Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:طی سه ماهه نخست سال جاری ۲۸ موافقت اولیه برای تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، خراسان رضوی، یوسف بیدخوری اظهارداشت: از این تعداد 22 طرح مربوط به تبدیل بناهای قدیمی به اقامتگاه و 6 طرح مربوط به ساخت اقامتگاه به شیوه سنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: خانه‌باغ ترشیزی در روستای باغان سبزوار، خانه قدیمی حاجی‌زاده در شهر نوخندان درگز و چند خانه تاریخی در روستاهای ریاب و قوژد گناباد از شاخص‌ترین و ارزشمندترین بناهایی است که برای آنها موافقت اولیه اقامتگاه بوم‎گردی صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت 145 اقامتگاه بوم‌گردی در استان عنوان کرد: از نظر پراکندگی سرزمینی، شهرستان‌های طرقبه‌شاندیز، گناباد، چناران، گلبهار، خواف، نیشابور، تربت حیدریه، کلات، کاشمر، بجستان و کوهسرخ دارای بیشترین تعداد اقامتگاه بوم‌گردی هستند.

80 اقامتگاه بومگردی خراسان جنوبی میزبان مسافران نوروزی استبوم‌گردی‌ها زمینه توسعه متوازن گردشگری خراسان رضوی را فراهم می‌کند/ افزایش 3برابری ظرفیت واحدهای بومگردیکرونا حال و روز قطب بومگردی‌ استان خراسان رضوی را ناخوش کرد+فیلم

بیدخوری تصریح کرد:در سه ماه نخست سال جاری تعداد 4 پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی صادر و 18 مورد نیز تمدید شده است.

وی با بیان این‌که در راستای توسعه کیفی اقامتگاه‌ها مشاوره‌های لازم به متقاضیان ارائه می‌شود، گفت:ایجاد اقامتگاه‌ها ضمن حفظ بناها و خانه‌های ارزشمند قدیمی و تاریخی که میراثی گرانسنگ به شمار می‌روند، به توسعه پایداراقتصادی سکونتگاه‌های روستایی کمک کرده و گردشگران و زائران خراسان رضوی از خدمات آن‌ها برخوردار می‌شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی اماکن فرهنگی است که ضمن کمک به  ترویج سبک صحیح زندگی و غذایی، اقدام به نمایش اشیا و ابزارهای قدیمی و مردم شناسی، البسه سنتی، آداب، رسوم و آیین‌های فرهنگی، مذهبی و... می‌کند و فضایی با قابلیت تفریحات سالم را ارائه می‌دهند که می‌تواند ساعاتی گردشگران و شهروندان را از هیاهوی شهرها دور کرده و گذشته شیرین آنها را به یاد آورد.

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، علی باقری اظهار کرد: ۵ حفار غیر مجاز در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی روستای خواجه آباد سرولایت نیشابور دستگیر شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خراسان رضوی ادامه داد: حفاران غیرمجاز با یک دستگاه خودرو بودند که طی بازرسی از داخل خودرو دو دستگاه فلزیاب، بیل و کلنگ کشف شده است.

وی تصریح کرد: با حضور مأموران یگان حفاظت شهرستان نیشابور و طبق دستور مقام قضائی، محتویات گوشی نامبردگان مورد بررسی قرار گرفت که تصاویری مرتبط با برخی جرایم در حوزه میراث فرهنگی کشف شد.

باقری گفت: برابر دستور مقام قضائی سه نفر از متهمان تا بررسی کامل روند پرونده به زندان قوچان روانه شدند.

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان