Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران تاکید کرد: هتل‌داری، صنعتی تخصصی‌ست نه سلیقه‌ای؛ و ضروری‌ست افرادی که آگاهی لازم را در مورد این ابر صنعت ندارند از هر گونه اظهار نظر غیرکارشناسی درباره آن جدا خوداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کامیار اسکندریون اظهار نظرهای بعضی مدیران و مسئولان در مورد برخی پروژه‌های در حال ساخت هتلی و مجموعه‌‍‌های اقامتی را «غیراصولی» و «خلاف واقع» دانست و گفت: هتلداران، سرمایه‌گذارانی هستند که عمر خود را صرف میزبانی از گردشگران می‌کنند و همواره برای ارتقا سطح کیفی خدمات به گردشگران داخلی و خارجی تلاش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که برای ساخت یک هتل باید تمامی مجوزهای لازم از ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه اخذ و استانداردهای لازم بدون کم‌وکاست رعایت شود، افزود: بنابراین روند ساخت یک پروژه بزرگ هتلی روند مفصلی‌ست که معمولا از پیش‌بینی‌های ما طولانی‌تر هم می‌شود. حساسیت در این زمینه بسیار زیاد است و نباید افراد با اظهار نظرهای غیر کارشناسی افکار عمومی را تحت تاثیر اخبار منفی قرار دهند و مانع‌تراشی کنند.

دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در تکمیل سخنانش مثالی زد و گفت: برای نمونه یکی از پروژه‌های بزرگ هتلی در شهر شیراز در یک دهه اخیر با هجمه‌ای از اخبار منفی و خلاف واقع مواجه شد و متاسفانه روند ساخت بسیار کند شد.

اسکندریون با تصریح این مطلب که به هتل آسمان شیراز نباید به عنوان یک پروژه هتلی ساده نگاه کرد، افرود: صرف نظر از ابعاد و بزرگی این هتل، پروژه آسمان یک جاذبه جدید گردشگری در شهر شیراز محسوب خواهد شد؛ جاذبه‌ای که بی‌شک برای گردشگران و حتی مردم شهر شیراز تازگی خواهد داشت. به رغم بی‌مهری‌هایی که طی یک دهه اخیر  در حق سرمایه‌گذار این پروژه بزرگ شده است، باز هم سرمایه‌گذار مجموعه که خود یکی از کارآفرینان صنعت گردشگری‌ست، دست از کار نکشیده و همچنان در مقابل هجمه‌های منفی استقامت می‌کند و به کار ادامه می‌دهد.

او توضیح داد که با وجود اخذ مجوزهای لازم از سوی نهادهایی چون میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و شروع ساخت آن قبل از سال 84، متاسفانه شاهدیم که در سال‌های اخیر مشکلاتی برای هتل و سرمایه‌گذار مجموعه ایجاد شده است. بعد از آتش‌سوزیِ چند سال پیش در مجموعه، قرار شد بنا مقاوم‌سازی شود. خوشبختانه هم‌اکنون بخش اعظم کار مقاوم‌سازی به پایان رسیده و به اعتقاد کارشناسان مربوطه،  سازه از ایستایی بالای و قابل‌قبولی برخوردار است.

دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از مسئولان و مدیران ملی و استانی خواست نگاه منصفانه‌ای به این پروژه و به طور کلی به صنعت هتلداری و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و در حال انجام داشته باشند و موانع را از پیش روی سرمایه‌گذاران مجموعه‌های در حال ساخت بردارند.

اسکندریون در تاکید مجدد بر ایمنی و استاندارد هتل آسمان شیراز، از آن به عنوان سازه‌ای مقاوم و مستحکم یاد کرد و گفت: این پروژه بر اساس آیین‌نامه و استانداردهای روز ساخته شده است. به گواه اظهار نظر کارشناسان و متخصصان و اسناد موجود، مقایسه این سازه ایمن با ساختمان‌هایی که فاقد استاندارد‌های لازم هستند و ایرادات مهندسی دارند، واقعا بی‌انصافی‌ست. هم بی‌انصافی در حق سرمایه‌گذار، هم در حق مردم شیراز و هم حتی در حق مسئولانی که مجوزهای لازم را برای ساخت این پروژه صادر کرده‌اند.

او همچنین تاکید کرد که مالک و سرمایه‌گذار هتل آسمان یکی از مهندسان بنام کشور است و افزود: ایشان بیش از دو دهه در حوزه گردشگری و ساخت و تجهیز پروژه‌های هتلی فعالیت داشته و دارد. از این رو با تجربیاتی که دارد، دور از باور است ساخت پروژه‌ای را آغاز کند که دارای خلا قانونی، مشکل در اخذ مجوز و استقامت سازه باشد.

دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان بر لزوم توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط به حفظ سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، حمایت از آن‌ها و ترغیب‌شان به سرمایه‌گذاری در حوزه هتل‌داری تاکید و عنوان کرد: با توجه به پیشرفت ساخت‌وسازها، تا چند ماه دیگر شاهد بهره‌برداری از هتل آسمان خواهیم بود. با بهره‌برداری از این پروژه، بیش از یک‌هزار تخت به ظرفیت تخت‌های هتلی استان فارس و کشور اضافه می‌شود. این اتفاق، نقطه عطفی در صنعت گردشگری ایران خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هتل آسمان سرمایه گذار هتل آسمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

معاون علمی رئیس جمهور گفت: در یک کارگروه تخصصی با دستور رئیس جمهور و بعد از ۸ جلسه تخصصی درباره هواپیمای جت ۷۲ نفره به این نتیجه رسیدیم که این پروژه به دلایل متعدد پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دهقانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در این نشست درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای جت 72 نفره ایران گفت: در رابطه با پروژه هواپیمای 72 نفره باید بگویم که ایران یکسری هواپیماهای آی آر 140 یا همان ایران آنتونوف 140 در یک دوره‌ای با اکراین تعریف کرد و این هواپیماها بعضاً در کشور ساخته شدند و 5 فروند نیز وجود داشت و روابط با اکراین و  سوانحی که هواپیما داشت باعث توقف پروژه شد.

دهقانی گفت: یک بحثی مطرح شد که برپایه همان هواپیما یک ارتقایی در بال، بدنه و موتور انجام شود و یک بازطراحی انجام شود باتوجه به اینکه اجزای هواپیما را داریم یعنی 8 تا هواپیمای 140 را داریم یک هواپیمای جت 72 نفره طراحی و ساخته شود.

معاون علمی رئیس ‌جمهور گفت: این پروژه تعریف شد و در دوره قبلی معاونت علمی به عنوان یک پروژه دانشگاهی که 5 تا شرکت دانش‌بنیان نوپا نیز به این پروژه کمک می‌کردند تعریف شد.

وی گفت: رشته بنده و تخصص بنده هوا و فضا است و ما از این پروژه بازدید کردیم که پروژه بسیار خوبی بوده و از نظر تحقیقاتی تیم بسیار خوبی دارد و کمک کرده است تا تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کنار یکدیگر جمع شوند و کارهایی انجام دهند.

دهقانی تأکید کرد: پروژه از لحاظ حجم فنی و حجم کارهای انجام شده و از نظر زیرساخت‌های موجود در کشور اصلاً زیرساخت نداریم. فرض کنید که زیرساخت داشته باشد اگر یک هواپیمای ارتقایافته را به میدان بیاوریم آیا کسی سوار آن خواهد شد؟

پرداخت 3 همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی رئیس ‌جمهور خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مجموعه وزارت دفاع یک برنامه بسیار خوبی دارد تا این هواپیماها را با یک تغییر طراحی تحت هواپیمای ترابری سیمرغ استفاده کند و یک فروند از آن نیز پرواز کرد.

وی ادامه داد: امروز خود سیمرغ نیز برای تأمین قطعات اولیه و بدنه‌ةای اولیه مشکل دارد چه برسد که بدنه آن تأمین شده و به سراغ هواپیمای 72 نفره برود. 

وی تأکید کرد: لذا مطلقاً در یک کارگروه تخصصی که با دستور رئیس جمهور شکل گرفت و بعد از 8 جلسه تخصصی درباره بحث هواپیما به این نتیجه رسیدیم که پروژه هواپیمای 72 نفره به دلایل متعدد از جمله نبود هواپیماهای پایه که می‌خواهد ارتقا پیدا کند و دلایل دیگر، پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد.

دهقانی گفت: تصمیم کارگروه این بود که ما در هواپیماسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه ای داریم که این شرکت‌ها توانمندی‌های زیادی دارند. به جای اینکه مثل خودروسازی از قسمت‌های آسان‌تر مثل بال و بدنه شروع کنیم به سراغ قسمت‌های کم‌حجم‌تر و ارزشمندتر برویم که اصطلاحاً به آن LVHV می‌گویند. مثل‌های سیستم‌های ناوبری، سیستم‌های هدایت، ابزارهای موتور، تجهیزات موتور،‌ ارابه فرود و ... از جمله این قسمت‌ها است.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ساخت هواپیماسازی کار ساختی نیست بحث گرفتن استانداردهای جهانی نیز بسیار مهم است و بایستی با کشورهایی که روابط خوب داریم کنسرسیوم تشکیل بدهیم و در دنیا نیز همه هواپیماسازهای اصلی کنسرسیوم تشکیل می‌دهند.

وی گفت:‌ جمع‌بندی کارگروه این است که به عنوان عضوی از کنسرسیومی بزرگ که بخش بسیار خوبی از آن هواپیماسازی روسیه است بتوانیم در یک هواپیمای جدید روسیه و مشغول کار است در یک بخشی از آن مشارکت کنیم.

دهقانی تأکید کرد: هر زمانی توانستیم در زمینه‌های مختلف فنی، تهیه تجهیزات و زیرساخت‌ها به یک ایده‌ال مناسب برسیم یک کنسرسیوم تشکیل خواهیم داد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: تیم ساخت هواپیمای 72 نفره بسیار تیم خوب و ارزشمند بود و کارهای خوبی کرده بود. مجموعه صنایع هوایی پذیرفت که از این تیم در پروژه‌های هواپیمایی حمایت کند و مجموعه معاونت علمی نیز تاکنون کمک‌های بسیار زیادی را به این مجموعه کرده است.

وی تأکید کرد: از نظر ارزش دلاری به پول امروز نزدیک به 500 تا 1 میلیون دلار هزینه‌ای بوده که برای پروژه‌ در سال‌های اخیر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری