Web Analytics Made Easy - Statcounter

کپستون فضاپیمای کوچک کپستون ناسا سفر طولانی و تاریخی خود را به ماه آغاز کرده است و پرتاب موفقیت آمیز آن بر روی الکترون آزمایشگاه موشک در ۱۳ نوامبر به مدار ماه خواهد رسید.

مکعب ۵۵ پوندی (۲۵ کیلوگرمی) روز گذشته از بالای یک تقویت کننده الکترون آزمایشگاه موشکی پرتاب شد که این پرتاب از مجتمع پرتاب ۱ این شرکت در شبه جزیره ماهیا نیوزلند در ساعت ۵:۵۵ صبح به وقت شرقی (۰۹۵۵ GMT؛ ۹: ۵۵ بعد از ظهر به وقت محلی نیوزلند) انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بردلی اسمیت، مدیر دفتر خدمات پرتاب ناسا که برای عکسبرداری مهتاب شبانه آماده بود، گفت: «پرتاب کاملاً فوق‌العاده بود. CAPSTONE به سمت ماه می‌رود، جایی که ثبات مداری را که ناسا قصد دارد برای پاسگاه فضایی Gateway خود استفاده کند، آزمایش خواهد کرد، اما مدتی طول می‌کشد تا کپستون به مقصد برسد.»

کاپستون محموله‌ای است که روی فوتون که در مرحله بالایی الکترون دو مرحله‌ای ادغام شده، قرار گرفت. حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب، فوتون و کپستون از مرحله بالایی مدار پایین زمین جدا شدند.

پیتر بک، مدیر عامل Rocket Lab در توییتر نوشت: "فوتون ماه در مدار پایین زمین قرار دارد. طی پنج روز آینده، فوتون به تدریج مدار خود را از طریق یک سری سوخت موتور تقویت خواهد کرد. شش روز پس از پرتاب، فوتون یک سوخت نهایی را انجام می‌دهد که سرعت آن را به ۲۴۵۰۰ مایل در ساعت (۳۹۵۰۰ کیلومتر در ساعت) افزایش می‌دهد یعنی به اندازه‌ای سریع می‌شود که بتواند از مدار زمین فرار کند و به سمت ماه حرکت کند. "

نمایندگان آزمایشگاه موشک در کیت مطبوعاتی مأموریت نوشتند که در عرض ۲۰ دقیقه پس از آن سوخت، فوتون CAPSTONE را مستقر می‌کند.
سرانجام، در ۱۳ نوامبر، CAPSTONE خود را در یک مدار هاله مستطیلی نزدیک (NRHO) در اطراف ماه قرار می‌دهد، یک نقطه جذاب، اما آزمایش نشده در فضا. این ماموریت ۳۰ میلیون دلاری برای ناسا توسط ایستگاه فضایی پیشرفته مستقر در کلرادو هدایت می‌شود.

بیشتر بخوانید

ناسا دو طرح لباس مخصوص فضانوردان را پذیرفت باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضاپیمای ناسا پرتاب موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست‌ویکمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز

بیست‌ویکمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت ۱۲ امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ برگزار می‌شود.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌توانست تا ساعت ۲۴ روز شنبه هشتم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

حراج حضوری شمش طلا از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت ۳ ماه و برگزاری ۲۰ حراج، ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد.

کد خبر 748680

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • آغاز بیست‌ویکمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی