Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب معدنی یکی از محصولات این استان است که می توان برای جام‌جهانی قطر صادر شود.

«کریم روزبهان» در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از ۲۶ واحد راکد برنامه ریزی شده استان طی سال گذشته، ۱۹ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهارکرد: فعال سازی ۲۶ واحد، هدفگذاری بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید در سال ۱۴٠۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحث فعال سازی واحدهای راکد از برنامه‌های دولت است، خاطرنشان کرد: شناسایی واحدهای راکد استان انجام شده و از ظرفیت کارگروه برای فعال سازی واحدها استفاده کردیم.

روزبهان تصریح کرد: ۵۲۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان داریم که ۴۱۱ واحد با ظرفیت‌های مختلف در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: ۱۱٠ واحد غیر فعال در استان شناسایی شده که کمیته تعیین تکلیف واحدهای راکد به طرح مشکلات این واحدها می‌پردازد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمینه خام فروشی، هیچ منطقی جز در موارد نبود فرآوری پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: استخراج از معادن استان صورت می‌گیرد، اما غافل از فرآوری نیستیم.

روزبهان تاکید کرد: برای حضور سرمایه گذاران، زیرساخت‌ها انجام شده و فعالیت‌های توسعه‌ای در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی در استان مستقر شده و اقداماتی عملیاتی شده است، گفت: برای فسفات چرام و خط دو مداره برق اعتبار بالایی نیاز داشته که توسط ایمیدرو در حال انجام است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: جانمایی خط برق معدن گچساران کلید خورده و و در بحث سلستین بهمئی نیز در حال جذب سرمایه گذار هستیم.

روزبهان با اشاره به فعالیت کارخانجات شن و ماسه، اظهارکرد: بر اساس قیمت گذاری قانونی فعالیت این مراکز جریان دارد و عرضه و تقاضا در قیمت گذاری محصول نقش دارد.

وی با بیان اینکه گرانی با گران فروشی متفاوت است، تصریح کرد: شهروندان موارد گران فروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و با دریافت کد رهگیری پیگیری شکایت را داریم.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد جام جهانی قطر را ظرفیتی برای کشور و این استان دانست و گفت: آب معدنی یکی از محصولاتی است که می‌تواند به قطر صادر شود و از ظرفیت ۴ برند آب معدنی استان با استاندارد جهانی برای فرصت سازی معرفی و ارائه استفاده خواهیم کرد.

روزبهان با اشاره به اهمیت ظرفیت تولید و تجارت، تصریح کرد: از اول تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده که مناسبتی برای تقدیر از کارآفرینان و فعالان این حوزه است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت شن و ماسه در استان ادامه داد: قیمت شن و ماسه دستوری نیست و مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود بنابراین افزایش‌ها قانونی بوده است، البته دلیلی نمی‌شود که دستگاه‌های نظارتی از وظایف خود غافل شوند.

به گزارش ایسنا، سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اینکه قرار شد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان حساب بانکی داشته باشند، بیان کرد: یکی از این فروشگاه‌ها از این موضوع تمکن نکرده به زوری از استان می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد صنعت معدن و تجارت کد رهگیری جام جهانی قطر آب معدنی معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد واحدهای راکد سرپرست صنعت آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی