Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری استان فارس،عصر هفتمین روز تیرماه ۱۴۰۱ با حضور استاندار و مسئولان ارشد اجرایی این استان تشکیل جلسه داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس سه شنبه در این جلسه گفت: توجه به محیط زیست لازمه دست یابی به توسعه پایدار است اما در صدور مجوزات سرمایه گذاری باید هزینه و فایده هر طرح مقایسه و براساس آن تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن ربانی زاده اظهار داشت: بعضا تصمیم گیری ها در حوزه سرمایه گذاری با عجله انجام می شود که این رویه به تحقق اهداف تعیین شده در این بخش کمکی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: سرمایه گذار نباید در پیچ و خم بروکراسی اداری سردرگم و خسته شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه باید بخش سرمایه گذاری در سطح شهرستان‌ها و فرمانداری‌های سراسر استان فعال شود،گفت: تسهیل مسیر سرمایه گذاری باید از شهرستان‌ها انجام و براساس الگو شهرستانی انجام شود.

ربانی زاده با بیان اینکه سرمایه گذاران فارس نیازمند مشاوره اصولی هستند گفت: سرمایه گذار باید با مشاوره اصولی در مسیر درست هدایت و راه پیش روی این قشر موثر هموار شود.

مجوز را از درگاه ملی مجوزها اخذ کنید

بابک دایی؛ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استانداری فارس نیز گفت: سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور از ابتدای سال جاری شروع به کار کرده و هر متقاضی می‌تواند مجوز مورد نیاز خود را از طریق این سامانه دریافت کند.

فضای نامناسب کسب و کار،انگیزه سرمایه گذار را می رباید

مشاور استاندار فارس و دبیر قرارگاه جهادی اشتغال در ادامه این جلسه گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت بهیود محیط کسب و کار است زیرا محیط نامناسب کاری انگیزه سرمایه گذاران را نیز می گیرد.

حشمت کوشکی اظهار داشت: طراحی و اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری برای روان سازی این مسیر بوده که نمونه مشابه این طرح در کشورهایی مانند تایلند سالهای پیش به اجرا درآمده و موفقیت آمیز نیز بوده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذار نباید در پیچ و خم اداری معطل بماند و ضروری است دستگاه های اجرایی بصورت یکپارچه مدیریت و وظیفه صدور مجوزات را به دوش بکشند.

مشاور استاندار فارس اضافه کرد: تغییر نگرش مدیران در امر سرمایه گذاری امر مهمی است.

چرا سرمایه گذاران از طرح‌های فارس استقبال نمی کنند؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز گفت: در قالب طرح پنجره واحد سرمایه گذاری باید زمان لازم برای صدور مجوز از قبل مشخص و در معرض دید متقاضی قرار داشته باشد و هرگز مدت زمان صدور مجوز سرمایه گذاری در بخش های مختلف از ۱ ماه فراتر نرود.

جمال رازقی جهرمی افزود: ضروری است که این بررسی صورت گیرد که آینده این استان نیازمند چه میزان سرمایه گذاری است و همچنین دلیل عدم استقبال سرمایه گذاران از طرح های این استان نیز عارضه یابی شود.

برچسب‌ها سرمایه گذاری استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری استانداری فارس فارس سرمایه گذاری استانداری فارس فارس سرمایه گذاری سرمایه گذاران سرمایه گذار صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی شهرداری ها افزود: جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی دارد که شهرداری باید بستر و زیرساخت های زیست مومنانه را تامین کند.

یعقوب هوشیار امروز، شنبه هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها، گفت: طبق منشور نهج البلاغه که امیرالمومنین(ع) برای تمام بشریت و به ویژه شیعیان فرموده این است که ما نباید از توجه به امورات جزئی مردم غافل شویم و این امر با شوراهای کاخ‌نشین و فاصله با مردم فرودست امکان پذیر نیست.

وی به عدم تصدی گری دولت در امور شورا ها تاکید کرد ‌و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) باید سیاست بالادستی دولت که امکان مدیریت و اداره توسط شوراهای اسلامی دارند، به این ارگان تخفیف و تفویض شود و کار های اجرایی دولت نیز کاهش یابد.

هوشیار تصریح کرد: عملکرد شوراها قابل دفاع بوده و تقاضا داریم مرجعیت شوراها در امور شهری باشد که تمام دستگاه و ارگان‌های حکومتی شوراها را در راس امور شهری بدانند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد