Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-ناصر کنعانی، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران شامگاه  اعلام کرد: در چارچوب توافقات انجام‌شده مبنی بر ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه عازم دوحه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آناتولی ،ناصر کنعانی، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه 27 ژوئن اعلام کرد: در چارچوب توافقات انجام‌شده در سفر جوزف بورل، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام به تهران مبنی بر ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه عازم دوحه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبر واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. روزنامه  «کیهان» در این زمینه نوشته است: آغاز مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در قطر، پیام اشتباهی را به طرف مقابل مخابره می‌کند. آنها گمان خواهند کرد تصمیم تهران محصول اقدام خصمانه آنها در آژانس است و زمینه را برای حرکت‌های خصمانه بعدی هموار می‌کند.
در این مقاله که توسط خبرگزاری «فارس»  نیز بازنشر شده، همچنین آمده است: تا وقتی آمریکایی‌ها فشار را ابزاری برای مهار، تضعیف و در نهایت براندازی در ایران می‌بینند، مذاکره نه تنها بی‌نتیجه است بلکه این توهم و تلاش خصمانه را تشدید نیز می‌کند.
از سوی دیگر، دکتر دیاکو حسینی، مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ایران گفته است: این دور، دور پایانی مذاکرات است؛ چراکه همه پیشنهادها مطرح شده و در نهایت دو طرف ایران و آمریکا هستند که باید تصمیم سیاسی بگیرند. معتقدم این محتمل‌ترین سناریویی است که ما در روزهای آینده شاهد هستیم.

 روزنامه روسی:ایران آماده است  در مورد موضوع سپاه در مذاکرات دوحه چشم‌ پوشی کند
کیهان به نقل از روزنامه روسی:ایران آماده است از یکی از اصلی‌ترین مطالبات خود در مذاکرات هسته‌ای در مورد سپاه  چشم‌پوشی کند
کیهان به نقل از روزنامه نزاویسمایا گازتا چاپ مسکو نوشت: وضعیت اقتصادی بسیار بهتر از یک سال گذشته به نظر می‌رسد. تولید ناخالص داخلی 3 تا 4 درصد رشد داشته و به سطح سال‌های 2010 و 2011 میلادی نزدیک شده است.
ایران آماده است از یکی از اصلی‌ترین مطالبات خود در مذاکرات هسته‌ای چشم‌پوشی کند. ایران با قید نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی مخالفت نمی‌کند، اما به شرط تضعیف تحریم‌ها علیه ساختارهای داخلی سپاه ناظران تردید دارند که دولت جو بایدن‌، بتواند حتی با این گزینه موافقت کند.
از فصل بهار، یعنی زمانی که روند مذاکرات به بن‌بست رسید، تهران برخی از گام‌ها را برداشت که نشانگر چشم‌انداز توسعه برنامه هسته‌ای این کشور است.

 قطر: تلاش می‌کنیم مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا موفقیت آمیز باشد
وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای در خصوص نتیجه‌بخش بودن مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه ابراز امیدواری کرد.
 وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه گفت امیدوار است این گفت‌وگوها به نتایج مثبتی منتهی شود.
در این بیانیه آمده است که قطر از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در دوحه برای احیای توافق هسته‌ای استقبال می‌کند و امیدوار است مذاکرات دوحه موجب توسعه امنیت و ثبات در منطقه شود.
وزارت خارجه قطر همچنین تأکید کرد: «آمادگی کامل داریم تا فضای مناسب برای همه طرف‌ها در راستای موفقیت‌آمیز بودن گفت‌و‌گوهای میان ایران و ایالات متحده آمریکا فراهم می‌آورد.»
در این رابطه علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز برای شرکت در مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها در رأس هیأتی وارد دوحه پایتخت قطر شد.

واشنگتن: اتحادیه اروپا پیام‌های ایران و آمریکا را در قطر منتقل خواهد کرد
 یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اتحادیه اروپا پیام‌ها میان ایران و آمریکا را در مذاکرات قطر منتقل خواهد کرد.
خبرنگار شبکه سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه کشورش درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه قطر نوشت که وزارت خارجه تایید کرد این هفته میان ایران و آمریکا در دوحه قطر مذاکرات غیرمستقیم خواهد بود.
 یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در دوحه با وزیر امور خارجه قطر دیدار خواهد کرد.
این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: اتحادیه اروپا این مذاکرات را پیش برده و پیام ها میان ایران و آمریکا را منتقل خواهد کرد.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در قطر، بدون هیچ اشاره ای به نقش کشورش توپ این مذاکرات را هم در زمین ایران انداخت.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران درباره مذاکرات پیش رو در قطر با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا مدعی شد: در مورد ایران باید بگویم که دیدگاه  آمریکا از مدت ها پیش صریح بوده است، به این معنی که ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.
این مقام دولت بایدن افزود: ما فکر می کنیم یک توافق دیپلماتیک بهترین راه برای انجام این کار است. ما فکر می کنیم که بازگشت متقابل به برجام در راستای منافع آمریکا و شرکای ما است. 
وی با ادعای اینکه " برای ایران یک توافق روی میز است" همچون گذشته مدعی شد تصمیم گیری در مورد پذیرفتن یا رد این توافق بر عهده ایران است.

تأکید وزرای خارجه قطر و فرانسه بر اهمیت توافق برجام
 وزرای خارجه قطر و فرانسه امروز (سه شنبه) در تماس تلفنی با یکدیگر درباره تحولات مربوط به توافق برجام و اهمیت گفت‌و گوی منطقه‌ای با ایران رایزنی کردند.
 «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه امروز با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر تماس تلفنی برقرار کرد.
در این تماس تلفنی، دو طرف علاوه بر بررسی تقویت روابط دوجانبه و تقویت همکاری در زمینه‌ سرمایه‌گذاری بین دو کشور، تحولات مربوط به مذاکرات برجام را مورد بحث و گفت‌ وگو قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری دولتی قطر (قنا)، محمد بن عبدالرحمن و کاترین کولونا بر اهمیت گفت‌وگوی منطقه‌ای با ایران و نزدیکی دیدگاه‌ها بین طرف‌های برجام تأکید کردند.
روسای دستگاه دیپلماسی قطر و فرانسه همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین و اوضاع لیبی و لبنان رایزنی کردند.
او گفت که این تصمیم برای آن گرفته شده که این مذاکرات در فرمت ایران و 4+1 و امریکا نیست.

سخنگوی سازمان ملل : علاقه‌مند به حل مسائل میان ایران و آمریکا در دوحه هستیم
 سخنگوی سازمان ملل متحد با استقبال از مذاکرات رفع تحریم‌ها در قطر اظهار داشت: علاقه مند به حل مسائل میان ایران و آمریکا هستیم.
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه  با توجه به اعلام ایران برای داشتن توافق قوی و حسن نیتش برای از سری گیری مذاکرات در قطر، موضع و توصیه دبیرکل سازمان ملل به طرف آمریکایی برای نشان دادن حسن نیت و لغو تحریم‍ها چیست؟ افزود: ما علاقه مند به مشاهده حل مسائل بین آمریکا و ایران هستیم زیرا این امر به کاهش تنش ها در منطقه کمک خواهد کرد.
سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما همیشه کشورها را تشویق به گفتگوی باز دیپلماتیک برای حل این اختلافات می کنیم.
دوجاریک اظهار داشت: گاهی این گفتگوها زمان زیادی می برد اما گفتگوی طولانی بهتر از سایر گزینه ها است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برجام ایران آمریکا اروپا روسیه دوحه مذاکرات رفع تحریم ها ایران و آمریکا در دوحه میان ایران و آمریکا سخنگوی وزارت خارجه سخنگوی سازمان ملل وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه ایران آماده اتحادیه اروپا علاقه مند یک سخنگوی خارجه قطر حل مسائل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ماکو در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرز‌های دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.   نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.   فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستا‌های مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.   کاظمی خواستار رسیدگی به این مشکل هم از طرف مقامات ترکیه شد.   احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشور‌های ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.   او با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و ساز‌های جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و ساز‌ها و عملیات عمرانی تردد از مرز‌های گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.   وی افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و ساز‌ها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.   رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوار‌های مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

دیگر خبرها

  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد