Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود آرامتر شدن شرایط شیوع کرونا وضعیت برخی مشاغل هنوز به حالت عادی باز نگذشته به گونه‌ای که همچنان نتوانسته اند فعالیت سابق خود را از سر گیرند‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، پیش از شیوع کرونا، شنا کردن در فصل تابستان یکی از تفریحات نوجوانان و جوانان محسوب می شد تا جایی که شاهد موج زدن جمعیت در استخرها بودیم اما طی دو سه سال اخیر دیگر این شرایط بر استخرها حاکم نشد و حتی برخی از این اماکن همچنان نتوانسته اند مانند قبل فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرف نظر از چرایی عدم بازگشایی همه استخرها، نظارت جدی بر استخرها به ویژه از نظر بهداشتی بسیار حائز اهمیت است تا در آینده با مسائل جدی تری مواجه نشویم.

همه استخرها در استان کرمانشاه بازگشایی نشده اند

جلال اسکندری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی استخرها در ایام شیوع کرونا تاکنون همه استخرها در سطح استان کرمانشاه بازگشایی نشده اند.

وی افزود: تقریبا از مجموع ۳۴ استخر در استان کرمانشاه حدود ۲۳ استخر بازگشایی شده اند.

اسکندری تصریح کرد: در سطح شهرستان کرمانشاه هم بسیاری از استخرها هنوز فعال نشده اند.

وی عنوان کرد: علت استمرار تعطیلی برخی استخرها، عدم استقبال مردم به دلایلی چون افزایش قیمت بلیط  است همچنین بسیاری از استخرها دولتی هستند که توسط بخش خصوصی اجاره می شود و با توجه به شیوع کرونا طی دو سال گذشته، بخش خصوصی متضرر شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه گفت: پس از شیوع کرونا و با افزایش اقبال عمومی، شاهد بازگشایی استخرها خواهیم بود.

اسکندری تصریح کرد: استخرهای فعال از نظر بهداشتی مشکلی ندارند بر همه آنها نظارت هایی اعمال می شود و از آب استخرها نمونه برداری های میکروبی، کلر سنجی، سنجیPH انجام می شود.

وی افزود: مردم از وسایل و تجهیزات شخصی خود استفاده کنند و اگر بیمار هستند از حضور در استخرها بپرهیزند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم هرگونه تخلف یا شکایت از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

پیمان جاویدان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به عادی شدن وضعیت فعلی کرونا، اکنون همه استخرها می توانند فعالیت کنند هرچند که بیشتر استخرها فعالیت خود را آغاز کرده اند و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته اند.

وی افزود: بالا بودن قیمت بلیط با توجه به افزایش هزینه های استخر شامل حق الزحمه کارکنان، خرید کلر و... اجتناب ناپذیر است.

جاویدان تصریح کرد: اکنون مردم از استخرها استفاده می کنند و بخش آموزشی آنها نیز فعال شده و تقریبا مانند سنوات گذشته مورد اقبال است.

رییس هیئت شنا استان کرمانشاه گفت: نرخ گذاری بلیط های استخر بر عهده ورزش و جوانان است.

جاویدان گفت: ۱۰۱ مربی شنا دوره های بازآموزی را طی سال جاری گذرانده اند و از ابتدای سال نیز دو دوره کلاس برگزار شده در ادامه مربیانی که این دوره ها را طی کرده اند به استخرها معرفی خواهند شد.

وی افزود: معاونت امور بهداشتی با نمونه گیری از آب استخرها و... به استخرهای دارای مشکل، تذکراتی ارائه می دهد‌.

جاویدان تصریح کرد: استخرهای استان کرمانشاه به ممتاز، درجه یک و درجه دو روباز یا سرپوشیده تقسیم شده اند.

وی افزود: پیرو فرمایش پیامبر اکرم(ص) شنا از رشته های ورزشی است که باید آن را یاد بگیریم و به فرزندان خود هم یاد بدهیم.

جاویدان با بیان اینکه کرونا قدری سبب کاهش استقبال  مردم از استخرها شده، گفت:خانواده ها درصدد آموزش شنا به فرزندانشان باشند و خیالشان از وضعیت استخرها  آسوده باشد زیرا همه استخرها مسائل بهداشتی را رعایت می کنند.

رییس هیئت شنا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم از شنا کردن در آب‌های آزاد و سرابهای اطراف بپرهیزند، خاطرنشان کرد: تابستان زمان خوبی برای آموزش شنا به بچه ها است‌.

به گزارش مرصادنیوز، در شرایطی که هنوز کرونا شیوع دارد، نظارت بر استخرها از ابعاد مختلف به ویژه از نظر بهداشتی می تواند از بروز مشکلات در آینده پیشگیری کند همچنین با توجه به‌ خسارات وارده به استخرها مسئولان باید حمایتهای لازم را از این اماکن به عمل آورند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه شیوع کرونا بر استخرها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا