Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ماندگاری یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی بنا گذاشته شده و تبیین‌کننده مکتب جهاد و شهادت است و خداوند متعال همه انسان‌ها را با فطرت کمال طلب خلق کرده و مسیر کمال را نیز برای انسان روشن ساخته است.

پروردگار عالم ۱۲۴ هزار پیغمبر خود را به میان مردم فرستاد تا کمال حقیقی را به آنان بشناساند چرا که در صورت شناخت این نوع کمال و بندگی خداوند، انسان به مرتبه خلیفةالله خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که امام خمینی (ره) یک نفره، جریان انقلاب را آغاز کرد تاکنون بیش از ۷۷ سال می‌گذرد و کسی باور نداشت آن اطلاعیه سیاسی امام راحل در دهه ۲۰ و انقلابی که ایجاد کرد روزی خواب را از چشمان ابرقدرت‌های جهان بگیرد.

بیشتر بخوانید

پیام رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته قوه قضاییه

امام خمینی (ره) انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری یک رهنمود مهم از قرآن کریم را برای همگان بیان کرده و مردم را به آن فرا می‌خوانند و آن این است که تکلیف خداوند به جا آورده شود.

تکلیف خداوند هدایت مردم و تکلیف مردم شکر این هدایت است گروهی از مردم که توانستند این شکر هدایت را به جا آورده و رستگار شوند، شهدا هستند.

مردم ایران در دوران طاغوت، حرکت و جنبش خود را آغاز کردند و خداوند برکتی، چون انقلاب را اعطا کرد و از طرفی دیگر نیز هیچ انقلابی همچون انقلاب جمهوری اسلامی با سرعت به پیروزی نرسید چرا که مردم به خوبی در وادی حرکت و پیروی از امام خمینی (ره) به میدان آمدند و از هیچ کمکی فروگذاری نکردند.

امثال شهید بهشتی و ۷۲ شهید هفتم تیر می‌توانستند فارغ از دغدغه‌ها و مشکلات، جریان عادی زندگی خود را ادامه دهند، اما رسالت را در سربازی ولایت دیدند و از آنجایی که پس از واقعه هفتم تیر، بساط منافقین در کشور برچیده شد، امام خمینی (ره) از این واقعه هفتم با عنوان انقلاب سوم یاد کردند.

منافقان بیش از ۱۷ هزار نفر از فرزندان ایران را به شهادت رساندند و پس از آن نیز دشمن با حمایت تمام‌قد از صدام، جنگی نابرابر را پیش آورد، اما انقلاب همچنان ایستاده و مبارزه کرد و امروز هم دشمن پس از جنگ سیاسی، نظامی و فرهنگی به جنگ اقتصادی امید بسته است، اما شهدا از همه مردم می‌خواهند که در این نبرد نیز با تمام توان ایستادگی کنند و کم نگذارند.

بدون شک برای پروردگار آسان است که به ملت ایران پیروزی در این جنگ اقتصادی را نیز اعطا کند، اما لازمه آن حرکت و ادای شکر هدایت است.

حادثه بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیر ۱۳۶۰ منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از اعضای این حزب شد و رحمان استکی نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این واقعه به خیل شهدا پیوست.

مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر، امشب با سخنرانی حمیدرضا مقدم‌فر معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد جامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزه های قرآنی مکتب جهاد و شهادت شهدای هفتم تیر آیین گرامیداشت امام خمینی هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین روز از هفته کارگر و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و تجدید پیمان با آرمان‌های والای شهدای انقلاب و میهن مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا شهر بوشهر با حضور جامعه کار و تولید در روز چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این مراسم اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر استان بوشهر ضمن غبار روبی قبور مطهر شهدا با ذکر فاتحه و صلوات و با تقدیم شاخه‌های گل، یاد و خاطره فداکاری‌های رزمندگان اسلام و شهیدان کارگر را گرامی داشتند و با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان تجدید بیعت کردند.

کد خبر 6088036

دیگر خبرها

  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • گرامیداشت شهدای کارگر استان همدان
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود