Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@19:43:57 GMT

باند ۶ نفره کلاهبرداری در اینستاگرام منهدم شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۶۲۱۷

باند ۶ نفره کلاهبرداری در اینستاگرام منهدم شد

به گزارش تابناک به نقل از مهر، رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۶ نفره‌ای که از طریق فروش لباس در اینستاگرام و عدم ارسال کالا بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

 سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت خانمی به پلیس فتا شهرستان نجف آباد مبنی بر توسط یکی از صفحات مجازی فروش لباس در اینستاگرام مورد کلاهبرداری واقع شده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فرد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغ فروش لباس مواجه شده و وقتی با فروشنده تماس می‌گیرد وی از او می‌خواهد تا مبلغ مورد نظر را برایش واریز کند تا لباس برایش ارسال شود، اما بعد از واریز پول نه تنها هیچ لباسی برایش ارسال نمی‌شود بلکه فروشنده دیگر جوابگوی تماس‌هایش نبوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بلافاصله در این راستا جستجوهای تخصصی و علمی در فضای مجازی انجام و در نهایت هویت ۳ نفر از متهمان این پرونده در نجف آباد شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ مرتضوی، با تحقیقات صورت گرفته از متهان ۳ نفر متهم اصلی دیگر نیز که اعضای یک خانواده و دارای سوابق مشابه بودند نیز در شهرستان برخوار دستگیر و به ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان با شیوه مذکور اعتراف کردند که با اقرار صریح این افراد به ارتکاب عمل مجرمانه خود، برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی می‌گوید: در گوشی تلفن همراه متهمان شش صفحه اینستاگرامی مرتبط با فروش لباس و کلاهبرداری کشف شد و ۵ مال باخته در این پرونده شناسایی شدند. کسانی که به این روش مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می‌توانند برای انجام شکایت به پلیس فتا شهرستان نجف آباد مراجعه کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه رئیس پلیس فتا مقام انتظامی باند کلاهبرداری اینستاگرام حسین طائب مذاکرات دوحه فروش لباس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم

دادستان عمومی و انقلاب قم از شناسایی، انهدام و صدور کیفرخواست برای متهمین باند حرفه‌ای و سازمان یافته جعل، کلاهبرداری و انتقال اسناد ملکی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب اظهار داشت: این باند با شناسایی املاک با ویژگی‌های خاص و جعل قولنامه‌های غیررسمی انتقال آن‌ها و طرح دادخواست حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی با شگردهای متقلبانه، اقدام به ابطال سند رسمی مالکین واقعی و صدور سند رسمی به نام متهمین می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان این‌که با شکایات مردمی و انجام تحقیقات فنی این باند کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی شد، افزود : با صدور دستورات قضایی شعبه 2 دادستانی استان، هفت نفر از متهمان سابقه‌دار این باند شناسایی و رسیدگی تخصصی به اتهامات آنان آغاز شد.

وی در خصوص شگرد این باند، تصریح کرد: آنها با شناسایی و کسب اطلاعات و مدارک قطعات و زمین‌های مختلف با اسناد رسمی و عادی دارای ویژگی‌های خاص، مبادرت به تنظیم قولنامه‌های عادی جعلی بین مالکان و همدستانشان یا افرادی که در گذشته فوت شده‌اند می‌نمود و با طرح دادخواست‌های حقوقی با شگردهای متقلبانه و مجرمانه اقدام به اخذ سندهای رسمی برای این املاک کرده و در نهایت اقدام به فروش و انتقال رسمی آن در بازار به افرادی که هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند می‌کردند.

غریب استفاده از سند مجعول انتقال مال غیر کلاهبرداری و جعل سندهای عادی را از اتهامات مندرج در کیفرخواست متهمان این باند برشمرد و گفت: تاکنون بیش از 20 شکایت از این متهمان در دادسرای قم ثبت شده‌است، این افراد با اقدامات مجرمانه خود موفق به اخذ 18 مورد صدور اجراییه و ابطال اسناد رسمی مالکان اصلی و اخذ سند رسمی به نام خود شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به این‌که زمین‌های دارای مالکین فوت شده، املاکی که سالیان زیاد بلاتکلیف از سوی مالکان و وارثان آن‌ها مانده است و زمین‌هایی که مالکان اصلی آن‌ها در خارج از کشور ساکن هستند بیشتر در خطر نقل و انتقالات غیرقانونی هستند، عنوان کرد : برخی مالکان مالباخته در این پرونده به دلیل عدم ثبت‌نام در سامانه ثنا از روند دادرسی حقوقی علیه املاک شان بی‌اطلاع مانده بودند.

وی با بیان این‌که خریداران این املاک که با سند رسمی اقدام به خرید و ساخت این زمین‌ها کرده اکنون دچار مشکلات عدیده به لحاظ مالی و حقوقی شده‌اند، هشدار داد: ضروری است شهروندان برای تمامی اعضای خانواده خود بالاخص افراد مسن خانواده در سامانه ثنا ثبت‌نام نمایند تا از سوءاستفاده های احتمالی از مشخصات و اطلاعاتشان به سرعت مطلع شوند.

دادستان قم اظهار داشت: همچنین نسبت به املاک و اموال بلاتکلیف خود حساسیت و پیگیری لازم را داشته باشند و نظارت و سرکشی مستمر نسبت به این املاک را به عمل آورند؛ وارثان مالکان متوفی حتی‌الامکان نسبت به تعیین تکلیف اموال وراثتی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد