Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@17:23:24 GMT

آمریکا یک نفتکش حامل نفت روسیه را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۶۰۴۳

آمریکا یک نفتکش حامل نفت روسیه را متوقف کرد

به گزارش فارس، رسانه‌ها شبانگاه سه شنبه به وقت تهران از متوقف شدن یک فروند نفتکش حامل نفت روسیه از سوی آمریکا خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال»گزارش کرد که ایالات متحده یک فروند کشتی را که از روسیه که با محموله‌ای از محصولات سوختی به سمت ایالت «لوئیزیانا» حرکت می‌کرد، متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال استریت ژورنال گزارش کرده که این نفتکش که دیتونا» نام دارد توسط شرکت حمل کالای «ویتول» اجاره شده است. این شرکت نیز اعلام کرده که از تحریم‌ها علیه روسیه پیروی می‌کند.

نفتکش دیتونا متعلق به شرکت یونانی «تی‌ام‌اس تانکرز» است و توسط  شرکت ویتول در سوئیس اجاره شده است. داده‌ها نشان می‌دهد که این کشتی از شبه جزیره «تامان» روسیه در دریای سیاه در اوایل ژوئن با حمل نفت کوره و گازوئیل حرکت کرد و قرار بود روز یکشنبه به شهر  نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا برسد.

مقامات دریانوردی آمریکا مدعی شده اند که قصد بررسی کردن این کشتی را دارند.

به دنبال آغاز بحران اوکراین، آمریکا  فشارهای اقتصادی بی سابقه‌ای را بر روسیه وارد کرده است. « این کشور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه را  هم به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد و فروردین‌ماه هم کاخ سفید در بیانیه‌ای جدید از افزوده شدن اسامی اعضای خانواده رئیس‌جمهور و وزیر خارجه روسیه به فهرست تحریم‌ها خبر داد.

البته اقدام‌های آمریکا از سوی روسیه بی پاسخ نمانده است 

 به طوریکه وزارت خارجه روسیه   روز سه‌شنبه  فهرست تحریم‌های آمریکا را گسترش داد و ۲۵ نفر دیگر از جمله همسر و دختر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را در آن قرار داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«در پاسخ به تحریم‌های روزافزون آمریکا علیه شخصیت‌های سیاسی و عمومی روسیه، ۲۵ شهروند آمریکایی که در میان آن‌ها مسئولان شکل‌گیری رویه روس‌هراسی سناتورها، اعضای گروه موسوم به "مک‌فول یرماک" که در حال تدوین توصیه‌هایی در خصوص اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه هستند و همچنین اعضای خانواده جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.»

وزارت خارجه روسیه افزود، به طور خاص، «جیل بایدن» همسر رئیس‌جمهور آمریکا و دخترشان «اشلی بایدن» به فهرست سیاه اضافه شدند.

پیشتر نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته بود که تحریم‌ها شمشیر دو لبه بود و سران کشورهای اروپایی با اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه، ضربه چشمگیری به اقتصادهای خود وارد آورده‌اند. وی افزود که خسارت‌های مستقیم اتحادیه اروپا از تحریم‌ها می‌تواند از ۴۰۰ میلیارد دلار در یک سال فراتر رود و هزینه آن نیز بر دوش شهروندان اتحادیه اروپا خواهد بود.

روسیه در پنجم اسفندماه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین به این کشور اروپایی حمله کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌‌اند. 

منبع: الف

کلیدواژه: فهرست تحریم ها خارجه روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان