Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای ثبت یک لحظه جادویی در زندگی خود نیاز به عکس خوب دارید و برای ثبت این عکس خوب، کیفیت بالای دوربین ضروری است. در این شرایط، حمل یک موبایل دوربین‌دار بسیار راحت‌تر از حمل یک DSLR بسیار حجیم است. بیشتر ما دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را دست‌کم می‌گیریم و فکر می‌کنیم که تنها می‌توانیم عکس‌های خوبی با دوربین‌ها بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدین دلیل است که ما چندان در مورد قابلیت‌های دوربین‌های گوشی‌های هوشمند چندان نمی‌دانیم. به همین دلیل، ما قصد داریم شما را با چند راز مهم برای بالا بردن کیفیت دوربین در گوشی‌های هوشمند آشنا کنیم. بنابراین، اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

از برنامه‌های دوربین شخص ثالث استفاده کنید

برای بالا بردن کیفیت دوربین در گوشی خود می‌توانید از برنامه‌های دوربین شخص ثالث استفاده کنید زیرا آن‌ها از ویژگی‌های بیشتری نسبت به برنامه اصلی دوربین برخوردارند. اگر گوشی اندرویدی ندارید و به دنبال یکی گوشی اندرویدی با قیمت مناسب هستید، خرید گوشی پوکو f3 (poco f3) می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. پوکو اف تری که متعلق به شرکت شیائومی است از 128 گیگ ظرفیت ذخیره‌سازی برخوردار است که می‌تواند برای عکاسی بسیار مناسب باشد. بنابراین، در خرید گوشی پوکو اف 3 به‌هیچ‌عنوان شک نکنید.

ProCapture Free یکی از بهترین برنامه‌های دوربین برای گوشی‌های اندروید است که به‌طور منظم ویژگی‌ها، حالت‌ها و فیلترهای جدیدی را برای عکاسی به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از این‌گونه اپلیکیشن‌ها می‌توانید تصاویر باکیفیت‌تری داشته باشید.

لنزها را به‌خوبی تمیز کنید

لنزها نقشی حیاتی در عکس گرفتن دارند. بنابراین، یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای افزایش کیفیت دوربین در گوشی‌های اندروید، تمیز کردن لنزهاست. تمام گردوغبار و همچنین اثرانگشت‌هایی که بر روی لنزها می‌بینید را پاک کنید. این راهکار می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت عکس‌ها داشته باشد. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که حتما برای تمیز کردن لنزها از دستمال نرم و مخصوص استفاده کنید تا بر روی آن‌ها خط و خش ایجاد نشود.

تنظیمات دوربین گوشی خود را بررسی کنید

بسیاری از ما تنها به حالت پیش‌فرض و خودکار گوشی خود متکی هستیم. این در حالی است که وقتی تنظیمات دوربین گوشی خود را بررسی می‌کنید حالت‌های متنوعی را مشاهده می‌کنید. اگرچه گوشی‌های هوشمند از تنظیمات متفاوتی برخوردار هستند اما همه ما باید در مورد نحوه کنترل نوردهی، فوکوس و تعادل رنگ سفید اطلاعات داشته باشیم. با استفاده از تنظیمات دوربین گوشی می‌توانید کیفیت تصاویر را بهبود ببخشید. علاوه بر این، حالت پانوراما که در بیشتر گوشی‌ها وجود دارد برای گرفتن عکس از مناظر بسیار عالی است.

از دوربین پشتی گوشی بیشتر استفاده کنید

دوربین جلوی گوشی بیشتر برای گرفتن سلفی و همچنین، ویدئوکنفرانس استفاده می‌شود اما دوربین پشتی گوشی کاربرد بیشتری دارد. دوربین جلو مگاپیکسل‌های کمتری نسبت به دوربین پشت دارد و بنابراین، برای اینکه کیفیت عکس‌ها را افزایش دهید بهتر است از دوربین پشت بیشتر استفاده کنید. همچنین، می‌توانید با نصب Frontback هم از دوربین جلو و هم از دوربین پشت استفاده کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد هم با دوربین عقب و هم با دوربین جلو عکس بگیرید.

رزولوشن بالا را در نظر بگیرید

کیفیت تصاویر به این موضوع بستگی دارد که رزولوشن چقدر بالاست. وقتی در حال عکس گرفتن هستید بر روی سوژه زوم نکنید زیرا این کار باعث کاهش رزولوشن می‌شود. برای اجتناب از این کار می‌توانید به سوژه نزدیک‌تر شوید. از سوی دیگر، عکس‌های دارای رزولوشن بالا به فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیاز دارند که برای حل این مسئله می‌توانید عکس‌ها را به‌جای ذخیره کردن در حافظه داخلی، در حافظه خارجی ذخیره کنید. برای این کار می‌توانید از کارت SD یا فضای ذخیره‌سازی ابری استفاده کنید.

همچنین، اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی با دوربین باکیفیت و همچنین، قیمت مناسب دارید، گوشی سامسونگ گلکسی ا هفتاد و دو 5G (Galaxy A72 5G) می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. گوشی a72 samsung یا آ 72 یک گوشی میان‌رده و البته باکیفیت است که به‌خصوص برای افرادی که بودجه کمی دارند طراحی شده است. بنابراین، اگر نمی‌خواهید برای خرید گوشی هزینه زیادی کنید گوشی A72 با توجه به مشخصات و قیمت خوبی که دارد انتخاب بسیار مناسبی است.

از سه‌پایه و تک‌پایه استفاده کنید

سه‌پایه‌ها و تک‌پایه‌ها وضوح دلخواه شما را فراهم می‌کنند. مونوپادها یا تک‌پایه‌ها به شما کمک می‌کنند از فاصله دور عکس بگیرید و بنابراین، برای گرفتن سلفی از فاصله دور بسیار عالی هستند. در مقابل، سه‌پایه‌ها برای عکاسی با سرعت شاتر پایین مناسب هستند. خوشبختانه سه‌پایه‌ها و تک‌پایه‌ها کوچک و قابل‌حمل هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی با خود در هر جایی حمل کنید. با استفاده از سه‌پایه می‌توانید از زوایای ناممکن عکس بگیرید. هر دوی این ابزارها برای عکاسی عالی هستند و برای کیفیت تصاویر دوربین می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید.

نورپردازی را بهتر کنید

وقتی می‌خواهید عکاسی کنید همیشه به جایی بروید که در آنجا نور بهتر باشد. این می‌تواند هر گوشه‌ای از خانه با نور بهتر باشد یا می‌توانید در فضای بیرون عکس بگیرید. نورپردازی بهتر می‌تواند کیفیت دوربین را افزایش دهد و باعث شود که عکس‌های شما دلپذیرتر باشند. هنگام عکاسی در داخل خانه می‌توانید در قسمت‌های نزدیک به پنجره‌ها یا درها عکس بگیرید. تا جایی که می‌توانید برای عکاسی از نور طبیعی استفاده کنید. همچنین، می‌توانید برای داشتن تجربه بهتر از عکاسی از اپلیکیشن‌های عکاسی در شب استفاده کنید.

از برنامه‌های ویرایش عکس استفاده کنید

برنامه‌های ویرایش عکس می‌توانند کیفیت تصاویر شما را افزایش بیشتری دهند. پس اینکه عکس‌های موردنظر خود را گرفتید، چند برنامه مفید ویرایش عکس نصب کنید و با استفاده از آن‌ها تصاویر خود را ویرایش کنید تا زیباتر و باکیفیت‌تر به نظر برسند. برخی از این برنامه‌ها Pixlr Express و Photoshop Express هستند که عملکردهای متفاوتی را برای ویرایش عکس‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند.

درنهایت، اگرچه خرید گوشی دارای دوربین باکیفیت برای عکاسی بسیار مهم است اما این بدین معنی نیست که یک گوشی معمولی نمی‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد. شما می‌توانید با استفاده از برخی راهکارها، کیفیت دوربین گوشی خود را افزایش دهید و به‌این‌ترتیب از حداکثر پتانسیل تلفن همراه خود استفاده کنید. بنابراین، دفعه بعد که خواستید عکاسی کنید نکاتی که در این مقاله مطرح شد را به یاد داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد کاظمی حسین طائب شیائومی گوشی هوشمند رپرتاژ آگهی محمد کاظمی حسین طائب کیفیت دوربین در گوشی گوشی های هوشمند استفاده کنید کیفیت تصاویر دوربین گوشی برای عکاسی عکس بگیرید ویرایش عکس برنامه ها خرید گوشی گوشی خود سه پایه تک پایه گوشی ها پایه ها عکس ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کابل otg وصل نمیشه؟

اتصال فلش به گوشی از طریق کابل OTG، امکانی را فراهم آورده است تا بدون نیاز به کامپیوتر فلش را به گوشی وصل کنید. اما گاهی اوقات، ممکن است با وصل نشدن این کابل به دستگاه مواجه شوید. سوال «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» باید گفت دلایل مختلفی از جمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علت این مشکل هستند. از جمله مهم‌ترین عوامل می‌توان به خرابی پورت دستگاه، عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل، ناسازگاری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، اشاره کرد. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

اتصال فلش به گوشی از طریق کابل OTG، امکانی را فراهم آورده است تا بدون نیاز به کامپیوتر فلش را به گوشی وصل کنید. اما گاهی اوقات، ممکن است با وصل نشدن این کابل به دستگاه مواجه شوید. سوال «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» باید گفت دلایل مختلفی از جمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علت این مشکل هستند. از جمله مهم‌ترین عوامل می‌توان به خرابی پورت دستگاه، عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل، ناسازگاری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، اشاره کرد.
برای دریافت پاسخی جامع و کامل برای «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» فقط کافی است 5 دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.
  ناسازگاری نرم‌افزاری؛ اصلی‌ترین علت وصل نشدن otg
یکی از اصلی‌ترین دلایل وصل نشدن کابل OTG به تلفن همراه، ناسازگاری نرم‌افزاری است. زمانی که دریابید کابل OTG سازگار نیست، باید نسبت به رفع علت ناسازگاری اقدام کنید؛ زیرا به این مشکل زمانی رخ می‌دهد که سیستم عامل دستگاه به‌روز نباشد. هم‌چنین ممکن است علت خرابی یا وصل نشدن کابل otg، پشتیبانی نکردن
گوشی از درایو فلش باشد. برای حل این مشکل، ابتدا باید بررسی کنید که سیستم عامل دستگاه به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده است.
علاوه‌بر این، بررسی تنظیمات USB و اطمینان از فعال بودن گزینه‌های مرتبط با OTG در تنظیمات گوشی نیز روی فعالیت صحیح otg‌ تاثیر خواهد داشت. در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG کار نمی‌کند؟» باید گفت اگر دستگاه شما به‌روز است و همچنان با مشکل مواجه هستید، نصب برنامه‌های جانبی مفید خواهد بود. البته که باید از سلامت رابط نیز اطمینان خاطر کافی را داشته باشید. فرقی نمی‌کند خرید عمده فلش otg را از کجا انجام داده‌اید، مهم است برای خرید فلش مموری کیفیت ساخت و گارانتی فلش otg را بررسی کنید.
    چرا کابل otg وصل نمیشه؟ خرابی یا معیوب بودن کابل
در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG سازگار نیست؟» باید گفت معیوبی کابل می‌تواند مانع ایجاد اتصال otg با گوشی شود. ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت یا نگهداری نامناسب، کابل otgَ، دچار خرابی شده باشد. برای تشخیص این مشکل، ابتدا کابل OTG را با دستگاه دیگری تست کنید. هم‌چنین بررسی ظاهری کابل برای یافتن هرگونه آسیب از جمله پارگی، خمیدگی شدید در نزدیکی اتصالات یا سوختگی روکش کابل برای تشخیص سلامت otg‌ مفید است.
البته که برای جلوگیری از این مشکلات، پیشنهاد می‌‌کنیم رابط otg بدون کابل خریداری کنید. این رابط‌ها مانند یک فلش کوچک هستند که با روکش پلاستیکی یا فلزی سخت پوشانده شده‌اند که مقاومت otgها را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که سلامت otg روی کیفیت فعالیت فلش مموری نیز تاثیر خواهد داشت. از‌همین‌رو برای حفظ کیفیت otg و فلش مموری، در زمان خرید فلش و اوتی‌جی، قیمت فلش ۱۲۸ گیگ یا سایر مدل‌ها را همراه با سرعت و کیفیت ساخت آن‌ها به دقت بررسی کنید.
  خرابی پورت دستگاه؛ علتی برای وصل نشدن رابط otg
زمانی که پورت گوشی خراب باشد، اتصال بین otg‌ و موبایل برقرار نمی‌شود. در این زمان ممکن است با نشانه‌هایی از جمله قطع و وصل شدن اتصال یا متصل نشدن فلش مواجه شوید. برای حفظ کیفیت فلش مموری، مهم است به سراغ خرید کابل OTG مرغوب اقدام کنید.
در پاسخ به سوال «چگونه کابل OTG را تست کنیم؟» باید گفت امکان تست کابل او‌تی‌جی وجود ندارد، اما خرید از مراکز معتبر می‌تواند برای دریافت محصول باکیفیت موثر باشد. برندهای معتبر تولید کننده فلش مموری و انواع otg، همواره خدمات گارانتی فلش مموری را نیز در نظر می‌گیرند تا رفاه مشتریان کاملا فراهم باشد.
    چرا کابل otg وصل نمیشه؟ خرابی یا معیوب بودن کابل
در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG سازگار نیست؟» باید گفت معیوبی کابل می‌تواند مانع ایجاد اتصال otg با گوشی شود. ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت یا نگهداری نامناسب، کابل otgَ، دچار خرابی شده باشد. برای تشخیص این مشکل، ابتدا کابل OTG را با دستگاه دیگری تست کنید. هم‌چنین بررسی ظاهری کابل برای یافتن هرگونه آسیب از جمله پارگی، خمیدگی شدید در نزدیکی اتصالات یا سوختگی روکش کابل برای تشخیص سلامت otg‌ مفید است.
البته که برای جلوگیری از این مشکلات، پیشنهاد می‌‌کنیم رابط otg بدون کابل خریداری کنید. این رابط‌ها مانند یک فلش کوچک هستند که با روکش پلاستیکی یا فلزی سخت پوشانده شده‌اند که مقاومت otgها را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که سلامت otg روی کیفیت فعالیت فلش مموری نیز تاثیر خواهد داشت. از‌همین‌رو برای حفظ کیفیت otg و فلش مموری، در زمان خرید فلش و اوتی‌جی، قیمت فلش ۱۲۸ گیگ یا سایر مدل‌ها را همراه با سرعت و کیفیت ساخت آن‌ها به دقت بررسی کنید.
  خرابی پورت دستگاه؛ علتی برای وصل نشدن رابط otg
زمانی که پورت گوشی خراب باشد، اتصال بین otg‌ و موبایل برقرار نمی‌شود. در این زمان ممکن است با نشانه‌هایی از جمله قطع و وصل شدن اتصال یا متصل نشدن فلش مواجه شوید. برای حفظ کیفیت فلش مموری، مهم است به سراغ خرید کابل OTG مرغوب اقدام کنید.
در پاسخ به سوال «چگونه کابل OTG را تست کنیم؟» باید گفت امکان تست کابل او‌تی‌جی وجود ندارد، اما خرید از مراکز معتبر می‌تواند برای دریافت محصول باکیفیت موثر باشد. برندهای معتبر تولید کننده فلش مموری و انواع otg، همواره خدمات گارانتی فلش مموری را نیز در نظر می‌گیرند تا رفاه مشتریان کاملا فراهم باشد.

دیگر خبرها

  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟