Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پی‌کنی و اجرای فونداسیون یک هزار و ۸۷۰ منزل مسکونی آسیب دیده در سیل سال گذشته شهرستان کنارک تاکنون انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی کنارک با تاکید بر صادق‌الوعده بودن دولت اظهار داشت: خوشبختانه بخش اعظمی از تعهداتی که دولت در سیل سال گذشته کنارک به مردم داد محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس سرشماری انجام  شده دو هزار و 100 واحد مسکونی در سیل کنارک آسیب دیده بود که از این تعداد برای یک هزار و 870 منزل مسکونی پی‌کنی و اجرای فونداسیون انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه حجم سیلاب بیشتر از سیل سال 98 بود، شاهد بودیم که در زمان کمی با کمک نیروهای امدادی و مردم آب جمع شد و بعد از بحران دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند.

وی تصریح کرد: مردم شاهد بودند در قالب خیلی وسیع اقلام لوازم خانگی اعم از تلویزیون، کولر گازی و سایر موارد مورد نیاز تامین و هرکسی در سیل کنارک کوچکترین خسارتی را متحمل شده بود مورد حمایت دولت قرار گرفت. امیدوارم با حضور نیروهای بومی بتوانیم به انجام این پروژه‌ها سرعت دهیم چراکه در کنار بازسازی خرابی‌های ناشی از سیلاب، آنچه اهمیت دارد ایجاد اشتغال است.

مدرس خیابانی اذعان کرد: هم‌اکنون کنارک به کارگاهی از پروژه‌های عمرانی تبدیل شده به همین دلیل کمبود نیروی انسانی برای اجرای این پروژه‌ها احساس می شود. با توجه اهمیت جمع‌آوری آب‌های سطحی که در سیل کنارک بیشترین خسارت را زد، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی از پنج جبهه شامل دو کانال اصلی از خیابان "شهید بهشتی" به طول 400 متر تکمیل شده و در خیابان "امام خمینی(ره)" 600 متر آن در حال ساخت است.

620 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای 84 طرح اقتصادی سیستان و بلوچستان پرداخت شدسرمایه‌گذاران حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر سیستان و بلوچستان ‌ویژه حمایت می‌شوند ‌مرکز لجستیک دانشگاه علم و صنعت در سیستان و بلوچستان استقرار می‌یابد

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پنج پمپ بزرگ برای جمع‌آوری آب‌های سطحی سفارش دادیم که در 15 تیرماه مستقر و بلافاصله بعد از نصب پمپ‌ها کارایی آنها تست خواهد شد که اگر مشابه اتفاق دی‌ماه 1400 رخ دهد ما شاهد نفوذ آب در خانه مردم نباشیم. در بحث دیوار امنیتی هم‌اکنون همکاران ما مشغول به کار هستند؛ همچنین هماهنگی‌هایی با محیط زیست برای اجرای بهتر این پروژه نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های کنارک بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در این شهرستان اجرا شده و در حال انجام است تا شاهد توسعه سواحل مکران باشیم. عمده مکانی که بیشترین مزیت اقتصادی و جغرافیایی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را در آن می‌توان دید دو شهرستان کنارک و چابهار است.

مدرس خیابانی ادامه داد: امیدوارم با ایجاد صنایع پتروشیمی و فولاد مکران همچنین پروژه تولید دارو و ساخت فرم عینک، در کنار توسعه صنایع متوسط بتوانیم فرمایش مقام معظم رهبری در مورد توسعه سواحل مکران را به عینه محقق کنیم. تلاش می‌کنیم شهرهای ساحلی ما که متصل به دریا بوده و از این ظرفیت الهی بهره‌مند هستند، سایر شهرستان‌ها را مشمول مواهب خدادادی کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مهمترین برنامه ما برای توسعه استان تقویت نیروی انسانی و ارتقا پایگاه اجتماعی نیروهای مهارت محور نسبت به تحصیلات آکادمیک است چرا که  بخش عمده‌ای از این تحصیلات منطبق با نیازهای کاربردی در جامعه ما نیست بنابراین تلاش می‌کنیم در کنار تحصیلات این افراد آموزش‌های عملی و فنی را فرا بگیرند.

وی افزود: دو شرط مهم ما در اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده از مواد و مصالح تولید داخل استان و نیروی انسانی بومی است؛ چرا که بسیاری از نخبگان استان در مرکز و مراکز معتبر آموزشی و پژوهشی می‌درخشند. اگر بتوانیم موضوع اشتغال و مهارت را حل کنیم بسیاری از مشکلات ما در حوزه اجتماعی برطرف خواهد شد بنابراین نیروی انسانی و تقویت آن از هر عامل دیگری مهمتر است.

انتهای پیام/393/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان نیروی انسانی برای اجرای پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

قاسم عسکری‌نسب  اظهار داشت: مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ای طراحی، اجرا و مدیریت گردد تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود.

وی در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی در بندر چابهار گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم از دیدگاه سازمان و از اولویت‌های راهبردی دولت در قالب طرح توسعه سواحل مکران است که ضرورت دارد با حساسیت بالا و از طریق تعامل با پروژه‌های بالادستی استان و سواحل مکران تکمیل و اجرایی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر راهبردی چابهار علاوه بر داشتن حوضچه آرامش وسیع، کانال عریض و عمیق با عمق متوسط منفی ۱۶ متر با کمترین نرخ رسوب گذاری، مجهز به حدود ۲ هزار متر طول اسکله با ظرفیت هست میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال در پایان فاز نخست توسعه که شامل اسکله‌های کانتینری، جنرال کارگو، رو رو، نفتی و پتروشیمی، زیرساخت‌های انبار تخصصی فله، سیلو‌های مکانیزه غلات، سایت ضدعفونی کامیون و تجهیزات مدرن و استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا از جمله مکنده‌های غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت است.

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

عسکری نسب ادامه داد: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت آن به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و پیش بینی می‌شود این بندر به عنوان یک کانون تجاری بین المللی در منطقه و جهان مطرح خواهد شد و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابجایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

وی با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی در نظر گرفته شده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار می‌تواند دروازه ترانزیتی کشور‌های عضو CIS و افغانستان باشد گفت: این بندر نزدیک‌ترین مسیر دریایی به کشور‌های جنوب شرقی آسیا، اروپا و آفریقا محسوب می‌شود که نقش مهمی در کریدور شمال و جنوب ایفا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک