دختران برگزار کنیم.

او با تاکید بر اینکه رویکرد جدید سازمان دانش‌آموزی در استفاده از ظرفیت‌های استانی است، گفت: می‌خواهیم فعالیت‌های سازمان فقط در اردوگاه باهنر متمرکز نباشد و برنامه‌های کویرنوردی و جنگل‌نوردی را برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور از طراحی اردوهای یک‌روزه برای ۱۲ پایه تحصیلی خبر داد و افزود: اردوهای یک‌روزه مجموعه آموزشی به شکلی طراحی شده است که به طور مثال اگر دانش‌آموزی در خصوص آرد و نان مطالعه دارد، از سیلوهای تولید آرد هم بازدید کند.

عبادتی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی پای کار آمده و ساختمان شماره دو این سازمان در تهران به مرکز اردوی گردشگری دانش‌آموزان تبدیل شده و یک واحد جدید به سازمان افزوده شده است، اظهار داشت: سیاست‌گذاری، آموزش و هدایت کل فعالیت‌های اردوهای گردشگری نوجوان و دانش‌آموزی کشور را در یک مجموعه ساماندهی می‌کنیم.

معرفی ۳۱۳ شخصیت فاخر با تکیه بر خلاقیت دانش‌آموزان

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درباره برنامه‌ریزی این سازمان به منظورمعرفی ۳۱۳ شخصیت علمی و فرهنگی فاخر ایرانی-اسلامی، ادامه داد: بر این اساس در ۳۱۳ شهر، سیره و سرگذشت و آثار ۳۱۳ شخصیت علمی فرهنگی از مفاخر بومی توسط دانش‌آموزان پیشتاز مورد پژوهش قرار می‌گیرد و کنگره‌های استانی و ملی این مفاخر برگزار خواهد شد.

او افزود: مسئولیت انتخاب این مفاخر با مربیان ما در مدارس است و دانش‌آموزان از مهرماه تا ۱۳ آبان درباره این مفاخر تحقیق می‌کنند و سپس با نوآوری خود، این مفاخر را در مدارس‌شان معرفی می‌کنند.

عبادتی ادامه داد: در مرحله بعد یعنی آذرماه، اجراها و گروه‌های دانش‌آموزی فعال و برتر که در معرفی افراد و مفاخر موفق بوده‌اند، در نمایشگاه تجمیعی شهرهای مختلف گردهم می‌آیند و این مفاخر را به عموم مردم معرفی می‌کنند.
وی اظهار کرد: سپس در اسفندماه، معرفی‌های برگزیده و برتر در قالب ۳۱۳ معرفی شخصیت، به صورت فضای نمایشگاهی و غرفه‌ای در مصلی تهران تجمیع می‌شوند تا از آنها بازدید عمومی شود. این یک کار تربیتی بزرگ در راستای هویت‌سازی است.

تقویت خودباروی در دانش‌آموزان سراسر کشور

عبادتی در ادامه، با تاکید بر ضرورت تقویت خودباوری در دانش‌آموزان سراسر کشور، گفت: استفاده از تعبیر منطقه محروم در برخی موارد درست نیست؛ یعنی ما با منطقه‌ای مواجه هستیم که شاید از منابع دولتی برخوردار نباشد. در چنین شرایطی می‌توان با ظرفیت خود مناطق کارهای بسیاری کرد و ما باید دانش‌آموزان را به این باور برسانیم که با تکیه بر ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های که در خود دارند مسیر رشد و پیشرفت را در پیش بگیرند.

او همچنین با اشاره به مسابقات بازی‌های فکری و سرگرمی رویش به عنوان یک طرح موفق که از سازمان دانش‌آموزی فارس آغاز شده است، گفت: این حرکتی بوده که در سازمان دانش‌آموزی آغاز شده و گل کرده است. شایسته نیست که مجموعه دیگری این کار را بردارد و ما در مقابل این حرکت می‌ایستیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در پایان اظهار داشت: من از روزی که وارد سازمان شده‌ام خود را عضوی از این تشکیلات می‌دانم و همه دلبستگی من نیز همراه تشکیلات خواهد بود. چون به این موضوع باور دارم که اگر کسی در جایی فعالیت کند اما به آنجا اعتقاد نداشته باشد، از نظر اخلاقی مرتکب حرام شده است و من به شدت به این موضوع مقید هستم. همچنین از همه همراهان، بدنه دانش‌آموزی و همکارانم در این مسیر قدردانی می‌کنم.

او با تاکید بر اینکه سازمان دانش‌آموزی استان فارس در مجموعه فعالیت‌های دانش‌آموزی یکی از استان‌های پرچمدار است؛ گفت: سازمان دانش‌آموزی ما در فارس جزء سازمان‌های ریشه دار است و مربیان فارس، مربیان تراز ملی هستند و  در تمامی منظرها می‌تواند به موفقیت حداکثری دست‌یابد و جزء استان‌های اول باشد. 

عبادتی در پایان از اصحاب رسانه و به ویژه رسانه ملی خواست تا در انعکاس زحمات و فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی به خصوص سازمان دانش‌آموزی توجهی متفاوت داشته باشند و افزود: باور داریم که رسانه طبیعتاً بیشتر می‌تواند کمک کند که مردم و مسوولان تلاش‌های انجام شده در این حوزه را بیشتر ببینند و به اهمیت تقویت این مجموعه برسند و قطعا در آن زمان شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رسانه ملی دانش آموزان مجلس شورای اسلامی اردوگاه باهنر رئیس سازمان دانش آموزی کشور سازمان دانش آموزی حوزه اقتصادی فرهنگی تربیتی دانش آموزی تعلیم و تربیت داشته باشند دانش آموزان فعالیت ها ادا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری