Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق سازمان تربیت بدنی می‌گوید فدراسیون فوتبال نیازمند افرادی است که دارای محبوبیت اجتماعی و کاریزما باشند و افراد دولتی جذب آن‌ها شوند و به دنبال خدمت عاشقانه در فوتبال باشند.

سعید فائقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال در اوایل شهریور و اهمیت نزدیکی فرد موردنظر به دولت برای اخذ منابع مالی و همین‌طور داشتن اقتدار ورزشی، مالی و مدیریتی گفت: به نکته خوبی اشاره می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به دولت به تنهایی به معنی موفقیت نیست، بلکه رئیس فدراسیون در هر رشته‌ای باید کاریزمای لازم را داشته باشد. به اصطلاح رئیس فدراسیون باید فرهمندی لازم را داشته باشد و به حدی نفوذ و قدرت معنوی داشته باشد که بتواند رشته مورد نظر را در جامعه منتشر کند و ترویج دهد.

او در واکنش به اینکه صفایی فراهانی و دادگان از مدیران موفق در فوتبال و افرادی بودند که ارتباط نزدیکی با ریاست جمهوری داشتند، گفت: بحث نزدیکی به دولت در اینجا مطرح نیست. فراهانی و دادگان افراد فرهمندی بودند که وزرا یا آدم‌های صاحب منصب در مقابل‌شان کرنش نشان می‌دادند. مهم این است که در همه رشته‌های ورزشی، افرادی را بیاوریم که جامعه پذیرش قدرتمندانه‌ای در مقابل آن‌ها داشته باشد.

فائقی با بیان اینکه همه افراد موفق، دارای جایگاه خوبی در اجتماع بوده‌اند، اظهارکرد: ما اگر بتوانیم به سراغ چنین افرادی برویم، آن رشته مورد نظر هم موفق خواهد شد. در حقیقت دولت مردان هم کرامت اجتماعی این افراد را می‌پذیرند. این افراد برای مدیران دولتی هم جذاب هستند. باید از این قبیل افراد استفاده کنیم چرا که به نفع ورزش و فدراسیون‌هاست.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی با تاکید بر اینکه فدراسیون فوتبال نیازمند چهره‌ای با مقبولیت اجتماعی است، گفت: در گذشته بارها افرادی را دیدیدم که به دولت نزدیک بودند اما مقبولیت نداشتند. خیلی مهم است که فردی که رئیس می‌شود، قدرت ورزشی و کاریزما داشته باشد. رهبری یک رشته به تنهایی وابسته به دولت نیست. رئیس فدراسیون در درون آن رشته هم باید مقبولیت داشته باشد. باید از همه ابعاد به این مسئله نگاه کنیم. ما معمولا سراغ نیرویی که در جامعه نفوذ داشته باشد، نمی‌رویم.

او با بیان اینکه فرق امثال جهان پهلوان تختی با سایر ورزشکاران، در مقبولیت این افراد است، گفت: امثال تختی، قلب‌ها را تسخیر می‌کردند. یک فرد دولتی می‌تواند نزدیکان خود را تسخیر کند اما برای ورود به قلب سایرین، نیازمند خدمت عاشقانه هستید.

فائقی درباره کم و کاستی‌های موجود در میان روسای سابق فدراسیون فوتبال گفت: کفاشیان، در دوومیدانی بسیار موفق بود چون اهلیت داشت. او قهرمان دو 800 متر بود. همان زمان هم منتقد فوتبال بود اما وقتی به فوتبال آمد، اهلیت نداشت. کسب اهلیت نیازمند زمان است و به سادگی به دست نمی‌آید.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی به اهمیت فعالیت داوطلبانه در فدراسیون‌ها گفت: در  ورزش و در همه فدراسیون‌ها نیازمند افرادی هستیم که به دنبال خدمت داوطلبانه هستند. یعنی به دنبال شغل نیستند و به فکر منفعت خود نباشند. رئیس یک فدراسیون باید به دنبال خدمت باشد نه اینکه از طریق ریاست بر یک فدراسیون به سفرهای خارجی برود و از رانت قراردادها استفاده کند. متاسفانه مدتی است که در کشور ما رئیس فدراسیون به عنوان شغل مطرح می‌شود و همین هم باعث شده هر کسی بخواهد از این شغل استفاده کند. ما اینطوری منحرف شدیم. داوطلبانگی را به شغل تبدیل کردیم. این مسئله به شدت به فدراسیون فوتبال لطمه می‌زند.

او درباره انتخاب مدیران یک فدراسیون براساس روابط و نه بر اساس شایستگی، گفت: این مسئله به خدمت داوطلبانه بر می گردد. وقتی شما دنبال منافع خودت باشی، با عده‌ای سهیم می‌شوی که بیشتری منفعت را برای خودت دارد. در خدمت داوطلبانه است که شما کسانی را می‌آوری که شایسته هستند. همه یک جوری دنبال این هستیم که آدم‌های دور و بر خودمان از ما اطاعت پذیری بیشتری داشته باشند. در نتیجه اگر دوست و فامیل خود را برای سمتی بگذارند، قطعا به حرف‌شان هم گوش می‌دهند. متاسفانه مدیریت نوکرمابانه و استفاده از آدم‌های اطلاعات‌پذیر که حرفی برای گفتن نداشته باشند، رایج شده است.

وی ادامه داد: دادگان در دوره ریاست صفایی فراهانی از او انتقاد کرد و گفت تا وقتی صفایی هست، جایی برای ما وجود ندارد اما صفایی که به فکر شایسته سالاری بود، او را نایب رئیس خود کرد تا در آینده یک رئیس دیگر هم ساخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سعید فائقی فدراسيون فوتبال انتخابات فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال رئیس فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس، دبیرکل، ارکان قضائی، رؤسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولان مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضائی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تأیید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آئین نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: از موارد دیگری که در این نشست مطرح شد بحث سامانه ارکان قضائی بود. در واقع این سامانه به روزرسانی و در دسترس مسئولان ذی‌ربط قرار گرفت. همچنین تصمیمات ارکان قضائی، سازمان لیگ فوتبال و کمیته داوران در چارچوب پیوست رسانه‌ای به موقع اعلام خواهد شد.

محمدنبی در پایان گفت: چیدمان داوران در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ برتر با هماهنگی و نظارت کارگروه تعیین شده لازم الاجرا خواهد بود.

کد خبر 6087846

دیگر خبرها

  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها