Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حیدری عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از طرح بسیج جامعه عشایری برای سمپاشی جایگاه‌ها و واحدهای دامی در منطقه عشایری اصلاندوز اظهار کرد: بسیج عشایر در کنار گروه‌های جهادی بسیج سازندگی کمر همت بستند تا در شرایط شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» با آفت کنه مقابله کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ده‌ها مرکز نگهداری دام در جامعه عشایری و روستایی اصلاندوز، پارس‌آباد و بیله‌سوار مورد سمپاشی قرار گرفته و این فعالیت‌ها همچنان تا بهبود شرایط و رفع کنه آلوده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده بسیج عشایر استان اردبیل گفت: بسیج در همه مقاطع سخت در کنار آحاد مردم به ویژه گروه‌های تولیدکننده و جامعه عشایری و روستایی بوده و سعی کرده تا با مقابله با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و یا مختص دام جلوی تلفات و یا انتشار ویروس را بگیرد.

حیدری افزود: تمام سعی ما بر این است تا در آستانه عید قربان در بر خرید و فروش دام و نگهداری مقطعی آن افزوده می‌شود، با عامل انتشار بیماری «تب کریمه کنگو» که کنه است، برخورد جدی شده و با سمپاشی و ضد عفونی این محل‌ها جلوی انتشار ویروس و آفت گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی دامداران جامعه عشایری و روستایی سلامت دام و ذبح مناسب را در ایام پیش رو شاهد باشیم که قطعاً دامپزشکی در این زمینه به صورت تخصصی تأییدیه بهداشتی ارائه کرده تا مردم از سلامت دام اطمینان حاصل کنند.

فرمانده بسیج عشایر استان اردبیل اضافه کرد: سعی بر این است تا با همکاری دامپزشکی، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی نیز همتی راستین انجام دهند تا شاهد برچیده شدن بساط بیماری «تب کریمه کنگو» و آثار و تبعات نامبارک آن باشیم.

کد خبر 5526023

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج عشایری تب کریمه کنگو سم پاشی شهرستان اصلاندوز گروههای جهادی بسیج سازندگی شهرستان بیله سوار اردبیل شهرستان پارس آباد عید سعید قربان ضدعفونی دامپزشکی بوشهر خطبه های نماز جمعه شیراز مواد مخدر سنندج قوه قضاییه اردبیل ویروس کرونا خراسان رضوی مشهد ایلام بیرجند هفته قوه قضاییه آمار کرونا تب کریمه کنگو جامعه عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

محمد حسین جعفری افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی گفت: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، افزود: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد