Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۲۵۴ هزار و ۹۳۸ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۳۶ دلار در سه ماهه نخست امسال از طریق مرزهای سه گانه آستارا به خارج از کشور صادرات غیرنفتی شده است که نسبت به سال قبل از نظر وزنی ۲۱ درصد افزایش و از حیث ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است.

سعید نادری در گفت و گوی اختصاصی با ایسنا، کالاهای صادراتی از گمرکات مرزی آستارا در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را شامل محصولات کشاورزی و باغی، پتروشیمی، معدنی، مصنوعات پلاستیکی، کاشی، سرامیک، انواع سنگ های معدنی، لبنیات و انواع آبزیان اعلام کرد و افزود: طی مدت مذکور به میزان ۴۵ هزار و ۱۵۹ تن کالا به ارزش ۲۶ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۲۳۱ دلار از طریق سه گمرک ریلی، زمینی و دریایی اداره کل گمرک آستارا وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان پنج درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انواع کالاهای شامل رویه واردات قطعی را شامل چوب و تخته، حبوبات، نهاده های دامی، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید و گوشت گوسفندی عنوان کرد.

جایگاه ویژه ترانزیت در اداره کل گمرک آستارا

نادری با اشاره به جایگاه ترانزیت در گمرک آستارا اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری به میزان ۶۶  هزار و ۸۱۱ تن کالا به ارزش ۲۰۳ میلیون و ۷۶ هزار و ۶۸۸ دلار از طریق گمرکات ریلی، زمینی و دریایی آستارا از کشور ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۴۷ درصد از لحاظ وزنی رشد داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا عمده ترین کالاهای رویه ترانزیت خارجی گمرک مقصد را شامل لوازم خانگی، لاستیک، چای و برنج عنوان کرد.

وی با اشاره به رویه ترانزیت خارجی گمرک مبدا گفت: طی مدت مذکور به میزان ۱۱۴ هزار و ۲۱۲ تن کالا به ارزش ۹۰ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۱۰۱ دلار از طریق گمرکات ریلی، زمینی و دریایی آستارا به کشور ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۳۹۲ درصد از لحاظ وزنی و از لحاظ ارزشی به مقدار ۷۳ درصد رشد داشته است.

نادری کالاهای شامل رویه ترانزیت خارجی گمرک مبدا را شامل چوب و تخته، وسائط نقلیه سنگین، انواع خودروهای سواری، دستگاه های صنعتی، آرد جو، سبوس گندم و حبوبات، روغن مایع آفتابگردان، روغن موتور، انواع نوشیدنی‌ها، گوشت گوساله و لوازم یدکی و قیر قطرانی عنوان کرد.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به رویه ترانزیت داخلی در اداره کل گمرک آستارا اظهار کرد: طی مدت مذکور به میزان ۷۲۷۸ تن کالا به ارزش ۳۲ میلیون ۲۷۶ هزار و ۴۴۶ دلار از طریق مرزهای ریلی، زمینی و دریایی آستارا به کشور ترانزیت داخلی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۲ درصد از لحاظ وزنی کاهش و ۴۳ درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

آستارا گذرگاهی مهم در حمل و نقل بین المللی

نادری مهمترین کالاهای رویه ترانزیت داخلی را شامل الیاف، دستگاه های صنعتی و تجهیزات خط تولید، محصولات پتروشیمی، کاغذ روزنامه، کابل حرارتی و تجهیزات نصب عنوان کرد و افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان، کانون ارتباط زمینی، دریایی و ریلی جمهوری اسلامی ایران و اوراسیا و همچنین گذرگاه بین المللی مهم حمل و نقل منطقه ای است و روز به روز توجه کشورهای منطقه قفقاز و روسیه به استفاده از آن افزایش می یابد.

وی گمرک آستارا را فرصت اقتصادی مهمی برای کشور توصیف کرد و گفت: گمرک آستارا در دوره اوج شیوع کرونا هیچ وقت تعطیل نشد و همواره شاهد رونق تجارت خارجی از مرزهای سه گانه آستارا در آن دوران بودیم.

وی تصریح کرد: آستارا با مرزهای آبی، خاکی و ریلی از جایگاه مهمی در تجارت خارجی برخوردار است و وجود این سه مرز فعال نیز بستری مطمئن برای تجارت خارجی فراهم آورده است و بازرگانان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان می توانند از این فرصت اقتصادی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گمرك آستارا دریایی آستارا تن کالا به ارزش زمینی و دریایی رشد داشته رویه ترانزیت دلار از طریق درصد از لحاظ گمرک آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان


غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۴ هزار و ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

غلامحسین تیموری اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالاهای شامل برنج ، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما،گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را ۱۱۱۶ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد