Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:16:45 GMT

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۳۲۲۹

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و آمریکا

روسای جمهور ترکیه و آمریکا به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه با جو بایدن همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای از جمله محورهای این مذاکرات بود.

بر اساس بیانیه نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، طرفین درباره اجلاس سران ناتو در مادرید و دیدار با هم در حاشیه این اجلاس گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز با بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کردم. وی اظهار داشت که خواستار دیدار دوجانبه در حاشیه اجلاس ناتو است و من هم از این درخواست استقبال کردم.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص عضویت سوئد و فنلاند در ناتو نیز گفت: اگر قرار باشد سوئد و فنلاند به عضویت ناتو درآیند، باید نگرانی‌های امنیتی ترکیه، به‌ عنوان عضو 70 ساله این سازمان را نیز مدنظر قرار دهند. درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را در نشست چهارجانبه مورد ارزیابی قرار خواهیم داد؛ وعده‌های پوچ نمی‌خواهیم، ​​ما خواستار مشاهده نتیجه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اردوغان اردوغان جمهور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و جنایت رخ داده در فلسطین اشغالی به روسای دانشگاههای آمریکا نامه نوشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزایی شهرابی در این نامه‌ نوشته است: دانشگاه‌های ایران اسلامی به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری برای تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.

وی افزود:در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهارکرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده است، عمیقاً نگران کننده است؛ این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می شود.

میرزایی شهرابی ادامه داد:با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه، از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که اقداماتی را که حقوق بشر را نقض می کند، محکوم کنیم، و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌و‌گوی باز را تشویق کنیم.

وی در این نامه آورده است: به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت [از آرمان‌ صلح و عدالت] هستند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: ما از همه دست اندرکاران می خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند، تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

گفتنی است؛ از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود 550 نفر دستگیر شده اند؛این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!