Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیماریابی سریع مانع شیوع بیشتر تب کریمه کنگو در جنوب غرب خوزستان شد و تا امروز تنها یک مورد ابتلای قطعی به این بیماری در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان بستری است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید محمد محمدی امروز سه شنبه هفتم تیر ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش کارشناسان بهداشت در مسیر بیماریابی تب کریمه‌ کنگو، افزایش موارد ابتلا را در منطقه نداشتیم و حال تنها بیمار قطعی نیز نسبت به سه روز گذشته بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این موضوع که بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بخش مراقبت‌های ویژه قلب بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان بستری است، گفت: دو مورد مشکوک دیگر نیز داریم که با توجه به علایم شناسایی شده، احتمالا جواب آزمایش آنها منفی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: برای مقابله با این بیماری نیاز است که شهروندان، گوشت و محصول های دامی را از فروشگاههای مجاز خریداری کنند و از خرید این محصول ها از فروشندگان دوره‌گرد و در مسیر جاده خودداری کنند.

محمدی با اشاره به اینکه نیاز است که بدون استفاده از وسایل حفاظتی(دستکش، روپوش و ...) از تماس با لاشه احشام و خون ترشحات دام پرهیز کنید، بیان کرد: برای از بین بردن بیماری لازم است که گوشت تازه را حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید و بعد از تماس با گوشت و احشای دامی حتما دست‌‎ها را به روش صحیح با آب و صابون بشویید.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: جگر دام تازه ذبح شده را قبل از مصرف به مدت 48 ساعت در یخچال نگهداری و سپس به خوبی پخته و مصرف کنید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان سردرد، تب بالا، کمردرد شدید و درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی را از علایم این بیماری اعلام کرد./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آبادان کارشناسان بهداشت بیمار تب کریمه کنگو منطقه قلب بیمارستان آیت اله طالقانی بستری آزمایش دانشگاه علوم پزشکی شهروندان گوشت فروشگاه جاده لاشه احشام خون دام یخچال آب صابون بهداشت درمان جگر ذبح تب اسهال استفراغ چشم خونریزی تب کریمه کنگو بیمارستان طالقانی آبادان بیماریابی دانشگاه علوم پزشکی آبادان تب کریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر با برگزاری ۵ دیدار در حال پیگیری است.

هوادار2 - صنعت نفت آبادان یک

داور: امیرسامان سلطانی

اخراج:

گل: طالب ریکانی (20)پنالتی برای نفت آبادان/ داریوش شجاعیان(25) کریم اسلامی(28) برای هوادار

-------------

مس رفسنجان صفر  - گل گهر سیرجان یک

داور: سیدرضا مهدوی

اخراج:

گل: سعید سحرخیزان(28)

-------------

ذوب‌آهن اصفهان صفر  - نساجی مازندران یک

داور: مرتضی منصوریان

اخراج:

گل: منصور باقری(4)

-------------

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر

داور: یاسر همرنگ

اخراج:

گل:

-------------

استقلال خوزستان صفر  - ملوان بندرانزلی صفر

داور: کوپال ناظمی

اخراج:

گل:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • جوی ناپایدار در اروند
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز