Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های رفتاری آدم های اصیل با اعتماد بنفس ۱. بهانه نمی‌آورند ۲. دست از تلاش برنمی‌دارند ۳. منتظر اجازه برای عمل کردن نمی‌مانند ۴. به دنبال جلب توجه نیستند ۵. نیاز به تحسین و تمجید دائمی ندارند ۶. کارهایشان را به تعویق نمی‌اندازند ۷. قضاوت نمی‌کنند ۸. از چالش‌ها فرار نمی‌کنند ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌گذارند کمبود منابع، مانع راه‌شان شود ۱۰. بیش از حد راحت و آسوده نمی‌شوند جمع‌بندی: مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های رفتاری آدم های اصیل با اعتماد بنفس

به گزارش اقتصاد آنلاین، زنانی که از آنها خواسته شده بود تا پیش از پرداختن به آزمونِ سنجشِ مهارت‌های تجسم فضایی، جنسیت‌شان را مشخص کنند، نسبت به زنانی که جنسیت‌شان را مشخص نکرده بودند، عملکرد ضعیف‌تری داشتند. همچنین وقتی حین آزمون به زنان گفته می‌شد که تصور کنند مرد هستند، عملکرد بهتری داشتند. وقتی به خانم‌ها گفته می‌شد که در این آزمون زنان بهتر از مردان عمل می‌کنند و درست عکس این حرف را هم به مردان می‌گفتند، هر دو گروه عملکرد بهتری از خود نشان می‌دادند. اما جالب‌تر اینکه وقتی شرکت‌کنندگان مجبور بودند که به همه‌ی سؤالات پاسخ بدهند، شکاف جنسیتی از بین می‌رفت. ظاهرا زمانی که زنان اجازه داشتند که از بعضی سؤالات بگذرند و به آنها پاسخ ندهند، آنها این کار را نه به خاطر کمبود دانش، بلکه به خاطر کمبود اعتماد به نفس انجام می‌دادند!

این نوشته را بخوانید تا با ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا آشنا شوید.

ونسان ون‌گوگ می‌گوید:

«اگر از درون‌تان صدایی شنیدید که گفت: نمی‌توانید نقاشی بکشید، با تمام وجود شروع به کشیدن نقاشی کنید؛ به این ترتیب آن صدا ساکت خواهد شد.»

اعتماد به نفس واقعی با غرور و خودبینی بسیار متفاوت است. زمانی که افراد به خودشان و توانایی‌هایشان باور داشته‌ باشند، برخی کارها را هیچ‌وقت انجام نمی‌دهند. مثلا:

۱. بهانه نمی‌آورند

اگر فقط یک صفت در افراد با اعتماد به نفس وجود داشته باشد، خودکارآمدی است. افراد با اعتماد به نفس بالا باور دارند که «خودشان» مسئول تمام اتفاقات زندگی‌شان هستند. این ویژگی بیشتر ناشی از یک کنترل درونی است. به همین دلیل است که شما از افراد با اعتماد به نفس نمی‌شنوید که برای دیر کردن‌شان، ترافیک را مقصر بشمارند یا دلیل شکست‌شان در ارتقای شغلی را رئیس غیرمنصف‌شان بدانند. افراد با اعتماد به نفس بالا بهانه نمی‌آورند، چرا که باور دارند زندگی‌شان در کنترل خودشان است.

۲. دست از تلاش برنمی‌دارند

افراد با اعتماد به نفس بالا، همین که برای اولین بار در کارشان اشتباه کردند، آن را رها نمی‌کنند. چنین افرادی هم مشکلات و هم شکست‌ها را نه سدی نفوذناپذیر برای موفقیت، بلکه موانعی می‌بینند که باید بر آنها غلبه کنند. با این حال، آنها نمی‌خواهند چیزی را بارها و بارها تکرار کنند. یکی از اولین کارهایی که افراد با اعتماد به نفس در هنگام اشتباه در کاری انجام می‌دهند، این است که بفهمند کجای کارشان مشکل داشته است و چطور می‌توانند دفعه‌ی بعد مانع از به‌وجود آمدن چنین مشکلی شوند.

۳. منتظر اجازه برای عمل کردن نمی‌مانند

افراد با اعتماد به نفس بالا نیازی به کسی ندارند که به آنها بگوید چه کاری را در چه زمانی انجام بدهند. آنها وقت خود را با پرسش‌هایی مثل «آیا می‌تونم انجامش بدم؟» یا «واقعا باید این کارو بکنم؟» تلف نمی‌کنند. بلکه اگر بخواهند سؤالی از خودشان بپرسند، آن سؤال «چرا اون کار رو خود من انجام ندم؟» خواهد بود. چه در اداره‌ی جلسه‌ای که در آن فرد بالا‌رتبه حاضر نشده است و چه در جریان حل مشکل مشتری، آنها صبر نمی‌کنند تا کسی پیدا شود که مشکل را حل کنند. این افراد خودشان آنچه را که نیاز است، می‌دانند و کار لازم را انجام می‌دهند.

۴. به دنبال جلب توجه نیستند

مردم از افرادی که تشنه‌ی توجه هستند، متنفرند. افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که اگر خودشان باشند، بسیار تأثیرگذارتر خواهند بود تا اینکه همیشه در تلاش باشند تا ثابت کنند مهم هستند! آدم‌ها خیلی سریع متوجه نوع نگرش شما می‌شوند و خیلی سریع‌تر از آن، جذب نگرش صحیح می‌شوند. افراد با اعتماد به نفس بالا همیشه دارای نگرشی صحیح هستند و وقتی که به خاطر یک موفقیت مورد توجه قرار می‌گیرند، افرادی را که در موفقیت‌شان نقش داشته‌اند، فراموش نمی‌کنند. آنها نیازی به تشویق و تمجید ندارند، چرا که از درون به خودشان اعتماد دارند و ارزش خودشان را می‌دانند.

۵. نیاز به تحسین و تمجید دائمی ندارند

تا به حال افرادی را دیده‌اید که دائما نیاز دارند تا از دیگران بشنوند که چقدر خوب هستند؟ افراد با اعتماد به نفس این‌گونه نیستند و این مسئله به کنترل درونی‌ آنها برمی‌گردد. آنها فکر نمی‌کنند که موفقیت‌شان بستگی به تأیید دیگران دارد. می‌دانند که صرف‌نظر از اینکه چقدر خوب عمل کنند، همیشه کسی هست که آنها را به باد انتقاد بگیرد. افراد با اعتماد به نفس بالا می‌دانند که اعتماد به نفسی که وابسته به تحسین دیگران باشد، اعتماد به نفس واقعی نیست، بلکه خودشیفتگی است.

۶. کارهایشان را به تعویق نمی‌اندازند

چرا افراد کارهایشان را عقب می‌اندازند؟ دلیل ساده‌ای دارد: چون تنبل هستند. البته بسیاری اوقات آنها می‌ترسند و این ترس از تغییر، شکست یا حتی موفقیت است. افراد با اعتماد به نفس بالا از انجام کارها طفره نمی‌روند. چون به خودشان باور دارند و انتظار دارند که فعالیت‌هایشان آنها را به هدفی که دارند نزدیک‌تر کند. منتظر زمان مناسب یا شرایط ایده‌آل نیستند؛ آنها می‌دانند که امروز تنها زمانی است که اهمیت دارد. اگر احساس کنند که الان زمان مناسب نیست، آن را به زمانی مناسب تبدیل می‌کنند.

۷. قضاوت نمی‌کنند

افراد با اعتماد به نفس بالا، دیگران را قضاوت نمی‌کنند؛ چون می‌دانند که هر کس دارای ارزشی است و نیازی ندارند برای اینکه خودشان احساس خوبی داشته باشند، دیگران را زیر سؤال ببرند. به‌یاد داشته باشید که با مقایسه‌ی خودتان با دیگران، فقط خودتان را محدود می‌کنید. افراد با اعتماد به نفس وقت خود را با ارزیابی هر فرد و نگرانی در مورد اینکه آیا در حد و اندازه‌ی وی هستند، تلف نمی‌کنند.

۸. از چالش‌ها فرار نمی‌کنند

افراد با اعتماد به نفس بالا به چالش‌ها به‌عنوان چیزی که به هر قیمت باید از آن اجتناب کرد، نگاه نمی‌کنند. بلکه چالش را چیزی می‌بینند که باید به شکل مؤثر مدیریت شود. آنها می‌دانند که چالش بخشی از زندگی و اجتناب‌ناپذیر است.

۹. نمی‌گذارند کمبود منابع، مانع راه‌شان شود

افراد با اعتماد به نفس، فقط به دلیل نداشتن عنوان شغلی مناسب، کارکنان خوب یا حتی پول برای انجام کاری، آن را رها نمی‌کنند. یا راهی پیدا می‌کنند تا آنچه را که نیاز دارند، به‌دست آورند و یا به‌دنبال راهی هستند تا بدون آن منبع کار خود را پیش ببرند.

۱۰. بیش از حد راحت و آسوده نمی‌شوند

افراد با اعتماد به نفس بالا می‌دانند که بیش از حد آسوده‌خاطر بودن، دشمن مرگبارِ رسیدن به اهداف‌شان است. چون می‌دانند که آسودگی، منجر به رضایت از موقعیت خواهد شد و این رضایت نیز باعث رکود می‌شود. آنها زمانی که احساس راحتی می‌کنند، این راحتی را هشدار تلقی می‌کنند و تلاش می‌کنند تا خواسته‌هایشان را مجددا تعریف کنند تا به رشد خود به عنوان فردی حرفه‌ای ادامه بدهند. آنها می‌دانند که کمی احساس ناراحتی، چیز خوبی است!

جمع‌بندی:

یک راه عالی برای افزایش احتمال موفقیت‌تان، این است که رفتارهای افرادِ با اعتماد به نفس بالا را در خودتان پرورش بدهید. راه پیش روی‌تان مشخص است؛ اکنون فقط باید تصمیم بگیرید که دست به عمل بزنید.

 

منبع: چطور لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اعتماد به نفس ون گوگ اعتماد به نفس کاذب اخبار مرتبط قوی‌ترین سدهای موفقیت شما کدامند؟ ۱۳۹۸/۱/۱۹ پیشنهادی جادویی برای دوست داشتن خودتان ۱۴۰۱/۴/۱ چگونه محبوب باشیم و همه دوستمان داشته باشند؟ ۱۴۰۱/۳/۲۴ همه چیزهایی که اعتماد به نفس را تقویت می کند ۱۴۰۱/۳/۲۰ به فرزندت اینطوری افتخار کن تا اعتماد به نفسش بالا بره ۱۴۰۱/۳/۱۴ این کارهای همسرتون اعتماد به نفس شما رو نابود می کنه ! ۱۴۰۱/۳/۷ آخرین ویدیو ها مخالفت نماینده معمم مجلس با یک تفحص، بدون عمامه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۴۰ لحظه ترسناک پرت شدن کودک از پنجره خودروی در حال حرکت + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۲۲ ۵۳ کشته و مجروح در تصادف قطار و کامیون + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۱۹ افشای هویت اصلی سارق گردنبند آقای فوتبالیست! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۱۶ مدرن ترین و سینمایی ترین گدای جهان + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۱۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۱۴ اگه میخوای همه جذب اعتماد بنفس تو بشن، اینطوری باش ۱۱:۱۴ رایزنی رابرت مالی با وزیر خارجه قطر درباره ایران ۱۱:۱۱ امشب آخرین مهلت توزیع کارت کنکوری ها ۱۱:۱۱ امشب آخرین مهلت توزیع کارت کنکوری ها ۱۱:۱۰ وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات در قطر غیر مستقیم خواهد بود ۱۱:۰۷ دلیل خارش گوش کی میتونه نگران کننده باشه ۱۱:۰۳ تا امروز ابتلا به تب کریمه کنگو در تهران نداشته ایم ۱۱:۰۰ قیمت موبایل سامسونگ چند؟ (جدول مشخصات) ۱۰:۵۲ رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس ۱۰:۵۲ صدور گواهینامه های حرفه ای بازار پول در دستور کار بانک مرکزی ۱۰:۴۹ واریزی های صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه به کجا رسید؟ ۱۰:۴۰ مخالفت نماینده معمم مجلس با یک تفحص، بدون عمامه + فیلم ۱۰:۴۰ وام مسکن چند؟ ۱۰:۴۰ آغاز و پایان جنگ اوکراین حول محور دریای سیاه ۱۰:۳۷ میانگین قیمت پروازهای داخلی پارسال چقدر بود؟ ۱۰:۳۲ فوری؛ قرعه کشی خودرو به دلیل مسائل امنیتی و فنی تا اطلاع ثانوی لغو شد ۱۰:۲۹ هشدار در خصوص حملات بدافزاری به زیرساخت های صنعتی ۱۰:۲۷ بزرگ ترین یخچال ایران در تبریز + عکس ۱۰:۲۶ ادامه مذاکرات آمریکا و ونزوئلا ۱۰:۲۲ پوشش بیمه درمان ناباروری در بخش خصوصی چگونه است؟ ۱۰:۲۲ عقب نشینی اسرائیل در مورد پرونده احیای برجام ۱۰:۱۸ حمایت ویژه از ۲۹ بیماری در انتظار تصویب دولت ۱۰:۱۸ دولت باید یک ابر وزیر برای وزارت کار انتخاب کند! ۱۰:۱۶ مدرن ترین و سینمایی ترین گدای جهان + فیلم ۱۰:۰۶ موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد تامین اجتماعی ۱۰:۰۰ رویداد پیداشو: قصه کسانی که در جریان زندگی به لحظه‌های خود نور می‌تابانند ۱۰:۰۰ وسالت با صف خرید ۶۸ میلیارد تومانی همراه شد ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۵۰ متری جنوب تهران چند؟ ۰۹:۵۸ رشد هفت هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰ دقیقه آغازین معاملات ۰۹:۴۸ نرخ رسمی یورو و ۲۵ ارز دیگر افزایش یافت ۰۹:۴۵ روایت سرمربی استقلال از نحوه تبدیل شدن رونالدو به بهترین بازیکن دنیا ۰۹:۲۰ شاید ۲ سال طول بکشد تا تورم پایین بیاید ۰۹:۱۴ محبوب ترین نوشیدنی جهان چه خواصی دارد؟ ۰۹:۰۷ حراج ملی مجوز داشت ۰۹:۰۳ پیکاپ جدید پادرا دیزل محصول ایسوزو نیست ۰۹:۰۱ صعود قیمت نفت در بازارهای جهانی ۰۸:۵۵ اینترنت کودکان در راه است ۰۸:۵۱ آزمون با ارزش تر از طارمی ۰۸:۲۸ مراقب گرمازدگی باشید ۰۸:۱۹ معرفی کاپیتان های پرسپولیس در فصل بعد + عکس ۰۷:۳۰ هزینه های سفر لاکچری آنتالیا چقدر است؟ + جدول ۰۰:۵۷ راهکاری برای حضور قلب در نماز ۰۰:۵۴ مورد عجیبی که در ماه به وجود آمده + عکس ۰۰:۵۳ فال تاروت روزانه / فال تاروت روزانه سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۵۱ غذاهای تابستانی طهرونی ها ۰۰:۴۷ کنایه توییتری یزدانی خطاب به بازیکن استقلال؟! + عکس ۰۰:۴۳ بازار خوراکی های عجیب و غریب چینی ها در ایران + عکس ۰۰:۳۵ بهترین میوه ها برای کاهش خطرات چاقی و دیابت ۰۰:۳۲ گران ترین طلاق های جهان ۰۰:۱۸ پاسخ فوری استقلال به انتقال دانشگر به سپاهان اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اعتماد به نفس ون گوگ اعتماد به نفس کاذب افراد با اعتماد به نفس بالا اعتماد بنفس ۱۴۰۱ ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

آفتاب‌‌نیوز :

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.

علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • درخشش آردا گولر مقابل دیدگان کارلو آنچلوتی / عکس
  • شروین بزرگ: کم بازی کردم اما جواب اعتماد حسینی را دادم
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن