Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@22:50:06 GMT

ترکیه موافق پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو شد!

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۶۲۷۳

ترکیه موافق پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو شد!

منابع خبری از توافق ترکیه با سوئد و فنلاند دو کشور واقع در شمال اروپا برای پیوستن به ناتو خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، سران ترکیه، سوئد و فنلاند به تازگی یادداشتی را برای پیوستن دو کشور شمال اروپا به ناتو امضا کرده اند.

یک منبع آگاه  در این زمینه گفت: «این یک توافق سه جانبه برای الحاق به ناتو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 روزنامه «اکاثیمرینی» نیز در این باره نوشت، «ساولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند گفت که ترکیه در اولین روز از نشست سران این ائتلاف در مادرید، پایتخت اسپانیا، با حمایت از عضویت مشترک فنلاند و سوئد در ناتو،  موافقت کرده است.

نینیستو گفت که این پیشرفت پس از امضای یادداشت مشترک سه کشور برای گسترش حمایت کامل خود در برابر تهدیدات علیه امنیت یکدیگر حاصل شد.

 قرار است دبیر کل ناتو نیز در این زمینه بیانیه‌ای صادر کند. وزیر امور خارجه سوئد  بعد از ظهر سه شنبه  به وقت  تهران گفته بود که ،سوئد و ترکیه در مذاکرات درباره پیوستن این کشور واقع در شمال اروپابه ناتو پیشرفت‌هایی داشته‌اند.

 «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد در مصاحبه‌ای با  یک روزنامه سوئدی گفت که می توان اظهار داشت که در اجلاس کنونی ناتو  در «مادرید» به پیشرفت بیشتری دست یافته است. لینده گفت: «ما انتظار داریم که امروز اتفاق مثبتی بیفتد، اما ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.»

سوئد و فنلاند در ۱۸ مه (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) برای پیوستن به ناتو درخواست دادند. انتظار می‌رفت که آنها در این اجلاس در مادرید دعوت نامه دریافت کنند، اما ترکیه روند الحاق را مسدود کرد. آنکارا از این کشورها می‌خواهد که تعدادی از گروه‌های کرد را به عنوان سازمان‌های تروریستی به رسمیت بشناسند و افراد تحت تعقیب ترکیه را به اتهامات تروریستی تحویل دهند.

سوئد و فنلاند ماه گذشته میلادی رسما درخواست خودشان را برای عضویت در ناتو اعلام کردند؛ مساله‌ای که مقام‌های آنها به رغم هشدارهای مقام‌های مسکو، بعد از درگیری روسیه با اوکراین آن را در دستور کار قرار دادند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه پیوستن فنلاند و سوئد سوئد و فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است