Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اتاق خبر به نقل از محمود سردست در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت تولیدی و صادراتی فرش های دستباف ترکمن ارائه دهنده باکیفیت ترین فرش های دستباف در استان گلستان است.

مدیر مجموعه فرش و صنایع دستی ترکمن گفت: با توجه به استفاده از نوع پشم موجود در این فرش ها و تفاوتی که کیفیت آن‌ها با سایر فرش های تولیدی دارد بیش از ۲۰ سال است که صادرات آنها به کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا صادرات محصولات محدود شد و همچنین در فروش آنها به مشکلات زیادی برخوردیم.

میرزایی ادامه داد: همچنین عدم حضور در نمایشگاه های بین المللی در سایر کشورها و سایر شهرهای کشور موجب شد که فروش ما پایین آمده و محدود به خریداران درون استانی شود.

مدیر مجموعه فرش و صنایع دستی ترکمن در خصوص چالش های دیگر این حوزه گفت: افزایش قیمت‌های مواد اولیه تولید فرش و همچنین افزایش غیرمنطقی دستمزد بافت موجب رکود بازار فرش شد.

وی افزود: اگرچه این مجموعه ظرفیت توسعه دارد اما نوسان بازار و افزایش قیمت ها سد راه توسعه شده و تنها هدف ما در این ایام حفظ شرایط موجود و همکاری با نمایندگان فروش‌مان در سایر شهرهای کشور است.

گفتنی‌ است مجموعه فرش و صنایع دستی ترکمن با ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر از مردم استان گلستان علی الخصوص زنان خانه دار نقش پررنگی در اشتغال زایی نواحی ترکمن نشین استان داشته است.

لازم به ذکر است این مجموعه توانسته به صورت غیرمستقیم و با ایجاد نمایندگی های فروش در سایر شهرستان‌ها و شهرهای کشور بستری برای اشتغال در دیگر مناطق ایجاد کند.

  ۸

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»

یکی از تابلوهای نقاشی با موضوع پشته‌های علف خشک اثر «کلود مونه»‌،‌ نقاش نامدار فرانسوی درحالی به مزایده گذاشته خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ده‌ها میلیون دلار چکش بخورد.

به گزارش ایسنا، «پشته‌های علف خشک در ژیورنی» (۱۸۹۳)، یک نقاشی از مجموعه نقاشی‌های پشته‌های علف خشک، یکی از مشهورترین مجموعه‌های این هنرمند در ماه میلادی آینده در حراجی «ساتبیز» به مزایده گذاشته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که به قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار به فروش برسد.

«آرت‌نت» نوشت، حراجی «ساتبیز» با فروش تابلو نقاشی «پشته علف خشک»(۱۸۹۰) در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۱۱۰.۷ دلار به رکورد فروش آثار «مونه» دست یافت. با فروش آن نقاشی رکورد جدیدی برای «مونه» و فروش یک اثر هنری امپرسیونیست در حراجی به ثبت رسید.

حراج نقاشی «پشته‌های علف خشک در ژیورنی»(۱۸۹۳) مصادف با صد و پنجاهمین سالگرد نخستین نمایشگاه امپرسیونیست است که در پانزدهم آوریل سال ۱۸۷۴ میلادی در پاریس برگزار شد.

این نقاشی چندین دهه در مجموعه خصوصی متعلق به یک خانواده آمریکایی نگهداری شد.«دوآیت بلینی»، نقاش منظره این تابلو را در سال ۱۸۹۵ میلادی خرید و آن را در به موزه هنرهای زیبای بوستون امانت داد.

این اثر «مونه» نخستین‌بار در سال ۱۸۶۶ میلادی در ایالات متحده آمریکا و به عنوان بخشی از نمایشگاه «هنر فرانسوی» در «گالری دربی» واقع در نیویورک به نمایش گذاشته شد.

علاوه بر «پشته‌های علف خشک در ژیورنی»(۱۸۹۳)، چندین نقاشی دیگر مربوط به همان دوره در حراجی پیش رو ارائه خواهد شد که از جمله آن‌ها به Bennecourt (۱۸۸۷) می‌توان اشاره کرد که ارزش آن حدود هشت میلیون دلار برآورد شده است.

همچنین نقاشی «مسابقه گاوها»(۱۹۰۱) اثر «پابلو پیکاسو» با قیمت تخمینی هفت میلیون دلار در حراجی ارائه خواهد شد. این نقاشی آخرین بار در سال ۲۰۰۳ در بازار هنر به فروش گذاشته شده بود.

علاوه بر این یک تابلو نقاشی منظره اثر «کامی پیسارو» با قیمت تخمینی ۳.۵ میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود.

حراجی کریستیز نیز در بهار جاری نقاشی «آسیاب لمیز»(۱۸۸۸) را از مجموعه «موزه هنر نلسون اتکینز» به مزایده خواهد گذاشت و پیش‌بینی می‌شود که بین ۱۸ الی ۲۵ میلیون دلار فروخته شود.

«کلود مونه» یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان جهان است. آثار او مظهر جنبش محبوب «امپرسیونسیم» محسوب می‌شوند. «امپرسیونیسم‌»‌ در حوالی ۱۸۶۰ میلادی در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. این گروه از نقاشان تلاش می‌کردند تغییرات نور و رنگ در ساعات و آب و هوای مختلف را به تصویر بکشند. هدف در حقیقت به تصویر کشیدن یک لحظه مشخص بود. با در نظر گرفتن تمامی این ویژگی‌ها مجموعه «نیلوفرهای آبی» این هنرمند شاهکار امپرسیونسیت به شمار می‌رود. مجموعه «نیلوفرهای آبی» مونه بزرگترین مجموعه این هنرمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟