Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در پیام خود به مناسبت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت آورده است، ۷ تیرماه سال ۱۳۶۶ یادآور رشادت و مقاومت مردمانی است که بی دفاع و مظلوم مورد تهاجم وحشیانه و غیر انسانی دشمن قرار گرفتند. مردم صبور سردشت در این برهه از تاریخ مظلومیت و بی گناه بودن را معنا بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم بعثی عراق که ناتوان از رویارویی با جوانان و دلاورمردان ایران در مناطق جنگی و عرصه‌های عملیاتی و نظامی بود با انجام جنایتی هولناک علیه مردم غیرنظامی و ساکن در شهرها نام خویش را در تاریخ بشریت به عنوان جنایتکار برای ابد ثبت کرد.

در ادامه این پیام آمده است، بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و پیامد منفی فراوانی را به دنبال آورد که با کمال تأسف این تبعات منفی و ننگین همچنان ادامه دارد و جسم وجان‌هایی را دستخوش ناراحتی و آلام کرده است و به یقین تصویر این جنایت هیچ‌گاه از حافظه تاریخی این ملت و دیگر آزاداندیشان جهان فراموش نخواهد شد. سردشت قهرمان امروز صبورتر و پرامیدتر از همیشه در تلاش برای روزهای پرفروغی است که همه متولیان امر نسبت به تحقق آن دغدغه جدی دارند.

استاندار آذربایجان غربی در پیام خود افزوده است، ملت بزرگ ایران همواره در تمامی عرصه‌ها و به ویژه در صحنه‌های سخت و دشوار توانایی، مقاومت و روحیه سلحشوری خویش را به جهانیان ثابت کرده‌اند و هیچ مشکلی نتوانسته خللی در اراده و ایمان آنان وارد کند که صبوری مردم رشید سردشت نمونه‌ای از این همت بلند و ایثار الهی است و به یقین می‌توان گفت جراحت و زخم‌های ناشی از آسیب‌های بمباران شیمیایی نشانه‌ای از پایداری، پایمردی و عشق و ارادت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بمباران شیمیایی سردشت یک جنایت جنگی است که نیروی هوایی عراق در ۷ تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطهٔ پرازدحام شهر سردشت در ایران انجام داد.

در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید شدند وبیش از ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

کد خبر 5525741

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی بمباران شیمیایی سردشت بوشهر خطبه های نماز جمعه شیراز اردبیل مواد مخدر سنندج قوه قضاییه خراسان رضوی ایلام مشهد ویروس کرونا آمار کرونا گرد و غبار بمباران شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی کوشا در پی شهادت ستوان دوم جلال اعتماد پیامی صادر کرد، متن این پیام بدین شرح است؛
بسم رب الشهدا و الصدیقین

امروز در سالگرد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خبر شهادت سرباز وطن، ستواندوم جلال اعتماد، که در انجام وظیفه مقدس حفاظت از مرزهای ایران اسلامی در کنار همرزم شهیدش فرزین دلیان در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود را دریافت کردیم.

شهادت این جوان برومند نشان از کینه توزی و خباثت عناصر وابسته به جریان منحوس صهیونیستی دارد که امروز درمانده‌تر و آواره‌تر از همیشه با دست زدن به تحرکات کور ضد امنیتی همچنان در منجلاب بی هویتی و استیصال دست و پا می‌زنند که یقیناً نخواهند توانست در انسجام ملی و اراده پولادین مردم غیرتمند کردستان در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مرزهای میهن عزیز اسلامی مان خللی ایجاد کنند.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف استان کردستان شهادت این مرزبان دلاور را به فرمانده معظم کل قوا، خانواده‌های معظم شهدا و نیروهای مسلح، به ویژه به مردم شهید پرور شهرستان قروه و نیز به خانواده داغدار و همسر و دختر خردسال این شهید عزیز تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای روح آن عزیز علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم.

همچنین از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود که با جدیت، این جنایت را پیگیری نموده و اقدامات لازم را برای محکومیت و پاسخگو کردن عاملین این اقدامات به عمل آورند.

گفتنی است؛ شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه «فرزین بلیان»، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 6096450

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند