Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع انتقال آب به استان از خلیج فارس از دو سال قبل به بخش خصوصی و وزارت صمت واگذار شد گفت: کسری ۱۲۵ میلیون مترمکعبی آب را در خراسان جنوبی داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، سعید سروری در نشست خبری درباره انتقال آب به استان اظهار داشت: در مورد انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی، از دو سال قبل به طور کلی موضوع به بخش خصوصی و وزارت صمت واگذار شده و در مورد انتقال آب از دریای عمان نیز پیگیر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروری بیان‌کرد: در مورد تأمین آب صنایع طبق قانون در دشت‌های ممنوعه هر صنعتی با هر نیاز آبی که وجود داشته باشد بیش 25 میلیون مترمکعب آب معادل نیم لیتر در ثانیه، مجاز به واگذاری یا تخصیص جدید نیستیم و مابقی نیاز باید از طریق چاه کشاورزی و تغییر کاربری تأمین کنند تا بهره‌وری آب را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت :در سند سازگاری با کم آبی جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و همچنین جلوگیری از فعالیت چاه‌های غیرمجاز مطرح شده بود که در این موارد اقدامات بسیار خوبی داشته‌ایم.

دشت اردبیل با 780میلیون مترمکعب کسری آب روبه‌رو استمخازن زیرزمینی کرمانشاه یک میلیارد و 34 میلیون مترمکعب کسری آب داردبررسی آخرین وضعیت کیفیت و کمیت آب استان کرمان با حضور وزیر نیرو/ 929 میلیون متر مکعب کسری آب داریم

سروری گفت: تنها با نصب کنتورهای هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها در حدود 200 میلیون متر مکعب آب در سال میزان برداشت آب و 25 درصد مصرف برق در بخش کشاورزی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه96 درصد از چاه‌های برقی کشاورزی، 55 درصد چاه‌های بخش صنعت و در بخش شرب 70 درصد مجهز به کنتور هوشمند هستند  افزود: در مجموع در هر سه بخش 86 درصد چاه‌های برقی نصب کنتور هوشمند را دارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است بیان‌کرد: هر آنچه که در کنترل مصرف آب چاه‌های بخش کشاورزی انجام می‌دهیم به واسطه حفظ منابع آبی برای آیندگان است.

سروری با تاکید بر اینکه از سال 99 شروع به نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های کشاورزی کرده‌ایم بیان‌کرد: نصب کنتورهای هوشمند میزان برداشت و تخلیه را کنترل و به حد مجاز می‌رساند و در واقع برداشت آب از چاه‌های کشاورزی را کاهش نداده‌ایم بلکه اضافه برداشت‌ها کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه ملاک تعیین ساعت کارکرد هر دشت بر اساس سند ملی آب تدوین شده است ادامه‌داد: دغدغه اصلی کاهش میزان آب بوده چرا که در حال حاضر سالانه 125 میلیون مترمکعب آب کسری مخزن داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هدف نهایی ما ایجاد تعادل بین میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی با ورودی آن در حد تناسب باشد، بیان‌کرد: البته به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که کشاورزان هم از نظر تولید و درآمد مشکل خاصی نداشته باشند.

سروری با اشاره به اینکه ملاک تعیین ساعت کارکرد هر دشت بر اساس سند ملی آب تدوین شده است ادامه‌داد: دغدغه اصلی کاهش میزان آب بوده چرا که در حال حاضر سالانه 125 میلیون مترمکعب آب کسری مخزن داریم.

وی با تأکید بر اینکه هدف نهایی ما ایجاد تعادل بین میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی با ورودی آن در حد تناسب باشد، بیان‌کرد: البته ما به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که کشاورزان هم از نظر تولید و درآمد مشکل خاصی نداشته باشند.

انتهای یام/ 254/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون مترمکعب میزان برداشت انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، برگزاری کارگاه خبرنویسی و انتقاد از انتقال آب از پلاکی به پلاک دیگر برای ساخت باغ، برخی از عناوین خبرع=های کوتاه امروز است.    برگزاری اولین کارگاه آموزش خبرنویسی در بردسکن   اولین کارگاه آموزش خبرنویسی با حضور ۴۰ نفر از بسیجیان علاقه‌مند در بردسکن برگزار شد.   به همت دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه و روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بردسکن اولین کارگاه آموزش خبرنویسی در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان برگزار شد.    دراین کارگاه آموزشی یک روزه، علی نوری خبرنگار این شهرستان به عنوان مدرس، اصول اولیه خبر نویسی و عناصر شش گانه خبر و نحوه تنظیم یک خبر را آموزش داد.   انتقاد فرماندار بردسکن از انتقال آب از پلاکی به پلاک دیگر در بردسکن   فرماندار بردسکن گفت: ۸۰ درصد چاه موتور‌های کشاورزی شهرستان بردسکن، آب را از پلاکی به پلاک دیگر انتقال می‌دهند.   علی دهقان‌زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان افزود: با توجه به بحران خشکسالی و افت شدید منابع آبی، کشاورزان از احداث توسعه باغات به صورت خودسرانه به جد پرهیز کنند.   این مسئول ادامه داد: از مجموع بیش از ۳۶۰ حلقه چاه کشاورزی در شهرستان بردسکن بیش از ۸۰ درصد آنها برای آبیاری به اراضی و باغات خود از پلاکی به پلاک دیگر آب کشاورزی را انتقال می‌دهند.   وی بر اصلاح و بازنگری این قانون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: هرگونه زراعت جدید از پلاک دیگر و ساخت هرگونه باغ جدید، ممنوع و اولویت با باغ‌های بارده است.  

معرفی سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ

سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه و سرپرست معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری تربت حیدریه و مسئولان جلگه رخ، «رسول بابایی» به عنوان سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ معرفی شد.

 رسول بابایی قبلا در فرمانداری تربت حیدریه دارای سمت‌هایی همچون کارشناس ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات و ارتباطات مردمی در حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه و سرپرست بخشداری کدکن بوده است.

بخش رخ به مرکزیت شهر رباط سنگ در شهرستان تربت حیدریه با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر دارای دو شهر، ۵۲ روستا و ۴۷ پارچه آبادی است که ۴۸ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار هستند و شغل مردم این منطقه اکثرا کشاورزی و دامپروری است.

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان