Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@02:39:36 GMT

برق ۱۰۰ اداره پرمصرف در تهران قطع شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۲۹۶۸

برق ۱۰۰ اداره پرمصرف در تهران قطع شد

سخنگوی صنعت برق گفت: برق حدود ۱۰۰ اداره، دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی پرمصرف در تهران قطع است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی درباره تاثیر تغییر ساعت اداری در مصرف برق افزود: در ابتدا یک هدف‌گذاری ۸۰۰ مگاواتی داشتیم که با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در این بخش وجود دارد تا یک هزار مگاوات پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم صرفه‌جویی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۷۰ درصد از هدف‌گذاری انجام شده و به‌طورقطع همه این اقدامات می‌تواند کمک کند تا تأمین برق پایدار را در تابستان برای همه هم‌وطنان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، در هفته گرمی به سر می‌بریم و پیش‌بینی می‌کنیم طی امروز و فردا مصرف برق کشور از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کند.

رجبی مشهدی ضمن پیش‌بینی فزونی مصرف برق در روزهای جاری، از مردم خواست به‌ویژه در ساعات اوج مصرف با عدم استفاده از دستگاه‌های پرمصرف برقی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی، صنعت برق را یاری کنند.

رمزارزهای مجاز خاموش شده‌اند

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره رمز ارزها گفت: ۲۰۰ مگاوات رمزارز مجاز در کشور فعالیت دارند که بر اساس مقررات و محدودیت‌هایی که در دوره اوج بار داریم، فعلاً از مدار خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از رفع محدودیت‌ها و گذر از روزهای اوج بار، دوباره اجازه استفاده از شبکه برق را برای استخراج رمزارز خواهند داشت.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی موظف‌اند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: قطع برق ادارات ، ادارات پرمصرف ، قطعی برق ، مصطفی رجبی مشهدی ، قطع برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قطع برق ادارات ادارات پرمصرف قطعی برق قطع برق شبکه برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت