Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی علیایی عصر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد ۱۱ مدال آسیایی و بین المللی بوده و پنج مدال قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی است که برای بازه زمانی ۱۰۰ روزه در نوع خود یک رکورد بی سابقه در کشتی قم محسوب می شود.

وی افزود: ۳۴ مدال سهم کشتی گیران قم در سال۱۴۰۰ در میادین مختلف بود که با آماری که در حال حاضر شاهد آن هستیم نشان از به ثمر نشستن تلاش های جامعه کشتی و مربیان در سال های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیایی ادامه داد: تعداد ۴۶ ورزشکار قمی حاضر در اردوهای مختلف تیم ملی حضور دارند که سهم کشتی از این تعداد ۲۱ ورزشکار می باشد که نشان از افزایش کمی و همچنین کیفی کشتی استان قم است.

رییس هیات کشتی قم افزود: حرکت روبه رشد کشتی استان قم در طول سالیان اخیر امروز به گونه ای به بار نشسته که در تمامی رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته فرنگی، استان قم اردو نشین تیم های ملی دارد.

وی گفت: کشتی قم در حال حاضر در رده نونهالان دارای دو عضو تیم ملی ، در رده سنی نوجوانان یک اردو نشین، در رده جوانان سه کشتی گیر و یک مربی از قم، و در رده بزرگسالان دو ملی پوش است.

وی ابراز داشت: در رشته کشتی آزاد هم شاهد بروز و ظهور کشتی گیرانی هستیم که در مسابقات مختلف کشوری خوش درخشیدند و صاحب سکوهای کشوری شدند که نتیجه آن نیز حضور نمایندگانی از استان قم در اردوهای رده سنی نونهالان و نوجوانان هستیم که امید به تداوم آن داریم.

علیایی افزود: تیم کشتی فرنگی قم به عنوان با سابقه ترین تیم کشتی کشور در لیگ کشوری است و امسال نیز در صدد حضور در این لیگ هستیم که البته امیدواریم موانع مالی موجب عدم حضور تیم قم در این رویداد نباشد.

وی عنوان کرد: تعداد بیمه شده ورزشی کشتی استان قم در سال های گذشته ۱۷۰۰ نفر بود که مربوط به قبل از شرایط کرونایی است اما در حال حاضر شاهد عدد رو به رشد ۱۸۵۰ نفر هستیم.

رئیس هیات کشتی استان قم اظهار داشت: اگر امروز ورزش کشتی استان قم شکوفا است نتیجه داشتن ریشه های پرقدرت و قوی است که همان پیشکسوتان هستند.

علیایی افزود: قم تنها دارای دو سالن کشتی است که یکی از آنها سالن کشتی مرحوم سلطانی نژآد واقع در مجموعه ورزشی تختی است و دیگری خانه کشتی مجموعه ورزشی جواد الائمه است.

برچسب‌ها کشتی فرنگی قم کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی قم کشتی کشتی فرنگی قم کشتی کشتی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد

دارنده دو نشان نقره و یک برنز وزن ۷۹ کیلوگرم جهان که به تازگی مدال طلای قهرمانی آسیا را به دست آورده، اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در حالی که یک سهمیه کشتی آزاد برای المپیک باقی مانده و قرار است محسن کاوه همراه با علیرضا سرلک به همین منظور هفته آینده راهی ترکیه شود، اردوی آزادکاران هم‌اکنون در کمپ تیم‎های ملی در جریان است.

محمد نخودی که به عنوان نفر اول چرخه 79 کیلوگرم سال 2024، فروردین ماه مدال طلای این وزن را در مسابقات قهرمانی آسیا از آن خود کرد، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف اردو را ترک کرد تا کارهای فیزیوتراپی‌اش را دنبال کند.

این کشتی‌گیر سال گذشته مدال برنز جهان را از آن خود کرد و برخلاف سایر مدعیان اوزان غیرالمپیکی، وزنش را تغییر نداد و در همین وزن 79 کیلوگرم ماند.

او ملی‌پوش احتمالی این وزن ایران در رقابت‌های جهانی 2024 اوزان غیر المپیکی در آلبانی -درصورت صدور ویزا از سوی میزبان- خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان